s'nachts wakker en niet meer willen slapen.

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by butterfly24, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hallo.

Ik heb een dochtertje van 3 weken en 3 dagen.
    Overdag slaapt ze goed, het gaat allemaal goed.
    Alleen de nachten.....! We geven haar zo'n 7a8 voedingen op een dag. Ik geef borstvoeding ( gekolfd in een flesje ).

Elke avond probeer ik zo rond 22.00 uur haar de laatste fles voor de nacht te geven. Soms komt dat een uurtje later of eerder.
    Het is net maar net wanneer ze honger heeft.
    Om de dag doe ik haar voor de fles in badje. Vind ze heerlijk en word ze moe van. Omdat ik niet te laat met haar wil baderen wek ik haar wel eens. Gaat verder goed.
    Maar dan de nachtvoeding.
    Rond een uurtje of 02.00 is ze vaak wakker, we geven haar dan en schone luier, een fles melk, nog even knuffelen en dan weer naar bed. De ene keer valt ze al in onze armen in slaap, dan leggen we haar in bed en is het goed. Maar het gebeurd erg vaak dat ze klaar en klaar wakker is en het vertikt weer te gaan slapen.
    Als ik haar in bedje leg gaat ze huilen, we laten haar soms echt wel eens een halfuur huilen maar het krijsen word alleen erger.
    We halen haar er dan vaak ook weer uit.
    Kortom, afgelopen nacht ben ik twee uren met haar bezig geweest.
    Niet dat ik haar steeds vast heb, maar ook huilend in bed.
    Een speentje is ze niet echt een voorstander van, soms neemt ze hem. Ze ligt liever bij ons, tegen mij aan. Heel gezellig..., maar dat kan en wil ik ook niet altijd.

Geven we haar teveel aandacht in de nacht?
    Heb je misschien tips voor ons?
    De nachten zijn op deze manier erg vermoeiend.
    Als ze na de fles nou door zou slapen is het gene probleem.
    De verloskundige adviseerde me haar overdag meer wakker te houden. Dan slaapt mevrouw de hele dag, en na de fles ook meteen weer. Dat moet ze s'nachts doen ;):p. Maar haar wakker houden is soms moeilijk en is het wel goed???

Vriendelijke groet,
    Butterfly

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nu al een klein eigenwijsje;)

Het lijkt er een beetje op dat ze het dag en nacht ritme heeft omgedraaid. Wat je nu kan proberen is om het overdag niet te donker te maken op haar slaapkamer. Daarbij is het advies om haar overdag wat meer (proberen) wakker te houden prima.

Voor de nacht kan je gaan proberen of het helpt om als ze wakker is voor een voeding het zo donker mogelijk te laten. als ze niet gepoept heeft niet verschonen....niet praten....fles geven en weer direct na boertje in bed.

Ilja

Share This Page