flesjes mixen comfort en standaard

Discussion in 'Flesvoeding' started by steffie1980, Dec 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hallo,

Ik geef nog deels bv maar door (wsl) borderline en echt niet zonder medicijnen meer mogen (geen postnatale depressie hoor dat is zeker)
    heb ik de beslissing moeten maken om de bv af te bouwen wat ik eigenlijk heel jammer vind en het proces van therapie, test en instellen op medicijnen er ook niet makkelijker op maakt.
    maar ik heb 4 kinderen en moet er niet alleen voor mezelf en de baby natuurlijk ook nog voor de andere drie kunnen zijn. Het is me dus allemaal een beetje teveel geworden de laatste tijd.

Xyno heeft zowieso moeilijkheden gehad aan de borst, teveel aankomen, te weinig aankomen afvallen enz enz daarnaast heeft hij reflux en krijgt hij zantac. Blijkbaar is hij ook een hongerige baby want op standaard voeding 2 weken (naast dus de voormelk van de borst ivm afbouwen) is hij 800 gram aangekomen. Hij krijgt op verzoek en drinkt makkelijk om de 2 uur een fles van 150+5 leeg :confused:
    Nu heb ik dit ook meegemaakt met de derde al was hij 5 maanden toendertijd en die ben ik comfort voor de hongerige baby gaan geven. Hiervan is hij zo verstopt geraakt dat hij een week opgenomen is in het ziekenhuis.
    Nu ben ik daar dus weer bang voor bij Xyno en vroeg me dan ook af of het slim is over te gaan of verder te gaan mengen. Dus 2 confort en 3 standaard op 150 water. Hij drinkt niet altijd zijn flessen helemaal leeg en rekken tot 3 uur is nog niet een keer gelukt. Ook de nachten zijn vlot 2 keer dat hij gillend wakker word en drinkt hij dezelfde hoeveelheid.
    Of moet ik gewoon proberen volledig confort te geven? Want het mixen ben ik nu 3 dagen aan het doen maar geeft nog helemaal geen effect helaas. Ik wil niet dat hij over een maand net zo zwaar is als zijn broer van bijna 2 natuurlijk hahaha

wie herkent dit?

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Maar wil je dan Comfort geven voor meer vulling?

Als dat zo is, dan heeft dat weinig zin. Veelgemaakte vergissing is dat mensen denken doordat comfort een dikkere voeding is, deze ook meer vult, maar dat is dus helemaal niet zo. Het is juist lichter verteerbaar dan bijvoorbeeld de standaard voeding, en werkt bij hongerige baby's dus averechts. Als je echt iets wil geven om voor meer voldoening, kun je beter overstappen naar een "Forte" voeding...

3. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    bedoel de forte sorry haha in combi met de confort (voor ons ondertussen standaard hahaha)

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Maar heb je een speciale reden dat je comfort geeft dan? Juist omdat dit lichter verteerbaar is, heeft je kindje weer sneller honger. Kan je dan niet eerst proberen om terug te gaan naar standaard en te kijken of dat meer voldoening geeft? Wanneer dat niet lukt, kun je altijd nog overgaan op de forte of eventueel standaard mengen met forte...

Share This Page