avent flesspenen

Discussie in 'Voeding' gestart door tientje, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    Volgens de winkel is de nummer 1 op de 1-2-3 speen hetzelfde als de nummer 2 speen.
    Verder weet ik dat het streepje of nummer die je wilt gebruiken naar de neus moet wijzen tijdens het drinken.

    Maar als ik aventspeen nr 2 op de fles doe dan doet mijn dochter half uur over de fles, Gebruik ik de 1-2-3 speen en als ik dan het eerste streepje bij haar neus hou dan is de fles binnen 10 minuten leeg.

    hoe kan dat,

    gebruik ik de 1-2-3 speen verkeerd?
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Volgens mij doe je niets verkeerd. Misschien dat de info van de winkel toch niet helemaal klopt. Ik weet wel dat je bij Avent de snelheid kunt regelen door de dop er strakker (of minder strak) op te draaien dus misschien dat het helpt als je 'm nog iets strakker erop doet.
    Mij is verteld dat een kwartier over de fles doen goed is, dus dat half uur was misschien toch wat veel van het goede :)
    Succes!
     
  3. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier gaat de 123-speen op 1 ook te snel hoor voor Kian! Alle melk loopt er dan naast en hij verslikt zich steeds. Hij heeft nu gewoon 2 en dat gaat prima!
     
  4. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik heb pas geleden avent gebeld omdat ik de dezefde vraag had en ook hetzelfde antwoord in de winkel kreeg maar stand 1 van de 1 2 3 speen is gelijk aan 4 gaatjes.

    Misschien kan speentje met 3 gaatjes proberen,

    Succes

    Groetjes,
     
  5. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    de 123 speen is een pap speen, dus net te vergelijken met speen nr. 1
    spreek uit ervaring dacht ook dat het zo was maar de 3 standenspeen is voor dikker vloeistoffen ik gebruik hem met de fles met nutrix erin.
     
  6. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    dat verklaart een hoop, dan ga ik nr 3 proberen, want ik vermoed dat ze teveel moeite moet doen bij de nr 2 speen.
    ze drinkt de fles niet leeg en ze komt dan na 2-2,5 al weer voor de volgende voeding. Bij de 1-2-3 speen is de fles binnen 10 minuten leeg maar duurt het 4 uur voor ze komt voor de volgende voeding.

    dus de nr 3 speen is wellicht de gulden middenweg :)
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    wat een gedoe he met die spenen? ik heb ook lang moeten zoeken voor ik de goeie had, maar inderdaad die 3 standen speen gaat hier ook heel snel..
     
  8. emmie

    emmie Niet meer actief

    en wie onder jullie net als ik nutriton door de voeding heen doen..welke speen gebruiken jullie dan? bij nr 2 raakt het dan wel snel verstopt he?
    ik heb het gaatje zelf ietsje groter gemaakt...
     
  9. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    er bestaat ook een nr. 3 speen.
     
  10. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Ik heb hier die 1-2-3 speen laatst gebruikt voor een fles Nutrix en hij was in 5 minuten leeg op stand 1! Doe dus beslist iets verkeerd maar wat? Voor de melk gebruiken we Avent nr 2.

    Tanja
     
  11. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik had voor Rhune de nummer 4 gekocht vanaf 6 maanden, daarmee moest hij zoveel moeite doen en dronk hij zijn fles nog niet meer half leeg. Ben bij de apotheek ten rade geweest en ze vertelde me dat ik best de 123 speen zou gebruiken, nu geef ik op 2 streepjes en dit gaat perfect. Ik doe ook nutriton in zijn pap. (3 schepjes in 8 schepjes pap)
    Grtz x
     

Deel Deze Pagina