Hoeveel voeding mag/moet een baby van 9 weken? Hij weegt 5900 gram. Hij zit op gemiddeld 5 voedingen per dag. Ik zelf doe nu 180 cc per fles. En hoeveel tijd moet er tussen de voedingen zitten?
Met 6 kilo mag hij zo'n 900cc (6*150). Maar iets meer kan ook wel. Jij zit nu op 1000cc, en dat is ook de max qua flesvoeding. Hij zal dus voorlopig op 5 flessen van 180/6 blijven zitten (normaal gesproken). Mogelijk dat hij vanaf 4 maanden nog maar 4 flessen nodig heeft. Dat kunnen dan 4*180/6 of 4*210/7 zijn.. Dat komt omdat ze dan de laatste fles laten vallen en doorslapen van 19-7 uur.. Tijd tussen de voedingen komt niet zo precies. Ik probeerde het netjes rond de slaapjes te doen. Met een max van zo'n 4 uur.
Het ligt eraan hoe je telt. Normaal tel je zo: 180 cc water en dan de poeder erbij is 200 cc voeding in totaal. Dat keer 5 is 1 liter.
Hoi Mijn zoon is nu bijna 10 weken en ook hij krijgt 5 x 180cc. Eigenlijk krijgt hij iets te veel maar bij het CB zeggen dat omdat hij mooi op de middenlijn zit met gewicht en lengte dit gerust mag. Hij heeft het ook echt nodig want anders heeft hij nog honger na de fles. Hij heeft trouwens ook nog weleens nachtvoeding en dan geven we hem 6 x 150 cc. Groetjes