Misschien domme vraag maar ja dat vroeg ik mij nu dus af, wat is moet ik nemen, wat is het beste voor je kindje?
Een dekentje of een duo dekentje want met het oog op het verhoogde risico op wiegendood raden ze ten zeerste af een dekbed of kussen te gebruiken tot je kindje een jaar of 2 is. Dekentje dus, later vaak in combinatie met een slaapzakje als ze veel bewegen in bed.
ik heb begrepen dat je een babydeken moet gebruiken en dat een dekbedje niet mag (dat zei een mw bij de babyplanet in zevenaar 4 weken geleden tegen mij).....
Het is voor kindjes jonger dan 2 jaar niet veilig om een dekbedje te gebruiken. Een dekentje met lakentje is dan het beste. Er zijn super fijne dekentjes voor het wiegje en ledikant van biologisch katoen, hoef je je ook geen zorgen te maken over wat er in zit. Kijk maar eens hier: Dekentje voor baby en kind, wieg en ledikant biologisch materiaal Ook nog eens super schattig zoals die met het rupsje erop in blauw of rood Dekentje kleurig rups 75 x 100, Blauw : David Fussenegger, biokatoen
hier altijd alleen maar slaapzakjes gebruikt, pas sinds kort met 2,5 jaar over gegaan op een dekbedje