nutrilon forte en omneo mengen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mabidami, Apr 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    omdat daan teveel aan voeding kreeg ben ik begonnen met nutrilon forte. maar nu blijkt dat hij veel last van zijn darmen heeft. hij moet heel erg persen en veel huilen.
    nu heb ik omneo gekocht. maar hoe kan ik dit het beste doen.
    als ik alleen omneo gebruik red daan het niet en krijgt hij dus weer te veel op een dag.
    heeft het resultaat als ik het meg. zeg maar 3 om 2. of mag dit niet?
    of moet ik bijvoorbeeld om en om doen. bv
    6 uur forte
    10 uur omneo
    14 uur forte
    18 uur omneo
    22 uur forte.
    of zal dit dan niet helpen.
    wie kan me helpen? heeft hier enigsinds ervaring mee?
    alvast bedankt.
    groetjes bianca

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    hoe lang gebruik je de forte al? het duurt 2 weken voor de darmpjes gewend zijn aan andere voeding.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je zou ook nog aan gewone voeding (of omneo) nutriton kunnen toevoegen. Dat dikt de voeding iets in, dat scheelt soms qua verzadiging.
    Officieel is het tegen spugen, maar mijn zoontje was er ook meer verzadigd op. Hij had niet genoeg aan Forte, maar met nutriton ging het wel goed.

Maar ik weet niet of zijn darmpje dat aankunnen. En inderdaad, het lichaam heeft even nodig om aan de voeding te wennen. Dat kan wel 2 weken duren. En qua leeftijd zit je een beetje op het hoogtepunt qua darmkrampjes. (6-8 weken).

4. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    daan heeft nu 2,5 week de forte voeding. maar sinds een halve week is het zo dat het poepen moeilijker gaat.
    in het begin deed ik er heel soms een klein druppeltje olie bij de laatste fles in, maar weet niet hoe lang dit mag en of dit echt wel zo goed is. daarom bedacht ik me om een pak omneo te kopen. dit adviseerde een vriendin van me ook. ze egt je kan het altijd proberen. weet wel dat er in omneo al wel nutriton in zit. is het dan wel zo verstandig om er meer in te doen?
    pff moeilijk. vind het zo zielig voor hem als je ziet hoeveel moeite hij moet doen en pijn heeft.
    weet niemand of je dit kan mengen? of dat ik om en om ga geven.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    ow, ik dacht dat in omneo juist geen nutriton zat, alleen in A.R. voeding..
    Dan zou ik er niet meer bij doen.
    Misschien kun je de nutrilon lijn eens bellen. Daar hebben ze mij ook altijd goed geholpen.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee, in de Omneo zit idd geen Nutriton. Omneo word pas in de maag wat dikker, geloof ik... (weet het niet meer zeker, is al een poos geleden.. :) )

Jelle heeft heel lang forte/omneo gemengd gehad. Dus in een fles van 180/6 3 om 3 schepjes. Later las ik ergens dat je dan eigenlijk het effect van de Omneo weghaalt, maar Jelle deed het er prima op.. :) Alleen omneo was geen optie want dan had hij veel te snel weer honger... En alleen Forte dan kon hij weer niet poepen...

Het is dus gewoon een kwestie van uit proberen. Ik heb het nooit om en om per fles geprobeerd, maar het lijkt me dat je dan nog steeds het probleem hebt dat hij na de Omneo te snel komt...

7. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    oja sorry had het verkeerd gelezen op de verpakking van omneo. er staat inderdaad dat er in nutrilon ar jbpm zit.

@ bleusky: ja heb je ook weer gelijk in als ik het om en om doe dan red hij die ene keer het niet met de omneo. pff wat een gedoe.
    maar jij mengde het dus wel. heb het nu ook al 2 x gemengd.maarja natuurlijk zie je dan nog geen resultaat.

anders bel ik morgen voor de zekerheid nog effe de nutrilon lijn. dan weet ik het zeker.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    HIer duurde het een dag of 2 voor ik een beetje resultaat ging zien... En na 1 week ging het prima! Succes!

9. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    nou heb vanmiddag de nutrilonlijn gebeld.
    ze vertelde me dat ik niet de omneo met forte moet mengen. dit omdat de forte juist zorgt dat de voeding langer in de maag blijft terwijl de omneo heel licht verteerbaar is. dit staat elkaar dus tegen. wel kan ik omneo mengen met de standaard. maar dit werkt hier natuurlijk niet. of anders de forte mengen met stanaard. maar ben bang dat hij het dan ook niet red. dus ik ga nog even door met de forte en hoop eigenlijk dat het wat beterder word met zijn darmen. heb net bij de fles een druppeltje olie gedaan. hoop dat hij nu niet zoveel moeite hoeft te doen voor het poepen. was vanmiddag alweer druk aan het persen maar er kwam niks. zo zielig.

Share This Page