Hoi, Zoals de titel al zegt: het mooie weer van vandaag roept een lekker wandeling met onze dochter van 16 weken op. In de wagen met een dunner jasje, wagenzak en romper lange mouwen en shirtje lange mouwen. Want, ze ligt stil en zoooo warm is het nou ook weer niet. We kregen echter protest uit de wagen en toen ik de kap halfopen deed ipv gesloten, vond ons dochtertje het wel goed. Iets frisse lucht was dus fijner (alleen dan schijnt die zon weer in haar ogen) Ik vraag me af: wat doen jullie aan met dit weer, zo rond de 15 graden? Overdag (ik was 2 laagjes lange mouwen gewend) en in de wagen? Groetjes, Mave
Hoi Mave, Ik heb ook net met mijn zoontje van 19 weken in de wagen buiten gelopen. Hij had een warm pakje aan, geen jas. Wel een dekentje en de kap van de wagen uitgeklapt tegen de zon. Mijn ervaring is dat hij het vaak net zo snel warm heeft als ik. Daarom heb ik hem met zijn relatief warme kleertjes geen jasje aan gedaan, maar nog wel een dekentje gebruikt. Hij vond het blijkbaar prima, begon te lachen en te kletsen. Het is/ was hier dan ook erg warm! Denk dat je vooral moet kijken hoeveel je zelf aantrekt en wat je ervaring is qua temperatuur van je dochter zelf. Het is voor mij ook een beetje uitproberen, zo bij een eerste
Nu al geen jas?? ben ik dan te voorzichtig?? hier heeft hij gisteren een dunnere jas aangekregen en 1 deken ipv 2 verder heeft hij een romper met lange mouw aan en een blouse of dun truitje met een wagenzak bedoel je een trappelzak van een wandelwagen?
Hier romper lange mouw, kleertjes en deken in de bak, dun mutsje en geen jas aan. Vond t zelf erg warm met jas dus deken+jas vond ik te warm. Alleen jas leek me te koud.
hier wel een jas aan. wind is nog verradelijk koud.... voelde haar beentjes ( moest luier wisselen) en handjes ijskoud toen ze terugkwam van wandeling met papa. voetenzak was er af en ze had een vrij dikke spijkerbroek aan. shirts heb ik nooit echt warm aan, altijd maar 1 laag van longsleeve of romper. in winter heeft ze toch een dikke winterjas aan en binnen is het 20 graad. ze had over haar shirt haar zomerjas( tussenjas) aan. maar ze geeft het zelf aan als ze het koud of warm heeft, dus dit was voor haar prima
Ik zou echt naar je eigen kindje kijken. Hier draagt ze vrijwel nooit jasjes, maar ligt ze in een wikkeldoek met een deken eroverheen. Door de sterke wind twijfelde ik vandaag toch over een jasje, maar uiteindelijk gekozen voor een velours bolerootje. Ze was ontroostbaar en toen ik haar uit de maxi-cosi haalde, bleek ze echt ontzettend warm te zijn. Nekje plakte helemaal. Deken weggehaald en de wikkeldoek open gelegd (ze had dus alleen maar het bolerootje over haar kleertjes heen) en toen was het prima. Je ziet mensen denken; dat is toch véél te koud? Ik zou precies hetzelfde denken als ik niet had gevoeld hoe warm ze het had. Ik denk dat het dus gewoon een beetje uitproberen is. Voor de zekerheid zou ik sowieso altijd iets extra's meenemen als je weggaat, zodat je eventueel toch nog een jas aan kunt trekken / dekentje kunt gebruiken als blijkt dat je kindje het koud heeft.
Wij gebruiken nu een dun zomerjasje, romper korte mouwen en een dun shirtje met lange mouwen. Ze ligt dan in de voetenzak zodat haar beentjes warm blijven, dun mutsje op en een Dooky tegen de zon en de wind. Ze lag rustig rond te kijken dus ik denk dat ze het goed vond haha.
Mijn zoontje van bijna 5 mnd lag vanmorgen in zn gewone kleertjes, dus romper korte mpiw, shirtje lange mouw en broek en een dun vestje en enkel dekentje over zn beentjes. Uit de wind, zon op de kap. Meneer was het er niet mee eens, hij wilde de tuin ook wel eens bekijken dus eruit gehaald, capuchon op, hoofd uit de zon en lekker genieten bij mama op de arm.
Ik heb vandaag een paar uurtjes in de tuin gewerkt met de wagen erbij. Mijn meisje had een romper met lange mouw, thermo tuinbroekje en mutsje. Verder een lakentje en als ze in de schaduw lag een dekentje. Ze heeft nog eventjes geslapen en niet gehuild dus ga er van uit dat het goed was zo. Vond het ook even lastig bepalen... Zoals elke dag eigenlijk. Normaal in de mc gebruik ik een fleece wikkeldeken en jasje, maar dat jasje laat ik nu achterwege of wel jasje en dan dekentje opengevouwen. wel altijd een extra dekentje achter de hand als ik onderweg ben en ze bijv geen jasje aan heeft.