180+6 of 210+7

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Adnalie, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Mijn dochter zit in de overgang van 5 naar 4 flessen en krijgt flessen van 180+6. Als ze 4 flessen krijgt, 'moet' ik ze dan groter maken? Hoe is dat bij jullie gegaan?

2. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Je móét natuurlijk niets. Maar je kunt altijd zien wat ze ervan op drinkt. H. krijgt meestal 4x 180+6 maar laat daar ook vaak wat van staan.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Toevallig net op cb geweest

Siem gaat nu ook van 5 naar 4 flessen (10 weken oud)
    Cb zegt als hij dat pikt en drinkt prima...
    Siem weegt over 6 kg slaapt nachten lang door... Prima zeiden ze.
    Hoef me niet echt meer an de regel gewichtx150 te houden maar gewoon siem laten bepalen

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik ben geen voorstander van 210+7 en mijn kinderen hebben dat dan ook nooit gehad. Echter is dit iets persoonlijks; Er zijn genoeg moeders die het wél geven (210+7) en hun kinderen zijn er ook groot mee geworden:)

Wat wij deden is gewoon 4 flessen van 180+6 aanbieden. Meldde de kids zich ergens in de nacht (of avond), boden we nog een fles 180+6 aan. En als daarmee de dag eerder begon, dan is dat zo. Maar ik voedde op verzoek nog rond de 3 maanden.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik geef nog steeds 5 flessen 2x180 en 3x165
    Als ik alle flessen 180 ga geven dan krijgt ze te veel omdat ze drinkt alles op=op..
    Je kan gewoon kijken hoeveel je kindje weegt en of ze een flesje kan laten vervallen. Sommige slapen van 9 tot 9 bij die leeftijd en sommige zoals mijne van 23.00 tot 05.00 en dan tot 09.00 en die flesje van 5 uur kan echt nog niet weg want ze krijst erg van honger dan als ik het rek.

Ik zou zelf ook naar 4 flesjes willen maar het lukt haar nog niet.

Mijn meisje is net boven gemiddelde weegt nu schat ik op 5600gr. Ik wil absoluut geen dikke baby daar let ik wel zelf gewoon op dat ze mooi slank blijft. Heb gewoon in omgewing vrindiennen die lieten altijd baby zelf beslissen over voeding en die babys zien echt niet uit.. Het kan zeker goed gaan maar vaak ook mis wil geen risicos nemen... Ik voed dus echt volgens het boekje.

Kijk gewoon wat je baby doet en kijk wat je zelf wil en kan daarmee doen. Sommige drinken erg weinig en sommige gewoon veel door enorme zuigbehoefte. In principe 4 flesjes van 180cc moet het zijn maar hoeveel wegt ze nu? Volgens mij gaat het nooit lukken om minder geven dan ervoor omdat baby steeds meer zal willen.

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Bedankt meiden!!!

Hahaha ik moet wel erg lachen om de opmerking: ik wil geen dikke baby ik let er wel op dat ze slank blijft. Ik geef sinds deze week fv, hiervoor kreeg ze bv en ik kan niet zeggen dat mijn dochter slank is. Ze is echte en bollie. Maar ja, ze kreeg bv en dat is op verzoek (vanaf dat ze een maand was zat ze al op 5 voedingen en sliep ze de nacht door). 4 flessen 180+6 drinkt ze helemaal op en de laatste laat ze meestal 60/90 cc van staan. Daarbij spuugt ze ladingen uit ;)
    Wat ik wil zeggen: baby's die mollig zijn, komt echt niet door wat ze binnen krijgen hoor....ik bedoel: ik overvoed haar niet ofzo

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik voed ook volgens het boekje: 5 keer 180+6 en ik vind het echt een belachelijke opmerking dat je zegt dat baby's die dus wat molliger zijn er niet uit zien!!!! De ene baby is gewoon wat molliger dan de ander. Ik heb 3 kinderen en alle 3 zijn ze anders van bouw.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ben het met jou eens adnalie, dat kwam er bij piccolina niet heel aardig uit..
    piccolina, dus als jou kindje ook mollig wordt dan ga je haar minder geven? uithongeren? dat lijkt mij juist een heel ongezonde instelling! zo krijgt ze anorexia via de fles binnen ongeveer. ik hoop echt dat je het minder extreem bedoelt dan het over komt..

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik vind het juist heerlijk zo'n mollige baby ;)

maar ontopic, ik heb zelf nooit 210+7 gegeven, dat is gewoon een kwart liter in dat minimaagje. Dat lukt me vaak zelf al niet eens om in een keer weg te werken bij wijze van. Tim zou het ook niet aankunnen hoor, die laat van de 180+6 ook altijd al rustig 50 staan want meer lukte hem gewoon niet, maar als je kindje het lukt, waarom niet? sommige kindjes hebben het gewoon nodig. je moet kijken hoe het voor jou en je kindje voelt hoeveel je geeft.

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Met 180 is ze ook tevreden maar meer omdat ze dan over de dag gezien 200cc minder krijgt dacht ik dat dat misschien nodig was. Maar je hebt gelijk, het is een flinke hoeveelheid.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

piccolina, wil je nou eens kappen met die onzin. Baby's mogen mollig zijn, ze mogen zelfs uit elkaar knappen bij wijze van spreke, als ze maar niet over de max gaan bij kv en bij bv is er geen max.

Er is alleen reden tot zorg als een kind opeens enorm gaat fluctueren met gewicht, dus van gemiddeld opeens naar +2 of -2 of van de onderlijn opeens naar de bovenlijn. Daartussen is echt alles mogelijk.

De meeste kinderen groeien heel hard op bv in de eerste 4 maanden, daarna stabiliseert dat zich meestal. Bij kv kunnen ze ook in de latere maanden hard groeien.

En het mooie is dat dit allemaal geen drol uitmaakt. Zolang kinderen hun eigen groeilijn blijven volgen is er niks aan de hand. Pas na 2 jaar maken ze zich zorgen als een kind echt aan de dikke kant is. Want een mollige baby kan net zo slank of nog slanker zijn op zijn 2e als een vanaf de geboorte schriebeltje.

Jouw instelling maakt me zo verdrietig. Het is echt pure onwetendheid en onzin wat je verkoopt. Geef je meisje wat ze nodig heeft en zeur niet zo! Wil je haar nu al anorexia aanpraten? Bovendien, als ze niet genoeg binnenkrijgt naar wat ze nodig heeft, zal ze heel hard gaan achterlopen. Niet alleen qua groei, maar ook qua mentale ontwikkelingen. Haar eerste prioriteit is te groeien en dat kan je niet sturen!

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Amen!!!!!

Echt grote onzin!!! Alsof ouders met mollige baby's hun kinderen vetmesten!!!!!

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik was zelf een echt Michelinmannetje, compleet met arm- en beenplooien en zulke bolle wangen dat mijn ogen dichtgedrukt werden tot spleetjes (echt niet overdreven). Met 1,5 begon ik af te vallen en op mijn 4e was ik ronduit mager. Ik ben altijd slank, tegen het magere aan geweest. Met mijn zwangerschap werd ik wel echt flink, maar dat is er nu allemaal weer af.

Dus hoe dik je bent als baby zegt echt helemaal niks. Ik ben blij dat mijn moeder mij altijd gegeven heeft wat ik nodig had en zich niet gek liet maken door zulke ijdele en oppervlakkige prietpraat.

14. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Mee eens nescio

Ik geef ook 4 flessen 180/6 ze gaan meestal wel op maar hij laat soms ook een bodempje staan. Kijk naar je kindje t hoeft niet, ik vind t persoonlijk ook een hele fles met 210/7 krijg ikzelf ook niet weg.

15. sweetchocolate

*proest*, jeetje Piccolina, wat een 'wijsheid'. Dan zou je mij toch eens mogen uitleggen hoe onze oudste zoon zo mollig (zeg gerust DIK) was toen hij baby was (+2 lijn, lengte en gewicht, geboorte 4190 gram bij 53 cm, 40+0 geboren). Ik hield mij "aan het boekje", volgens de regeltjes (tot grote ergernis van mijn familieleden aan toe!), mama die enorm gestresst was daardoor etc. Maar toch had ik een dikke, mollige BABY, die inmiddels een gezonde peuter van 2.5 jaar is, met een gezond BMI van 16,6 (bij peuters moet dit tussen de 14 en 18,4 zijn), volgt de middenlijn inmiddels.

Dochter heb ik op verzoek gevoed, voor jou een standpunt "dan worden ze te dik". Hoe verklaar je dan dat onze dochter de middenlijn volgt, wat ze altijd al heeft gedaan? En soms zelfs dipt in haar gewicht.

Sorry TS dat ik je topic bevuil

16. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Hoe merk je dat ze van 5 naar 4 flessen kunnen? Lijkt wel of ik dat elke keer vergeet bij een flesje minder.. Ha!

17. sweetchocolate

Ze laten dan steeds wat van hun flesjes staan

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hier omdat de vierde fles steeds na 20 uur is en ik haar dan steeds wakker moet maken. En dan om 22.30 weer een fles lijkt me te veel van het goede.

19. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Gewoon naar je kindje blijven kijken. Vaak vervalt die vijfde fles vanzelf. En inderdaad 210 flessen zijn behoorlijk. Hier krijgt hij hem alleen voor het slapen gaan. En dat valt prima. De andere 3 gewoon 180. Meestal drinkt hij ze leeg. Vaak regelen ze dat zelf zo. Gewoon geven wat jij denkt dat je kindje nodig heeft. Die 180 die bij ons verviel (sinds deze week van 5 naar 4) mist hij totaal niet, maar goed, hij eet nu ook meer groenten en fruit.

Enne... Je baby slank houden? Sorry, maar ze hoeven toch zeker nu al aan het maatschappelijke schoonheidsideaal te voldoen? Laat ze vooral lekker gezond groeien. En de ene is dan een mollige baby en de andere wat slanker. Zo be it.

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Daar moet ik zelf ook lachen haha :))
    Maar ik bedoel geen mollig maar echt dik. Mollig is niet erg en bv helemaal niet. Het is bij fv wel erg als die meer binnen krijgt eerste maanden want elke keer baby groeit en wil dat steeds meer. Maar dat is gewoon wat ik in omgeving heb twee super dikke babys (niet mollig maar echt dik gewoon door overvoeding): van 8mnd en 18mnd.. Daar schrik ik elke keer af :)

Deel Deze Pagina