over naar 3 "gewone" maaltijden

Discussie in 'Voeding' gestart door Ramoontje, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vanochtend zijn we op het CB geweest. Rick weegt nu 10.300 gram en is 77.5 cm lang.

Gezien zijn gewicht mag hij nu naar 3 maaltijden, wat betekent:
    - 's ochtends een bord pap of een boterham + 150 ml melk
    - 's middags een boterham + 150 ml melk
    - 's avonds een warme maaltijd.
    Daarbij mag hij dan nog 2 tussendoortjes, waaronder zijn fruit.

Nu krijgt hij echter nog een fles (210/7) om 20.00 uur. Deze mag hij nog hebben, maar hij mag ook vervallen.
    Probleem is echter dat Rick wisselend wakker wordt 's ochtends. De ene keer is dat om 06.30 uur, dan weer eens 7 uur en dan weer eens half 8.... Zo is het nu dus met die laatste fles.

Hoe krijg ik hem zover dat ik hem die fles niet meer hoef te geven (of er nu 150, 180, 200 of 230 ml in zit, hij gaat altijd op). Ik voorzie namelijk dat hij zonder weer 's nachts wakker wordt....

Alle tips zijn welkom!

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik denk dat je hem die laatste fles nog best kan geven. Hij geeft straks zelf wel aan dat hij hem niet meer hoeft.
    Wij leggen Tim om 19.00 uur in bed en moeten hem dan nog wakker maken voor zijn laatste fles. (eigenlijk om 21.00 uur, maar meestal pas om 22.30 uur) Hij laat zich niet horen voor die tijd. Geef ik hem die fles niet meer, dan komt hij dus ook nog snachts.

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik geef Britt nog steeds die laatste fles.
    Ze drink hem iedere keer nog helemaal leeg en ik
    vind het een heerlijk gezellige afsluiting van de dag. Ze krijgt meestal gewone melk met een schep Brinta erdoor ... Saampies genieten we heerlijk van

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij Milan hebben we die fles op een gegeven moment ook laten vervallen. Wel hebben we toen zijn toetje verschoven. Hij krijgt het toetje nu niet meteen na het eten, maar krijgt deze rond 19.00. Daarna nog een half uurtje spelen, tanden poetsen en naar bed.

Aankomende week hebben we vakantie en dan wil ik toch eens proberen om het toetje meteen na het eten te geven en daarna niks meer. Kijken hoe laat hij wakker wordt, maar zal wel meevallen.

5. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Heeey ramoontje,

Sem krijgt nu al 3 dagen de laatste fles niet meer omdat hij hem niet meer wil! Ik probeerde het steeds en we moesten hem om 20 uur echt wakker maken, maar nee hoor geen fles. En het probleem toen was dat hij niet meer wilde slapen :(

Dus nu ziet zijn schema zo uit:
    7:00 200 cc bordje bambix
    10:00 fruithapje en vruchtensap
    12:00 1 hele bruine boterham met met hartig en een halve met iets zoets.
    12:30 120 cc flesvoeding uit een beker!
    14:30/15:00 liga en wat vruchtensap.
    17:30 warma prak met daarna 150cc biogarde en nog wat vruchtensap.

om 19:00 wordt meneertje moe en dan gaat hij naar bed, daarvoor al in zijn pyjama gedaan en zijn tandjes gepoetst.

Dus wij hebben nu echt een lange avond voor ons zelf :)

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt krijgt dr laatste fles ook om 19u hoor.
    Ik maak haar er niet voor wakker

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vanochtend zijn we begonnen met een boterham (maar Rick had lekker geslapen tot 8 uur, dus mama hoefde niet vroeg naar beneden!) en een fles 150/5. Dat ging goed. Tot nu toe gaat het eigenlijk heel erg goed.

Voorlopig laat ik die laatste fles er nog even aan, ik vind het ook wel gezellig en ik hoef Rick er niet voor wakker te maken cq voor wakker te houden...is hij eerder moe krijgt hij 'm iets eerder, maar dat komt eigenlijk nog niet echt voor....ach hij is ook pas (morgen!) 8 maanden!

8. lievejildou

lievejildou Actief lid

bij ons ziet het schema er zo uit.

s'morgens uit bed rond half 8 krijgt ze een fles 210/7 + 3 schepjes bambix.

rond 10 uur een bakje fruit + wat roosvicee.

om 12 uur krijgt ze 2 stukjes brood, zonder korst met boter en beleg. + wat thee.

15.00 uur wat te drinken en een koekje.

17,00 uur krijgt ze een warme hap.

om 19,00 uur krijgt ze nog een fles, ik maak een volle fles 210/7 met bambix, alleen geeft ze zelf aan hoeveel ze wil.

zo ziet ons schema eruit, en we moeten de 26ste weer naar het bureau, en zien dan wel verder.

we moesten eigenlijk de 19,00 uur fles laten vervallen, maar jildou heeft hem nodig, anders is ze smorgens om 5 uur wakker.

groeten anita

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dat voorzie ik hier dus ook! En Rick wordt toch al op wisselende tijden wakker 's morgens (soms al om 6 uur, soms pas om 8 uur en alles wat daar tussen zit), dus voorlopig laat ik die fles er nog even aan.

10. Niet meer actief

7:30 1 boterham met beleg + 160 cc groeimelk
    10:00 fruithapje en jogi drink
    12:00 1 hele bruine boterham met met hartig en een halve met iets zoets+ 140 cc groei melk
    14:30/15:00 liga en wat jogi drink
    17:30- 18.00 warma eten en als ze wil mag ze nog een beetje yochurt hebben.

Yanouck krijgt jogi drink van mij omdat ze na de diksap/roosvicee alles er weer uitspuugt. Dus en de jogi drink blijft wel binnen dus heb ik dat nu gedaan.

Wij zijn sinds 3 weekjes in eens terug gegaan naar 2 flessen. Ik mocht die laatste fles ook weg laten en dacht dat ze dat nooit vol hield s'nacht. Heb het toen eerst ongedraaid. De fles van bv. 7 uur s'avonds rond een uurtje of 4 te geven en dan rond 6 uur avond eten. Dat ging een paar dagen maar al snel dronk ze die fles niet meer leeg. En toen ben ik er in een keer mee gestopt. En het gaat goed. De ene morgen is ze rond 7 uur wakker en de andere morgen al om kwart voor zeven. En soms ook nog wel half zeven. Maar ik vind het geen probleem als ze zo vroeg wakker is

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    gwoon lekker geven hoor. Lars is al bijna 2 en die krijgt altijd voor het slapen gaan nog ene beker warme melk. Ze worden er niet dik van en als ze er lekker van slapen is het toch prima?

Het is ene ander verhaal als je ze ervoor wakker moet maken en ze ook doorslapen als ze die fles niet krijgen. Maar als hij toch wakker is dan zou ik lekker die fles geven en als hij wakker wordt 's nachts zonder die fles, ook gewoon geven.

12. Niet meer actief

Ik moest Yanouck er al een aantal maanden echt wakker voor maken. Maar ik vond met 7 maanden 2 flessen wel erg weining. Maar nu doe ik het wel en ze mist het ook helemaal niet. Want ik deed het in het begin na het avondeten. Maar dan dronk ze de fles maar half leeg en ze spuugde ook veel weer uit. Dus dat heeft dan toch geen zin.

Bijn ons op het cb zeiden ze dat ze vanaf tien maanden ongeveer nog op 2 flessen zitten. dus je hebt nog eventjes

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik blijf die fles gewoon nog even lekker geven. Tegen de tijd dat we een maand verder zijn en Rick dus 9 maanden is, zien we wel wat we doen.

Ik denk als het gaat net als bij de andere overgangen naar minder flessen, dat het erop neer zal komen dat we de fles ineens weglaten. Dat werkte voor Rick tot nu toe beter dan de inhoud verminderen.

14. Niet meer actief

ja een ding is zeker jij moet doen wat jij denkt dat goed is voor die kleine.

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dat is ook zo en hij is tenslotte ook pas acht maanden.... Ik vind 3 maaltijden voor zo'n "klein" mannetje gewoon ook nog wat weinig. ;)

16. Niet meer actief

daarom en als hij het gewoon nodig heeft. Dan moet je gewoon doen en geven wat jij denkt dat nodig is. Op een gegeven moment merk je wel dat Rick een maaltijd of fles teveel krijgt.

Deel Deze Pagina