Avent kolf 2 jaar oud - oude onderdelen gebruiken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door geke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik ben bezig alle spulletjes uit te zoeken voor na de geboorte van onze tweede. Ik heb echt alles bewaard maar vraag me nu van sommige dingen af of ik ze nog wel kan gebruiken.
    Vond m'n Avent kollfspullen en flesjes, had zelfs speentjes bewaard. Alles is 3 jaar oud en kolfsets zijn 2 jaar niet gebruikt. Wat denken jullie, moet ik nieuwe siliconen onderdelen kopen? Ze zijn niet beschadigd, wel verkleurd. Of gewoon heel goed schoonmaken (sodabadje ofzo? en daarna uitkoken?). Ik ga wel nieuwe spenen kopen.

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik zou persoonlijk geen risico lopen en alle losse onderdelen nieuw aanschaffen. Het is misschien meer mijn eigen gevoel dat ik het gewoon niet fris zou vinden dezelfde flesjes en kolfsets gebruiken hoor. Zeker als het al verkleurd is...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon in een sopje doen en uitkoken. Werkt nog prima. Bij mijn kinderen zit er 3,5 jaar tussen, en deed de kolf het na 2 jaar stilgestaan te hebben het ook weer prima.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe kom je trouwens aan nieuwe onderdelen als je deze wilt? Kan er zelf namelijk niks over vinden.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vroeger kreeg je die binnen 24 uur gratis als je de importeur Imgroma belde.

Toen Philips Avent overnam is deze service verdwenen. Ik geloof dat ze liever hebben dat je een nieuwe koopt.

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee je kunt siliconen onderdelen bestellen van de avent handkolf. 18 euro volgens mij en dan moet je volgens mij eerst avent bellen. Er is ook een link naar maar ik kan het zo snel niet vinden...

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ha, de meningen verschillen dus.. ik ga eerst maar es goed schoonmaken en kijken of alles nog werkt.

Bij Avent kun je een set bestellen met alle siliconen onderdelen voor 23 euro. Vrij duur vind ik. Ik kolf(de) dubbelzijdig handmatig dus zou dan voordeliger een nieuwe dubbele set handkolven kunnen kopen (45,-), die met die voorraadbekers eronder.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou het gewoon goed schoonmaken!! Duur zat (nou ja, ik heb niet dezelfde kolf, maar wil mijn Medela toch echt wel voor meerdere kindjes gebruiken, die was 300 euro). Gewoon goed uitkoken, en goed controleren of alles nog goed functioneert... ik heb een systeem waarbij er napjes (wij noemen het de flupjes) op een dingetje zitten, en die trekken de kolf vacuum terwijl ze bij het 'uitblazen' (god zeg hoe moet ik het noemen :() komt daar de melk door. Die flupjes kunnen slijten en uit vorm raken waardoor de pomp niet goed vacuum trekt, dat heeft dus invloed op de zuigkracht. Medela levert één reserve setje mee, en ik kan het volgens mij gewoon via borstvoedingswinkel.nl bijkopen, of zelfs domweg bij Prenatal.

Spenen van flessen zou ik wel nieuw kopen, die zijn van je andere kindje geweest. Maar de kolfspullen zijn alleen van jou geweest, ook al zijn ze misschien verkleurd (mijn schilden zijn nu ook wat verkleurd, maar echt schoon hoor)... ik zou ze alleen vervangen als er iets echt mis mee is. ;)

9. Tigrou

Tigrou Lid

15 apr 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje tussendoor: Kan je het elektrische deel (de pomp) van een ISIS IQ UNO elektrische kolf ook op een ISIS handmatige kolf monteren? (Andersom kan je namelijk wel van de ISIS IQ UNO een handkolf maken.) Je zou dan namelijk de handkolf kunnen kopen om een geheel nieuwe elektrische kolf te "creëren".

10. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb net onderdelen besteld via Philips Sparepart Service
    type nr SCF300/12

Deze waren incl.verzendkosten 15,20 alles bij elkaar.

Dat is goedkoper dan 23,50.

Kijk maar eens.

Het is wel lekker om het te vervangen. Ik heb de kolf nu een tijdje gebruikt en die onderdelen heb ik ook voor mijn zoontje gebruikt maar nu merk ik dat hij zn kracht wat verliest.
    Vandaar dat ik de onderdelen even vervang.

Groetjes Lycke

mama van Joris ( 13 november 2007 ) en Sophie ( 16 april 2010 )

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Dank dames,

ik ga eerst eens kijken hoe het gaat met schoonmaken. Van een handkolf een elektrische maken kan volgens mij bij de Isis IQ. Ik vond 2 jaar geleden de motor al niet meer zo goed, maar gebruikte uiteindelijk liever de handmatige kolf. Ging sneller :). Hoop dat ik weer zo goed kan kolven of het weer leer!

Lycke, bedankt voor de tip! Mocht het nodig zijn dan ga ik daar bestellen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik nog steeds de eerste set flupjes ;). Eigenlijk gebruik ik alles nog wat ik bij Eva ook gebruikte.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb nog nieuwe 'flupjes' voor wie ze wil. Heb twee paar gekregen bij de kolfset voor de symphony, maar kolf nu met de freestyle, die heeft een andere kolfset, dus de flupjes liggen ongebruikt in de kast (die witte ronde dunne dingetjes met reliëf erop toch?). Ik heb ook nog die gele halve plasticen rondjes die je op de connector zet.

PB maar wie iets wil hebben, ze liggen nu oud te worden in de kast.

Deel Deze Pagina