ik ben nu 15 weken en 3 dagen zwanger en wil flesvoeding gaan geven. de eerste flesjes die me opvielen waren die van avent en dacht dan ook dat deze zeer goed zouden zijn : Maar nu lees en hoor ik steeds vaker dat deze flesjes lekken en dat de kids er tog krampjes van krijgen of veel van kunnen gaan spugen en dat een gewoon flesje met een dodie speen of de flessen van difrax beter zijn voor de kids wie heeft er ervaring mee ?
Mijn zoontje krijgt borstvoeding dus weet niet hoe het zou zijn als hij altijd de fles zou krijgen. Maar wij gebruiken hier de Avent fles voor als we weggaan of als hij naar opa en oma gaat. Dan heeft hij in ieder geval nooit ergens last van. Liefs esther
Ik geef bv via de fles. Ik had avent gekocht en gebruik deze ook, hoewel Justin evengoed vrij veel lucht zuigt. Hij heeft nog maar 3x gespuugd dus t scheelt gewoon ook wat voor kindje je hebt. Qua lekken nog niks van gemerkt hoor!
ik heb ook avent, en vind ze geweldig! geen lekken, en mijn kindje slikt ook geen lucht in, en is heel tevreden na het drinken. hij drinkt net zo makkelijk uit de fles als uit de borst. wat ik ook fijn vind is dat je deze flessen makkelijk schoon kunt maken vanwege de brede hals. en als je straks over wilt stappen op tuitbeker, dan passen de handvaten weer op de fles, en de tuitjes ook of spenen op de tuitbeker. alles past op elkaar, heel fijn.
wij hebben ook Avent en deze lekken nooit en ook hefet Teun geen krampjes...elke fles gaat lekker rustig aan leeg...
ook ik heb avent flessen maar ik heb nergens last van( nou ja wesley dan...) ben zeer tevreden. groetjes susanne
Ik heb geen ervaring met Avent maar wel met Difrax. Vind ik geweldig. Ook heel goed schoon te maken via de grote opening aan de onderkant. Kunnen niet vacuumzuigen. Makkelijk te vullen met blokjes bv als je dat geeft via de fles. En ze hebben een hele fijne balans. Mn dochtertje heeft met 7 weken de fles al eens alleen vast gehad. Ze liggen gewoon fijn in de hand waardoor je heel ontspannen kunt voeden.
ik zou niet te veel flesjes in één keer aanschaffen, ik had ook avent omdat ik er met mijn dochter zoveel plezier van heb gehad, maar mijn zoontje wou absoluut niks met die fles te maken hebben (nu hij wat ouder is heb ik m weer aangeboden en nu gaat het goed). ter overbrugging hebben we de s-fles van difrax gebruikt, ook alleen maar goeds over die flessen, je kunt zelf de drinksnelheid bepalen door de bodem strakker of losser te draaien. spugen doen bijna alle babys wel, althans is mijn ervaring, een mondje terug... maakt eigenlijk niet uit welke fles je dan gebruikt...
Avent past trouwens alleen op avent. Difrax past op Medela. Maar als je geen bv gaat geven en dus niet gaat kolven maakt dat niet uit.
Ik heb in februari een medelakolf gekocht en Difraxflessen. Pastte prima. Raar dat dat dan nu anders is.
Ik heb een paar weken geleden nog een nieuw model medela kolf gehuurd en daar paste de difrax prima op.
mijn eerste zoontje deed het prima met de avent flessen. Voor onze 2e ligt het anders. Die heeft een kort tongriempje en heeft alle flessen gehad. Nu heeft hij de fles van DrBrown's en daar drinkt hij super uit. Absoluut geen lucht en hij hoeft niet heel hard te zuigen. De fles helpt tegen spugen, darmkolieken en middenoor ontstekingen hij heeft The medicine award van 2007 gewonnen. Voor onze knul is dit DE fles. Maar goed wij hebben al gemerkt dat het dus bij ieder kind anders kan zijn
meen je? tegen mij zeiden ze dat het niet meer paste, maar dat dat nog op de verpakkingen zou veranderen, goed dat je dat even zegt, geef ik aan iedereen het advies een aventkolf te kopen
Elena kan niet van een avent speen drinken Ik had een hele voorraad ingeslaan en heb allemaal nieuwe flessen en spenen moeten kopen!De spenen van avent zijn te hard voor haar,ik heb nu rubberen spenen.Heb ondertussen rubbere spenen met een brede hals besteld dus kan ik toch de flessen gaan gebruiken
hier ook een avent gebruiker. Ik heb wel soms dat hij lekt maar dan draai ik de dop weer even open en dicht en dan is het goed. Het is ideaal omdat je ze kan ombouwen tot tuitbeker alles van avent past op elkaar. de voorraad bakjes en flessen alles kan.
Om lekken van Avent flessen tegen te gaan, moet je de dop even een slag tegen de draad indraaien, totdat hij "klik" zegt en dan pas vastdraaien. Dan zit hij goed dicht. Ik gebruik ook Avent. Mijn dochter krijgt alleen haar onderlip niet goed onder de speen, waardoor ze bij haar mondhoeken wel erg lekt. Vooral tegen het einde van haar fles. Ik vind dit wel superlasig, want ik zit nu elke keer met doorweekte spuugdoekjes na een fles. Ik heb de difrax S-fles gepobeerd. Dat speentje zit echt vele malen beter in haar mondje, maar die fles gaat dus weer veel te langzaam, waardoor ze halverwege doodmoe is en in slaapvalt. En dan heb ik het ventiel en de ring al bijna helemaal los gedraaid....
@Loetje: een grotere speen op de difrax kan ook helpen. Standaard wordt de fles geleverd met een S-speen. Ik heb nu de M en die bevalt heel goed.