hoi allemaal, ik ga straks borstvoeding geven en dus ook gebruik maken van een borstkolf. nou zit ik te twijfelen aan een avent isis duo (laatste model) en difrax BtoB welke is beter? en wat zouden jullie mij aanraden?
Bedoel je de avent comfort duo? Dat is het nieuwste model namelijk. Ik heb hem zelf en hij bevalt prima. Ik heb eerst enkelzijdig gekolfd, maar toch overgestapt op dubbelzijdig omdat dat nou eenmaal de helft van de tijd scheelt. Daarnaast is de melkopbrengst ook nog eens beter. Ik zou dus sowieso voor een dubbele kolf gaan. Wel iets om rekening mee te houden: de dubbele avent kan niet op batterijen, dus als je op je werk wil kolven moet je zeker weten dat er een stopcontact is. Voor incidenteel heb ik er ook de handkolf bij. Omdat de onderdelen allemaal op elkaar passen heb ik in mijn kolftas het handvat en het membraan zitten waarmee ik met de hand kan kolven, mocht dat een keer nodig zijn. De handkolf neem ik ook mee als ik bijvoorbeeld een avondje uit ga, dan hoef ik niet het hele apparaat in mijn handtas mee te nemen.
Ik heb even naar die difrax btob gekeken, ik was wel benieuwd namelijk, maar mij lijkt het toch niet zo'n heel handig apparaat. Het lijkt me dat je het slangetje waar de melk doorheen gaat niet heel makkelijk goed schoon kan krijgen en daarnaast is het maar een enkele kolf. Uiteindelijk ga je waarschijnlijk toch niet echt kolven met toeschouwers, dus voor het discrete zou ik hem nou niet meteen kopen. Ik zou me op mijn werk nogal opgelaten voelen met zo'n kolf op mijn bureau terwijl mijn collega's in en uitlopen. In de praktijk kan ik mijn dubbelzijdige kolf met een arm vasthouden en met de andere hand echt nog wel een boek vasthouden of typen op de iPad. Je kan anders ook nog een kolfbh kopen, dat is helemaal handsfree.