Roken.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Delayla, Sep 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Delayla

Delayla Actief lid

Jun 5, 2007
    303
    0
    0
    Goeiemorgen,

Ik zou heel graag willen weten of het gebruik van nicotine pleisters is toegestaan tijdens het geven van borstvoeding.

Groetjes Delayla

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat goed dat je hier over nadenkt!

Ik denk dat je even langs je apotheker of huisarts moet lopen,

in principe denk ik dat er door het dragen van die pleister nicotine aan je lichaam wordt afgegeven en logischerwijs is dat verdeeld over een langere tijd een bepaalde hoeveelheid.

Borstvoeding wordt gemaakt uit je bloed, en op het moment dat je voeding wordt aangemaakt (aanleggen van je kindje) komen de stoffen die op dat moment in je bloed zitten ook in de voeding (denk aan nicotine of alcolhol)

wanneer je rookt zou ik zeggen: roken na de voeding, zodat inname minimaal is voor je kindje, bij pleisters weet ik het dus niet precies. neem deze uitleg mee naar je huisarts of apotheker en vraag hoe de pleisters precies werken.

succes!
    heidi margit

3. Delayla

Delayla Actief lid

Jun 5, 2007
    303
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor je reactie,ik heb even contact opgenomen met de huisarts en die zegt dat het kan omdat ik zoveel rook dat er geen verschil is tussen pleisters en roken, ga nu proberen om het gebruik van pleisters zo snel mogelijk af te bouwen zodat er geen nicotine meer in mijn lijf zit.
    Bedankt voor je reactie.

Groetjes cindy

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Cindy,

Wat ontzettend goed van je! Hoop dat het je snel lukt om ook de pleisters af te bouwen.

Heel veel succes!

Ilse

Share This Page