Baby 6 maanden: hoeveel groentehap bij jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Suuzan, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik heb geen keukenweegschaal, dus ik spreek even in potjes hoeveelheden. Mijn zoontje krijgt vaak vers, maar ook soms een potje hoor. in de winkel zijn die potjes vanaf 6 maanden heel groot. Eten jullie kindjes die helemaal op of geef je minder. Ik geef nu een halve, omdat het me anders te veel lijkt. Wat doen jullie ?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier at onze zoon op die leeftijd wel zo'n 150-200 gram fruit en groente, kon inderdaad zo'n potje wel op. Onze dochter is nu 5 maanden en eet nog niet eens een kwart 4 maanden potje. Die zie ik dus voorlopig nog geen hoeveelheden van een 6 maanden potje eten. Wil bij haar ook straks gaan combineren met rapley, omdat ik het idee heb dat zij het liever zelf wil doen allemaal.
    Ik zou dus gewoon geven zoveel hij lust, als hij maar wel goed z'n flessen blijft drinken.
    Hier kreeg hij met 6 maanden 3 flessen van 180/6, 1 boterham, 1x fruithap van zo'n 200 gram dus en 1x groentehap (vaak groente met aardappel) ook zo'n 200 gram.

Suuzan vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Rond de 200 gram ging er wel in. Dat is een ruim potje denk ik?

Suuzan vindt dit leuk.
  4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn dochtertje, vrijdag 7 maand, eet sowieso graag vast voedsel.
    Ik ben met 6 maand met het fruit meteen overgestapt op de grotere potjes.
    De groente leken mij ook groot. Dus die heb ik nu sinds zo'n 1,5 week.
    Ik ben gaan aftasten. Maakte een halve warm, en als ze nog flink aan het smullen was, maakte ik de rest ook warm.
    Nu maak ik het helemaal warm. En eet ze het meestal op. Maar soms laat ze ook aardig wat staan.

Suuzan vindt dit leuk.
  5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier is ze nog niet zo dol op vast voedsel. Meestal 1/4 tot een 1/2 half potje. Soms ook niets en soms alles. Tja, heb je ook niet veel aan he? :rolleyes::D
    Maar ik zou gewoon geven als ze nog wil.

Van mij mag ze trouwens eten hoeveel ze wil.
    Haar zus niet. Die eet maar door en door. Daar zit geen stop op. ;)

Suuzan vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik denk dat ze met 6 maanden zo rond de 200 gram groente zat per dag. Geen idee hoeveel qua potje. Ben erg happy met mn stomer :)

Deel Deze Pagina