Avent of medela

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bull terrier, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben er gewoon mee terug gegaan en na wat bellen van hun kant (dat duurde een paar dagen) kreeg ik een hele nieuwe kolf.

    Idd een productiefout dan.
     
  2. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    heb de medela pump in style... en vind hem geweldig.. maar wel enorm duur ja...

    maar iedereen die deze heeft is laaiend enthousiast (heb hem op aanraden van diverse collega's en vriendinnen....)

    maar ach, als je bedenkt wat je uitspaart om geen kv te geven... dan heb je het er snel uit ;) en hij gaat jaren mee.... ;)
     
  3. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook de medela pump in style. Hij is fantastisch. Het is een dure kolf maar schijnbaar ook goed 2de hands tegen een leuke prijs verkrijgbaar.

    Het voordeel vind ik ook dat je er alle flessen op kunt schroeven. Dus als je was goedkope flessen haalt bij de etos zou je die rechtstreeks kunnen invriezen. (Ik had begrepen dat dit bij de Avent niet mogelijk is)
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Bij de pomp van avent kan ik ook flesjes van het merk chicco opschroeven, ben dit per toeval te weten gekomen.

    Ik heb de medela gebruikt in het moederhuis en die lag mij echt niet, gebruikte hem totaal niet graag.

    Van avent heb ik zowel de handkolf als de elektrische kolf avent isisiq.
    Zoals eerder gezegd, vind ik dat de isis iq ook minder vacuum trekt dan de handkolf.
    In het begin gebruikte ik liever de elektrische kolf, maar nu het toeschietreflex vlugger komt, geef ik voorkeur aan de handkolf, kolft veel vlugger.
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Zeker, op mp vind je er heel veel. Wel heb ik er de schelpen en slangetjes en flesjes van weggegooid en mijn eigen setje die ik voor de Symphony gekocht had erop gezet. Leek me hygiƫnischer.

    Etos en Hema hebben ook flessen met een brede hals en die schijnen wel te passen. Maar die zijn altijd nog duurder dan de flesjes met smalle hals.
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb de Medela Harmony (handkolf)

    Van 2e hands kolven wordt vaak gezegd dat je er ziektes (HIV, Hepatitis en spruw) van kunt oplopen. Anderen zeggen weer van niet. Er zijn kolven waarbij melk in de motor kan komen. Ik meende in elk geval in de Swing. Ik zou dan voor de zekerheid (mocht je voor 2e hands gaa) voor een kolf gaan waarbij dat niet kan gebeuren en dan alsnog je eigen borstschelpen en slangetjes nieuw kopen.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb de mini electric plus van Medela, een dubbele kolf. Bevalt goed hoor, ben best snel klaar en nu al veel gebruikt.
     
  8. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    passen de flesjes van avent ook op de medela mini
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Nee, helaas niet, ik gooi ze dus maar over. Maar vaak vries ik de melk gelijk in en doe ik het direct in een diepvrieszakje.
     
  10. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb ook de pump in style geweldig ding.
    Heb ook de huur versie gehad was ook een super ding.
    Gebruik hem heel de dag omdat ik elke voeding kolf.
     
  11. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    Wat ook nog een optie is, si de Ameda Lactaline Personal! Een prima kolf, en echt veel goedkoper dan de Medela!
     
  12. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Zou wel erg raar zijn omdat je toch ook via de thuiszorgwinkel kloven kunt huren, die zijn dan toch ook door anderen gebruikt?
    Alles goed uitkoken en dat lijkt het ij dat er geen probleem is ;)

    Ik heb overigens de medela mini electric plus (dubbelzijdige electrische kolf) en hij bevalt erg goed. Ben altijd binnen 10 min klaar ;)
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Spijkervrouwtje: dat is een ander techniek kolven, je hebt ook je eigen slangen en borstschelpen e.d. Heel technisch verhaal. Is er mischien iemand die het wel precies weet ?
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij kolven waar melk in het motortje kan komen bestaat een (kleine) kans van overdracht van besmettingen, zoals spruw.
    Daarom kun je beter niet de Medela Mini-Electric 2e hands kopen, vooral ook omdat het motortje daarvan een korte levensduur heeft.
    Bij kolven als de PIS kan de melk niet in de motor komen, maar wel op het membraam. Als je die 2e hands gaat verkopen of gekocht hebt, haal dan het beschermkapje er vanaf en maak het membraam bij de motor goed schoon met een watje met alcohol. Via een medelasteunpunt kun je ook een nieuw membraam aanschaffen.

    Ziekenhuiskolven en ook de Ameda Lactaline hebben een volledig gescheiden circuit dus daarbij heb je het probleem niet.

    Voordeel van de Ameda is dat je 'm ook eerst in huurkoop kunt uitproberen.
    En de Ameda is de stilste kolf die ik ben tegengekomen tot nu toe (electrisch dan).
     
  15. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb de Medela Swing, een enkelzijdige elektrische kolf. Hij is echt heel erg stil, ben erg tevreden. Zit er wel aan te denken om er een handpomp bij te kopen en erbij te gebruiken zodat ik wat sneller klaar ben op m'n werk. Hebben toevallig meer mensen hier ervaring mee, met op deze manier dubbelzijdig kolven? Is het te doen?
     
  16. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb verschillende kolven gehad, Avent Isis, Medela Mini Electric en nu de Ameda Lactaline. En de Ameda is verreweg de beste kolf die ik gehad heb. De Medela maakt veel te veel herrie, bij de Avent kolfde ik niet genoeg. De Ameda is een stuk stiller dan de Medela, heeft traploos verstelbare zuigkracht en verstelbare cyclus (hoe vaak hij moet zuigen zeg maar). En een stuk goedkoper dan de Medela inderdaad!
     
  17. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik heb net de Ameda Lactaline Personal gekocht en ben er nu al enorm tevreden over! In 10 minuten 240 cc! Joepie, ik ga nog tijd over houden voor andere dingen :)
     
  18. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb de Avent handkolf en sinds kort ook de Avent Isis IQ. Het vacuum is idd minder met de el. kolf dan met de handkolf, maar voor mij genoeg. Ik vind hem erg prettig , maar heb geen ervaring met andere kolven.
     
  19. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Ik heb van medela de dubbelzijdige kolf, ga binnenkort weer aan het werk dus moet dan daar kolven. Verder heb ik ook een handkolf van Avent. Ik gebruik de opbergbekertjes van Avent (via), kunnen ook zo in de vriezer en je kunt er met potlood de datum opschrijven.
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb de handkolf van avent en vandaag voor het eerste gebruikt. echt een top ding en zonder moeite (nog geen 3 minuutjes)ligt er nu 50 cc in de vriezer en dat voor de eerste x. het melk spoot er echt uit en dan vind ik het raar dat me meisje zich elke keer verslikt aan de borst :)
     

Deel Deze Pagina