Hoeveel x ontlasting bij borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RedRose, 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

    Mijn dochtertje heeft de afgelopen week enorme last van krampen en laat verschrikkelijk stinkende scheten. Ook poept ze slecht vind ik. Ze heeft nu zondag voor het laatst gepoept. Dit kwam ook pas opgang nadat ik de thermometer in haar kontje had gestoken. Het arme schaap heeft er zoveel last van dat je alles probeert om haar te helpen. Maar nu vraag ik me af. Hoeveel x per week moeten borstvoedingkinderen poepen? De eerste maand heeft ze echt elke dag wel tussen de 4 a 5 x gepoept, dat kan toch niet zo in ene over zijn?

    Ik hoor graag van jullie.

    Greetz RR
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als ik me niet vergis, geloof ik dat bv-kindjes wel een tijdje kunnen wachten eer ze poepen. Dit kan soms een week en langer duren.

    Thermometen in haar kontje stoppen om het aan te moedigen, raad ik niet aan. Want daardoor kunnen de darmpjes lui worden en zal ze in de toekomst nog moeilijker kunnen poepen zonder stimulatie.
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter poepte 1x in de 10 dagen tot 2 weken... mn zoon poept altijd meerdere keren per dag.

    Is heel normaal bij bv babys dat ze soms dagen niet poepen. Dan is de bv zo afgestemt dat er amper een "restproduct" achterblijft.
     
  4. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Oh oke, ben blij dit te lezen. Maar lieten jullie kindjes ook zulke enorme stink scheten? En hadden ze ook erge last van kramp? Ik let al enorm op wat ik eet maar toch blijft ze het houden....
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Scheten laten zijn ze hier beide altijd al goed in geweest, krampjes waren hier na een maand of 3 helemaal over. De eerste 12 weken zijn doorgaans gewoon lastig, hoort er voor een groot gedeelte ook gewoon bij. Hoe vervelend het ook is.

    Sterkte!
     
  6. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ja, een stinkertje heb ik ook.... hij poept ongeveer 1 a 2 keer per dag.... de laatste dagen hebben we weer van die heerlijke spuitpoep waar geen luier tegen bestand is.... dus maar extra in bad... en een wasmachine die overuren maakt ;)
     
  7. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Oke, nee, dan weet ik dat ff allemaal. Mun eerste heeft zes maand borstvoeding gehad maar ik weet dat gewoon allemaal niet meer. is ookal vier jaar geleden maar toch.... hahaha.

    Bedankt voor jullie reacties!

    RR
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dano poept ong 1 x in de week.
    en inderdaad stinken dat die doet met zn scheetjes haha. (net z'n vader ;) )
     
  9. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ongeveer 2 poepluiers per week. Maar inderdaad veel stinkende scheetjes dat ik vaak denk dat ze een poepluier heeft maar dat ze ons mooi voor de gek houdt. ;)
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier 1 poepluier per dag of soms om de dag. En die scheetjes stinken enorm. Wel vaak last van krampen.
     
  11. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Wat verschillend allemaal zeg. Maar goed, nu maar weer afwachten dan wanneer de volgende poepluier zich aanmeld. Ben iig wel beetje opgelucht door jullie verhalen. Vind het wel heel zielig voor haar dat ze zo'n kramp heeft. Ze is vandaag ook heel onrustig en kan niet slapen, terwijl ze normaal veel slaapt overdag. Wilde alleen maar bij mij zijn en op mun arm liggen. Nu ligt ze lekker in bed en slaapt ze, gelukkig!

    Bedankt...>RR
     
  12. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Bij Isa werkte cinababy van VSM goed tegen de krampjes, misschien een idee ;)
     
  13. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Nou daar was ik al mee begonnen een maand geleden ofzo en dat ging hartstikke goed. Ik dacht o' t is over nu kan ik wel stoppen :oops: ! Maar ben inmiddels alweer begonnen hoor. Maar evengoed bedankt voor de tip!

    Weetje, bij mun eerste heb ik dit helemaal niet gehad! Die had nooit kramp etc. Moet hier dus erg aan wennen. Vind het ook erg zielig..
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka had ook niet zoveel krampen als Leander. Vind dat je daardoor toch wel weer wat onzeker wordt. Serjenka huilde ook minder dan Leander.
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    de mijne poept heel de dag door en stinken blerk
    elke voeding 1 poepluier en zeker min nog 3 tussendoor dus 9 a 10 poepluiers per dag is hier heel normaal. het is stinkende dunne poep maar van mijn mag dit wel een stuk minder worden hoor. ze heeft vooral savonds last van krampjes en moet best hard drukken om dan te kunnen poepen.
     
  16. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    @lovewinnie? geef jij BV via de fles of rechtstreeks? Ik merk namelijk als Dano via de fles BV krijgt dat hij sneller een poepluier heeft omdat hij dan vaak meer lijkt te drinken.
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte had de eerste 2 maanden na elke voeding een poepbroek daarna ging het langzaam over op 3x per dag. Vanaf 12 weken poept hij 2x per week en toen werd het ook een stuk dikker, zeg maar vladikte.

    Met een week of 6-8 zijn krampjes het heftigst,daarna wordt het heel langzaam minder. Jelte was er met een maand of 3 vanaf.
    Wat ik deed naast de cinababy is een warme packing tegen zijn buik, vond hij erg prettig.
     
  18. Female

    Female Niet meer actief

    In het ziekenhuis zeiden ze; "Het kan varieren van 9 keer per dag tot 9 dagen niet."

    Kortom, met BV is er geen peil op te trekken :)

    Sterkte iig!
     
  19. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    winnie; dat deed Bo ook toen ze 3 weken was. Maar dit is ongeveer 2 weken geleden begonnen. Dus vandaar dat ik er een beetje van schrok. Maar de dames hier stellen me gerust hoor! :D

    Greetz
     

Deel Deze Pagina