Avent starterset flesjes?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Bella7, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik was van te voren al van plan om borstvoeding te gaan geven. Maar voor de zekerheid hebben we toch een complete avent kolfset incl. 4 flesjes (2 grote en 2 kleine) gekocht.
    Eenmaal thuis uit het ziekenhuis wilde de borstvoeding niet lukken omdat Louke niet goed wilde aanhappen. Die kolf was goud waard! Het was een opluchting dat ik hem op dat moment in huis had, ik zou zijn ontploft (althans zo voelde het letterlijk). Ik was écht blij dat ik de kolf en de flesjes in huis had! Anders was de kleine die eerste nacht helemaal niet aan eten toegekomen (in het ziekenhuis hadden ze tegen megezegd dat het onzin was al een kolf in huis te hebben. Geldverspilling zei de verpleegster nog..). Ze dronk meteen prima uit een avent fles. Zo heb ik de eerste maand bijna alle voedingen gekolft en opeens (doordat ik te lui was om op te staan om de kolf te pakken) hapte ze alsnog fatsoenlijk aan de borst! :D
    DUS! Ik geef nu borstvoeding, en 1 keer per dag (rond de tijd van het avondeten) krijgt ze de fles met hypoallergene poedermelk. Doordat ik de borst geeft drinkt ze minder van de poedermelk. Waar andere kindjes nu over zouden gaan op een grote fles, heeft zij nog steeds de kleine van 125 cc.
    Louke drinkt het best uit speen 2 van de avent serie.
    Bij mijn zus krijgt ze melk uit een difrax-fles. Na een paar keer oefenen ging dat ook redelijk, al gaat het uit de aventfles toch een stuk fijner. Mijn dochter heeft geen moeite onderscheid te maken tussen fles en borst, ondanks dat er door kraamverzorgende thuis, kraamverzorgende in het ziekenhuis en folders enorme ophef over gemaakt is. Ik ben daar heel erg onzeker door geweest!

2. missa

missa Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    1,049
    0
    0
    Holland
    Als je borstvoeding gaat geven, hoef je echt niet een hele startes paket van in huis te halen...
    En qua keuz van fles ligt echt aan je kindje zelf!
    Als je kindje een sterke zuigkracht heeft is de avent fles geen succes want dan gaat hij veel te snel en dan gaat alles er langs, maar met een kindje wat een beetje lui is wil de fles ook niet want dan krijgen ze er niks uit! het is dus soms echt zoeken naar de goede fles en speen die bij je kindje past! maar koop altijd het merkspeen van het merk fles anders heb je een andere werking!

succes

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb een Kruidvat speen op een Hema fles.... dat maakt dus niet uit omdat de fles geen bijzondere werking heeft, dat zal misschien wel zijn bij bv. de S fles van Difrax?
    Eva was best zwaar bij de geboorte en 1 week overtijd, ze had een grote zuigkracht. Maar met Avent spenen kreeg ze er juist niets uit, waarschijnlijk omdat ze te hard zoog ofzo? Toen ze 6 weken was hebben we speen nr. 2 geprobeerd, maar lukte ook niet. Ze werd alleen maar heel erg moe, maar kreeg niets binnen.

Joeja, Eva hapte de eerste nacht ook niet goed aan en heeft ook weinig binnengekregen, want ze snapte er nog weinig van, maar dat maakt niet echt uit. Je borsten worden zo wel gestimuleerd (en je krijgt meteen kloven als ze niet goed aanhappen ;), maar gaat ook wel weer over). Fijn dat de borstvoeding in ieder geval wel gelukt is!

4. missa

missa Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    1,049
    0
    0
    Holland
    qua de borstvoeding. Je moet niet gelijk denken dat de kleine het snapt! Je hebt zelf ook niet in 1 keer leren fietsen. Een goede borstvoeding loopt pas met 2 week dan. Dus is het erg jammer dat je na 2 dagen de handoek in de ring gooit!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Over wie heb je het nu? Volgens mij heeft niemand de handdoek in de ring gegooid hier, ik had het over afgekolfde melk en Eva krijgt nog steeds borstvoeding. Ze snapte het al snel wel en een paar dagen later dronk ze helemaal goed waardoor ik geen kloven meer kreeg.

6. missa

missa Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    1,049
    0
    0
    Holland
    haha over niemand gewoon in het algemeen..... vind het super dat je hebt doorgezet! daar kunnen ze een voorbeeld aannemen..
    vaak denken ze van o ik doe het wel even maar meestal is dat niet zo en dan na 2 dagen zien ze het niet meer zitten omdat het zeer doet enz
    dus niks persoonlijks bedoeld

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Vaak regelt de kraamzorg per direct een (huur)kolf.. dus ook voor dit soort problemen is het niet nodig om al een compleet starterset in huis te halen.
    Mijn Aventkolf kreeg ik bij een abonnement van Ouders van Nu, en de Aventstarterset kreeg ik van mijn tante. En dochter weigert Avent. :rolleyes:.

Oh... waarom krijgt je dochter een keer per dag poedermelk? En geen volledige borstvoeding?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Oh ok, dacht al dat ik niet duidelijk was geweest en dat je daarom dacht dat ik het had opgegeven ;).

Ik dacht ook, dat doe ik wel even, wist wel dat het moeilijk kon zijn, maar je weet niet wat je kan verwachten als je het nog nooit hebt gedaan. Je kan je wel inlezen enzo, maar de ervaring kan je je niets bij voorstellen. Heb gelukkig een superkraamhulp gehad en heb een supervriend en superdochter en een superdoorzettingsvermogen. En dan moet het altijd wel lukken ;).

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik ga ook bv geven en heb wel het starterspakket van avent aangeschaft.
    Ik vind het wel handig om ze in huis te hebben.

Share This Page