afbouwen nachtvoeding (11mnd)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Henrieke1984, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 11 maand, en ik wil graag de nachtvoeding afbouwen.
    Ik wordt nu wel een beetje :$ zat van de nachtvoeding probeer wel zoveel mogelijk bij te slapen als het een slechte nacht is geweest.
    Er zitten nu ook weer :D tandjes aan te komen en dan zijn de nachten helemaal brak, anders 1/2x en een enkele nacht niets.
    Vooral voor degene die ook lang bv hebben geven hoe zijn juliie de nachtvoedingen gestopt?

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hier een doorslapertje vanaf dag 1 maar merk wel als ik 's avonds een fles gekolfde melk geef met rijstebloem erdoor dat ze nog langer slaapt.
    misschien is dat een idee?

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    gebruik je ook een speentje? ik merkte bij mijn zoon dat hij graag tukte en gaf dan wel eens een speentje als hij 's nacht wakker werd. Ineens sliep hij door.... bij mijn eerste kindje is dit trouwens nooit gelukt hoor...die kwam zolang ik bv gaf iedere nacht...nu heb ik voor mijn gevoel gewoon wat meerrust en meer voeding...

succes! wel zwaar hoor!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Rijstebloem of andere papjes had hier geen effect, sterker nog, ze werd er na een paar dagen pap juist hyper van en steeds sneller wakker :$. Nu geef ik 80cc afgekolfde melk en direct daarna de borst. Daarop slaapt ze wel langer (of het is toeval natuurlijk), ik zit nu al een paar nachten op 1 a 2x voeden ipv 2 a 3x, scheelt toch!

Direct als ze in bed ligt kolf ik dan (duurt lang) weer die 80cc af voor de volgende dag. Zo blijft mijn productie ongeveer in de pas met wat ze drinkt, het klokt alleen makkelijker weg en daardoor drinkt ze toch meer dan zonder het flesje volgens mij.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

lees hier mee, want hier ook eentje van 11 maanden die nog nachtvoedingen heeft.
    Alleen weigerd hij de fles, anders had ik die gegeven bij ons mannetje.

Bij de andere 2 werkte dat namelijk goed, maar die kregen dan wel fv of een pyamapapje.

al heb ik het idee dat meneer gewoon graag wil tutteren, maar een speen wil hij niet.

Deel Deze Pagina