Vechten aan de borst...

Discussie in 'Voeding' gestart door Daphne1980, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hallo,

Sinds een aantal dagen vecht onze kleine Kamiel aan de borst. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, het maakt me erg onzeker op het gebied van of hij wel voldoende voeding krijgt...het gaat alsvolgt:

Hij gaat drinken maar al gauw maakt hij 'boze' geluiden (alsof het niet naar zijn zin gaat), vervolgens schud hij driftig heen en weer met zijn hoofd (en zijn lichaam) en laat vervolgens de tepel los en gaat hard huilen (soms doet hij zijn hoofd naar achter en trekt mijn tepel mee tot hij uit zijn mond floept). Hij huilt dan even en gaat vervolgens weer driftig (lees happend) op zoek naar mijn tepel en het verhaal herhaalt zich. Hij laat daarbij ook vaak beetje melk gewoon uit zijn mond lopen.

Herkent iemand dit? Ik begrijp er niets van!

Liefs, Daphne

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik herken het wel, zowel Ilse als Leo heeft dit wel gehad.
    Volgens mij is het een combi van wel zuigbehoefte, geen honger en wel moe zijn. Als je borsten dan niet "reageren" zoals jullie kindje dat wil, dan kan je beeb gaan pruttelen. Ook kan het zijn dat je menstruatie er weer aankomt, en dan heeft je melk net een andere smaak --> en dan kan je kindje ook weer protesteren.

Allemaal leuk en aardig die uitleg, maar ik begrijp dat je er best onzeker van kan worden. Je kan proberen hem in slaap te wiegen en dan weer voeden als hij weer wakker is?

Groet van Kiki

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Finn had dat exact hetzelfde, ook rond diezelfde tijd. Dat is vanzelf weer voorbijgegaan. Na een poosje kwam het weer terug, waarna het nooit meer voor is gekomen.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat heeft Tymen ook gehad. Achteraf bleek dat te komen van spruw. Maar dat wil niet zeggen dat jouw kleintje dat heeft. Misschien schiet de melk niet snel genoeg toe?

5. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    joris heeft dit soms nadat hij de ene borst leeg heeft gedronken en nog een toetje krijgt aan de andere borst. Nu hoorde ik dat dit ook kan komen doordat hij geen honger meer heeft, maar wel zuigbehoefte. De volle borst geeft hem weer melk, waar hij geen zin in heeft. Leg hem dan aan de lege borst aan, daar zit minder voeding in en kan hij zijn zuigbehoefte voldoen!

6. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Damiën had dit ook...vooral later op de dag...omdat de melk dan niet hard genoeg stroomde naar meneer zijn zin....

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb je mischien een (ander) deo/parfum op ? Of is het nu al een stuk beter.

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja ik herken het heeft terence ook gehad.

ik snapte er niks van hij lag te drinken en toen deed hij precies hetzelfde wat jij beschrijft.

we dachten zelfs dat het misschien met spruw te maken had , wat qwel een beetje klopte.

maar de spruw was weg en meneertje bleef het doen, de cb zei dat t misschien zo was omdat hij dan op dat moment geen behoefte heeft om te eten. maar wel zuigen.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh hier hebben we dat ook gehad, precies rond die tijd. ik werd er onzeker van want dacht dat ik mischien te weinig voeding had. maar terwijl ik hem toch weer aangelegd kreeg viel die dan ineens in slaap, en ik denk dat die dan moe was. het is nu in ieder geval over.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb het ook gehad en nog, soms is mijn borst te vol en verslikt hij zich gewoon in de melk. soms ook vind hij iets anders gewoon interessanter....dan heeft hij niet zo veel honger meer...soms ook is de melk op en blijft hij trekken omdat hij meer wil, dan leg ik hem aan andere borst....tja ik heb het leren ....lezen...zeg maar

Karin

Deel Deze Pagina