campingbedje op de kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nena88, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

k heb een campingbedje/opklapbaar ledikant geval gekocht. dit met uitzicht dat we met beeb van 2 maanden moeten reizen maar ik heb het nu direkt aangeschaft omdat ik ineens dacht dat het misschien wel handig is. ik vraag me namelijk af of dit bedje ook te gebruiken is voor de eerste weken voor naast je eigen bed zegmaar. onze babykamer wordt bewoond door mijn schoonmoeder (komt uit buitenland en functioneert als logeerkamer) en het ledikant dat daar staat is nogal zwaar. zou het een optie zijn om het campingbedje direkt op onze kamer te zetten en de beeb daar in het begin in te laten slapen? eventueel met het ledikant matras erin? of is dat geen goed idee?

2. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Is wel groot en diep hoor. Kan je niet de bak van je kinderwagen gebruiken?

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tenzij je zo'n camping bedje hebt met een verhoger erin zou ik m niet gebruiken. Je kan zelf straks wat minder makkelijk bukken en dan is zo'n camping bedje erg diep. (en erg groot en open voor de kleine)
    Wij hebben de eerste paar weken gewoon de wandelwagen bak gebruikt...
    En die op twee lege bierkratten naast het bed gezet. Dan was hij precies gelijk met ons bed...

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    LOL! Leert je kleintje gelijk goede manieren;):D

T kan wel hoor, het is niet schadelijk en met een gewoon matras goed te doen. Als jij t trekt met bukken is het prima. Maar je kan ook even een 5 euro lack tafeltje van de ikea kopen(of van mp afhalen) en daar je wandelwagenbak op zetten, dat is ook prima. T is maar net wat liever hebt, je kleintje went echt wel hoor!

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou geen campingbedje gebruiken,, maar nt als werd gezegd de bak van de wandelwagen. Ik denk ook niet dat de kraamzorg het accepteerd als ze meerdere keren per dag zo ver moet bukken!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee ik zou hier geen campingbedje voor gebruiken. Een ledikant is vaak zo in en uit elkaar geschroefd. Een campingbedje kan je niet op hoogte stellen en dan moet je super veel bukken met zo'n klein humpie. Zowizo zou ik op reis met een baby van 2 maanden liever een reiswieg, wandelwagenbak oid gebruiken. Onze dochter sliep toen in een soort mozesmandje. Campingbedjes zijn meer handig voor wat grotere kindjes zeg maar. 2 maanden oud past nog makkelijk in de kinderwagenbak.

7. misa

misa Niet meer actief

Het kan, maar ik zou het zeker niet doen. Waarom..? Gewoon mijn gevoel. Erg onhandig dat het zo laag is bij een pasgeborene en veel plastic.
    Ik zou het ledikant verschuiven, je wandelwagenbak gebruiken of een goedkoop tweedehands wiegje met een matrasje (stuk schuimrubber) op maat erin.

Hier het eerste halve jaar ook de wandelwagenbak als slaapplek gebruikt bij anderen thuis. Kan prima..!

8. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm ik dacht eigenlijk vooral om de baby snachts er in te laten slapen. overdag kan de beeb gewoon in zijn ledikantje maar snachts slaapt zijn oma op zijn kamer (voor 2 weken). Het ledikant kunnen we wel verplaatsten natuurlijk maar t is wel een onhandig ding... de kraamzorg hoeft dus niet veel te bukken want die zijn er overdag en dan kan de beeb gewoon in zijn bedje..

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik zou voor 's nachts ook echt dan de wandelwagenbak gebruiken. Campingbedje is echt niets voor zo'n klein hummeltje.

10. misa

misa Niet meer actief

Je moet uiteindelijk gewoon doen wat jij wilt.
    Maar het gaat niet alleen om de kraamzorg, maar jij kan ws ook niet goed en makkelijk bukken.

Deel Deze Pagina