wel of geen buggy ?

Discussion in 'De babyuitzet' started by linda84, Jun 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik zit te twijfelen of we een buggy zullen aanschaffen. De wandelwagen loopt eigenlijk heel lekker. Dus het zou alleen zijn voor als we met de fiets weggaan.
    Ik vraag me af of dat het geld waard is om een buggy aan te schaffen.

Hoe zijn jullie ervaringen met een buggy ? Gebruik je hem veel ?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zit er ook over na te denken.. Voor de dagelijkse boodschapjes werkt de kinderwagen prima, maar voor op de fiets, is een buggy toch makkelijker..
    Ben nieuwsgierig wat de reacties hier zijn. Maar denk dat wel dat ik 1 ga halen als C mee kan op de fiets..

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Dus als ik het goed begrijp, heb je dus eigelijk geen buggy nodig, tenzij je op de fiets (o.i.d.) gaat en je licht bepakt wil zijn? :rolleyes:

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wij hebben pas sinds kort een aparte, lichte buggy. Tot een maand geleden alles met de wandelwagen gedaan. Hierin zitten ze toch veel beter vind ik. Inmiddels dus toch een buggy gekocht omdat het voor mij met mn dikke buik wel erg zwaar wordt om de wandelwagen in en uit de auto te tillen. Wij gebruiken hem alleen voor kleine eindjes. Hebben dus ook niet zo'n hele dure gekocht.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Linda als het echt alleen voor het fietsen is, dan zou ik een hele goedkope kopen. Dan ben je met een paar tientjes al klaar hoor.

6. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Als je kindje wat groter is lijkt mij een buggy ideaal. Hoef je niet elke keer de zware wandelwagen in en uit de auto te tillen. Let er wel op dat als je r een koopt er een mandje onder zit voor boodschappen anders kun je nog niks mee nemen.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Ik wilde eigenlijk nooit aan een buggy. Vind ze niet zo mooi. Maar ben uiteindelijk toch gaan kijken en heb er 1 aangeschaft. Inderdaad 1 die ook aan de fiets kan. (MacLaren) Sindsdien gebruik ik de wagen bijna niet meer. Alleen voor de 'grotere' afstanden. Dan heeft de wagen toch iets meer comfort.
    Als het alleen voor aan de fiets is en voor een enkele keer, dan zou ik niet voor een hele dure gaan. Gewoon de aanbiedingen van bv de Prenatal in de gaten houden. Dan ben je niet zo duur uit!

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Is idd alleen voor op de fiets. Wij hebben een bugaboo en die neem je makkelijk mee in de auto. En rijd toch een stuk lekkerder dan een buggy.

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik heb een buggy standaard in de auto liggen. Erg makkelijk als we even de stad in gaan of bijvoorbeeld naar de kinderboerderij. Dan hoef ik op dat moment niet mijn Mutsaerts mee te slepen. Of als ik met slecht weer Milan naar de psz moet brengen, moet er niet aan denken dat ik dan elke keer die hele wagen in en uit moet laden, je blijft aan de gang. En ze zit er heerlijk in hoor, hij kan helemaal plat als het moet..Eigenlijk is de buggy knusser dan de wagen. Ik heb gewoon het eigen merk van Prenatal, met schaapjes..

10. goudlokje

goudlokje Actief lid

May 2, 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Pas aanschaffen als ze echt goed rechtop kunnen zitten hoor! Zijn allemaal nou niet van t beste comfort.
    Wij gebruiken m (een chicco) alleen voor op de fiets of op vakantie met t vliegtuig.
    (Tis zo lullig als je je bugaboo van 800 euri in 2 stukken op de bagageband terugvind)
    Verder gebruiken we altijd de bugaboo, want de buggy rijdt eigenlijk verschrikkelijk. Maar ja soms moet je wel.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Kijk anders eens op marktplaats. Staan vaak hele leuke buggy's tussen en je hoeft er ook niet zo veel voor te betalen!
    Wij hebben wel een buggy aangeschaft. Het is toch wel verrekte handig hoor.

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb geen buggy. Gebruik altijd de draagdoek die gaat ook prima mee op de fiets.

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wilde ik net zeggen ;)

En n draagdoek op de fiets zou ik NOOIT doen!
    Stel je moet ineens erg remmen. Zit je doorgaans met je voorkant tegen t stuur als je er af moet springen.
    Nu zit er dan dus n baby tussen!
    En ook als je valt dan kan t zijn dat je kindje zich ernstig bezeert.
    Ja t is vast handig zo ff snel...maar zitten voor mijn gevoel teveel risico's aan.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Loetje onze wagen is gelukkig niet zo zwaar en erg compact, hij kan alleen niet mee op de fiets ;)

Mischien toch binnenkort maar eens kijken voor een goedkope buggy.
    Mijn dochtertje kan al zelfstandig zitten en gaat kleine ritjes mee op de fiets.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wilma, ik hoop dat Nemo bedoelt dat de kleine in het stoeltje zit, en de draagdoek in een tas.. ;)

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Haha idd. Ik zou idd nooit mijn kind in de doek hebben en dan fietsen. Moet er niet aan denken.

Wat ik wel vaak doe is mijn kleintje in het fietszitje voorop. Dan de doek op de schoot van mijn kleintje. Zo gaat hij altijd lekker slapen met zijn hoofdje op de doek.

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik vind een buggy wel handig als je bijv. met de auto weggaat en je moet veel spullen meenemen. De kinderwagen neemt toch de halve kofferbak in beslag en de buggy niet.
    Dus voor boodschappen doen en op vakantie met de auto is het ideaal.

Share This Page