Over ruim twee weken ga ik weer aan het werk. Nu wil ik dus dat mijn dochter behalve aan mijn borst ook aan de fles leert drinken. Alleen dat wil ze dus niet... Ze weigert de fles en wordt helemaal hysterisch alleen de borst helpt. Ook als ik wegga, het helpt allemaal niet. Nu gebruik ik dus een fles/speen van Avent. Heeft iemand misschien nog tips? *Edit mod: topic verplaatst*
mijn dochtertje wilt de spenen van avent ook niet! Ik lees mee voor een alternatief wat voor speen op de aventflessen past. Ik gebruik nu een andere fles, daar past een 'no spil' speen op, hiermee wilt ze wel drinken.
Gewoon wat andere flessen met spenen proberen. Mijn dochter kon uiteindelijk alleen overweg met de difraxfles met kleine speen.
De Tommee Tippee fles lijkt heel veel op een borst. Bij ons meisje werkte dat perfect. Misschien kun je die eens proberen?
mijn dochter wilde het eerst ook niet maar bleef aanbieden. ik had niet de flesjes maar de speen die bij de kolf erbij zat en die je op de bakjes kan draaien. na 1 week dronk ze nog niet heel erg goed en ben overgestapt op difrax met s speentje. die pakte ze meteen
Hier werkte Avent ook niet, daarna de difrax kersspeen (op een andere fles, want op Avent past dat niet) gebruikt en dat ging wel goed. Nu gebruiken we Kruidvat 3 standen spenen, ook model kers.
Hier precies hetzelfde gehad. De Avent speen wilde hij absoluut niet. Heb toen de difraxfles met speentje s geprobeerd en die accepteerde hij wel!
Tommee Tippee flessen! Verkopen ze bij Etos. Ideaal, dat drinkt echt heel anders omdat de hele speen heel groot en lekker zacht is, voelt voor een baby veel meer als een mamaborst. Heeft bij ons tot ca 7 maanden gewerkt, toen pakte ze ook pas de Avent fles (waar ik al de hele colectie van in huis had voor ze geboren werd). probeer verder op te letten dat de fles echt goed warm is! Bij ons wilt ze soms nog steeds de fles niet, als het niet warm (is bijna te heet) genoeg is.. Koude diksap drinkt ze bijvoorbeeld ook niet, ook die moet een beetje lauw zijn. gekke baby´s!
Hier ook geen avent drinker, ben toen overgestapt op prenatal kersefles spenen. Deze gingen gelijk beter.