Avent flesje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HOG, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

Hallo ladies,

Ik geef bv aan mijn kindje, maar kolf soms ook wat af. Ik heb een weekje een Avent flesje gebruik (die zat geloof ik in de doos van Etos). Maar daar dronk ze supersnel uit dus heb ik een Tommee Tippee flesje gekocht, maar ik merk dat ze daar helemaal niet uit wil drinken... alles loopt langs haar mond.

Bestaat er toevallig een speentje met een kleinere gaatje, die ik kan plaatsen op de Avent fles?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je hebt inderdaad allemaal verschillende spenen voor de Aventfles. Het cijfer van de speen staat op de zijkant.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb je het allerkleinste flesje van Avent? 125ml is dat die heeft de 1 mnd speen erop zitten en dat is de kleinste speen. Op de grotere flessen zitten ook grotere spenen bij avent.

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Borstvoedingskindjes kunnen nu eenmaal hard zuigen ;).
    Mijn dochter slurpte het aventflesje ook altijd snel leeg. Maar was bij een andere fles (bornfree) (beide kleinste speen, nr. 1 dus) niet anders... haha.
    Mijn jongste heeft wat geweigerd met flesje drinken, ging niet van harte. Als ik er nu niet ben, dan gaat het goed. Hik drinkt uit zo'n tommee-tippee. Over een volle fles 180cc doet hij 20 min. Hij is nu 4 mnd. oud.
    Bij mijn dochter (oudste is dat) merkte ik dat toen ze enkel nog de fles kreeg, het steeds langer duurde. Het krachtige drinken wat bij de borst nodig is, gaat misschien weg dan. Heb er geen verstand van hoor maar zo heb ik het geinterpreteerd. En kan het me zo ook voorstellen.

Heeft je kleine er last van als hij/ zij het flesje snel leeg drinkt?
    Zo niet, dan geen probleem toch?
    Overigens loopt bij Daan de melk ook langs zijn mond bij de tommee-fles wanneer hij de speen niet goed te pakken heeft.
    Het is ook even wennen voor de baby's een ander ding in de mond. Misschien gewoon paar keer oefenen tot het goed lukt?

En het antwoord op je vraag is dus: het kleinste gaatje van Avent is de speen met een nummer 1 erop. Kleiner is er niet ;).
    Vriendin van me had in de gratis doos een grote avent fles gekregen. Bij haar zat er een 1,2,3 speen bij. Die is dus variabel. Maar die is zeker niet aan te bevelen; grote kans als een baby hard zuigt dat er veels te veel melk uitkomt. Bij die speen zie je op 3 plaatsen een cijfer staan. Het is dan maar net hoe je de fles vasthoud, welke grootte gat er verschijnt bij het drinken.... (snap je hem?)

Suc6!

5. fafje

fafje Niet meer actief

hier drinkt zoon (5mnd ) nog steeds uit 1mnd+...heb wel 3mnd+ in huis...maar nog niet hoeven te grbuiken...t gaat echt hard

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Onze zoon lekte in het begin ook erg bij de Tommee Tippee maar inmiddels drinkt hij zijn flesje zonder knoeien! Ik het begin legde ik de speen in warm water zodat die lekker warm aan zou voelen tegen zijn mondje (net als mama's borst). Misschien een tip?

Hij krijgt 1x per dag een flesje, dat is omdat hij voor het slapen gaan twee schepjes johannesbroodpitmeel erin krijgt tegen het spugen (op 170 cc). Met die schepjes doet hij 20 min over de fles, zonder de schepjes is die in 10 minuten leeg. Wellicht kun je daar wat mee?

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In mijn herinnering had de difrax fles het kleinste drinkgaatje. Maar dat is inmiddels al 4 jaar geleden dus kan veranderd zijn.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De Tommee Tippee nr 1 speen is ook heel klein hoor. Wij hadden een gulzige drinker in 't begin en moesten dus het kleinste gaatje nemen.

Nu dat het met Tommee Tippee nr 3 heel erg traag ging, zijn we overgeschakeld op Avent spenen in Etosflessen en nu gaat het drinken weer goed.

Soms is het wat uitzoeken... De spenen van Avent zijn groot in het mondje, die van difrax zijn kleiner.

9. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook, duurde een weekje voor het zonder knoeien ging met de TT. Ze moeten even wennen aan de speen, en ik merk dat de spenen zelf zich ook even moeten "vromen". De nieuwe speen voor 3mnd+ die ik vorige week heb gehaald had het de eerste paar dagen ook weer, nu is dat ook weer over. Difrax werkt hier niet, die is nog sneller leeg dan de avent.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Flesje heel strak dichtdraaien scheelt nog, omdat de lucht dan minder makkelijk in de fles kan bij het leegraken, en dan zuigt je kindje dus tegen het vacuum aan.

Ze moeten dan ook even loslaten om de lucht erin te laten, is ook een goeie pauze.

Deel Deze Pagina