Flesje/Bijvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by DragonBerry, Dec 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Ik wist niet waar ik de vraag moet stellen hier of toch in de flesvoeding topic...

Mijn dochter drinkt momenteel de flessen binnen 10 minuten leeg! (150cc+5+ 2 ruime schepjes jbpm)
    Ze weegt nu net 5kg, dus volgens de berekeningen mag ze dit 5 x en dit krijgt ze dan ook.
    Maar vaak is ze hier niet tevreden mee.. Voeding nog verder indikken vind ik ook zo wat want dan kan ik het onderhand met een lepeltje gaan geven....
    Zal ik nu dan alvast beginnen met een fruit/groentehapje? Ze heeft laatst een paar hapjes gehad en dit vond ze heerlijk!
    Maar waar doe ik goed aan? De laatste keer op het CB vonden ze dat ze al erg veel voeding kreeg (snap het niet maar goed....)

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Je kunt mijn inziens beter de flessen ophogen of een extra flesje geven dan nu al bijvoeding geven. De richtlijn van 150xgewicht is een richtlijn voor een gemiddelde. 180xgewicht mag ook als een kindje dit nodig heeft, maar blijf onder de 1 liter (30 schepjes).
    Voor 4 maanden beginnen met fruit en groente wordt sterk afgeraden. Dan zijn de darmen er nog niet klaar voor.

Je kunt ook forte voeding proberen, dat vult beter.

Weet je zeker dat de ontevredenheid voortkomt uit honger? Geen zuig/mamabehoefte?

3. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Ze krijgt friso allergy care dus kan geen forte gaan geven....

Ik moet als haar fles leeg is de fles uit zicht leggen en dan haar met speen in dr mondje gaan afleiden....

Maar moet ik haar dan 5 x 180+6 gaan geven? Want voor 4 voedingen is ze lijkt mij nog te jong....

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Is er wellicht een koemelkeiwitvrije voeding die beter vult?

Onze oudste dronk de flessen ook vrij snel leeg en had dan niet genoeg gehad qua zuigbehoefte. Gaf dus ook altijd een speentje na... Honger had ze niet. Het niet verzadigd zijn direct na een flesje is meestal zuigbehoefte. Te vroeg komen voor een volgende fles is meestal honger.

Ik zou niet naar 4 voedingen gaan. Bij honger juist een flesje meer. Dus 6x150+5 of dus (een aantal) flesjes ophogen. Je hoeft niet meteen naar 5x180+6, je kunt ook bijv 3 flesjes van 150+5 geven en 2 van 180+6.

5. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Dat kan ik inderdaad ook wel eens gaan proberen, de komende dagen dus even kijken of ze het bij bepaalde flesje erger heeft dan bij anderen....

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Had mijn zoon ook, die had een extreme zuigbehoefte. En dronk ook flessen te snel leeg. Hier toen toch ingedikt zodat hij meer /harder moest zuigen. Mijn zoon zat ook aan max vd voeding, was 8pond bij geboorte.. Verder gaf ik hem weleens nog een beetje lauw water als hij ontevreden was na de voeding.
    Mijn zoon is nog steeds een goede eter nu, en smakt nog steeds na elke maaltijd dus hier zit het ook in z'n aardje denk haha.. Hij zou zichzelf ziek eten als ik hem liet gaan..

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Speen met minder gaatjes werkt ook vaak prima. Speen voor baby's van 1 maand bijv. Dan moet ze ook harder gaan werken. Snap niet het nut van bijvoeden als ze nog onder de 4 maanden zijn. De honger zal er niet minder door worden want een beetje fruit of groente zal buik echt niet meer vullen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook zeggen: eerst eens een kleinere speen proberen. 10 minuten over een fles doen, is te kort, dat zou idealiter 15-20 minuten moeten zijn.
    Als dat niet werkt, een extra flesje of een paar flessen ophogen.

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Toch verplaatst naar 'flesvoeding'

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Welke fles gebruik je?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je Allergy Care geeft lijkt het me heel onlogisch om al met bijvoeding te beginnen.

Ik zou liever wat vaker een fles geven, op verzoek, en het dan vooral zo doen:
    -newbornspeen op de fles
    -dop stevig op de fles gedraaid
    -fles horizontaal houden, niet verticaal
    -kind wat meer rechtopzittend laten drinken, niet liggend
    -speen nooit in de mond doen, maar met speen tegen wangetje tikken en kind laten happen
    -halverwege de fles laten boeren
    -eventueel nog wat meer indikken

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Da's gek, je moet haar niet minder voeding gaan geven als ze hongerig is!!

Je mag 30 schepjes geven, dat kunnen 6 flesjes van 5 schepjes zijn, of 5 flesjes van 6 schepjes. Wij geven onze zoon van 5 maanden gewoon 6 flesjes van 150/5. Hij likt wel een beetje bijvoeding sinds de 5 maanden leeftijd maar dat vult nog niet, nog geen babylepeltje per keer!

13. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Ik blijf het lastig vinden die rotterige flesjes! ;)
    En dan zeggen ze bij het CB ook elke keer wat anders....
    Nu net kwam ze ook weer extra... Gebruiken difrax flesjes (gaat het beste ivm spugen) hadden er altijd een m speen op zitten omdat ze er eerder altijd bijna een uur over deed om 120cc+4 +2 met een s speentje...
    Dus nu net maar een extra flesje gegeven van 90cc+3+2,5 met een s speen... Deze heeft ze uiteindelijk op ongeveer 30cc niet opgedronken en duwde de fles dus weg, ze heeft er wel ongeveer 10-15 min. over gedaan...

14. adi

adi Niet meer actief

ik zou echt teruggaan naar een s-speen. Flesdrinken hoort niet 'zonder moeite' te gaan. Om melk te krijgen 'hoort' baby veel te zuigen en te werken voor zn melk. Dat is goed voor de zuigbehoefte en voldaan gevoel.
    dat moeten ze van nature ook aan de borst.

15. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Dat wordt dus weer per keer kijken hoe snel ze drinkt... Want ze drinkt niet altijd zo snel....!
    Ze weet wel hoe ze ons bezig moet houden! ;)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wow, 120+4+2 met M-speen en daar doet ze 10 minuten over? Hier 120+4+1 1/3 met M-speen, en daar doet onze dame een half uur doorgaans over...
    Tja, dan zuigt ze blijkbaar nogal krachtig, dus dan zou ik echt die S-speen aanhouden... ;)

17. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Tot een week of 2 geleden deed ze er ook nog een half uur over om haar fles met de m leeg te drinken.... Maar nu drinkt ze af en toe in 1 ruk de fles leeg! Maar niet altijd....
    Zal misschien ook wel met de sprong te maken hebben, want ze doet een heleboel dingen ineens....
    Zelfs haar luiers kan ze in 1 keer tot de randen vol maken, dan hoor en zie je dat ze bezig is en soms komt er zoveel uit dat het er bijna bij haar beentjes uit komt!

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Net als je denkt dat je het door hebt, gooit je baby het weer door de war ;)
    Het kan ook zijn dat ze 's ochtends krachtiger drinkt dan 's avonds. Je kunt wat spelen met de spenen en met de hoeveelheid JBPM. Ook kun je halverwege een flesje, als het wat kouder en dikker wordt, switchen van een S naar een M speen.

Hier dronk de oudste haar flessen erg snel leeg, ook met de S speen. Dus wij gaven na de fles ook een speentje. Werkte verder prima hoor. Zolang ze gewoon ongeveer om de 4 uur kwam, vond ik het snelle drinken geen probleem. Voeding binnen, en zuigbehoefte door de speen.

Onze jongste dronk niet krachtig genoeg uit een S speen, die drinkt uit een variflow speen, maar meestal alsnog vrij vlot. Als het haar te lang duurt, heeft ze er geen zin meer in ;) Maar de overstap van borstvoeding naar flesvoeding ging bij haar alles behalve gemakkelijk.

19. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo
    wij zijn sinds een week overgestapt na friso extra1
    maar me dochterje drinkt de flessen ook binnen tien min op!!
    met de m speen
    vanmorgen heb ik een dental difrax speen geleend van me vriendin !!!
    IDEAAALL!!
    tenminste hier wel ,ze drinkt nu de flessen ongeveer in 20 á 25 min op..
    heeft zelfs net wat laten staan dus kijken het ff een week aan hoe ze het doet en miss dat we dan wel weer na standaard gaan!

Share This Page