wel of geen wippertje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door joseetje26, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vroeg me af... wat is nu het voordeel van een wippertje... ik heb straks een box staan... ik vind het nogal grote dingen en onze huiskamer is niet megagroot... wat vinden jullie? wel of niet kopen en wat is er nu precies zo handig aan?

gr Jose

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben gekozen voor geen wippertjes. En de rede? Die heb ik eigenlijk niet eens :oops: behalve dat ik de meeste niet zo mooi vind en ik er zelf dus geen meerwaarde in zie. Wij hebben de box, de kinderwagen, de bedjes, de bank en onze schoot gebruikt om in te liggen/op te liggen en nooit een wippertje gemist eigenlijk.

Nouja heb je niet veel aan geloof ik :oops:! Je vroeg juist voordelen, waarom iemand ze wel gekocht heeft ;)!

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou je antwoord is prima hoor.... ik heb dus ook zo,n idee ,vind ze groot en niet mooi...

tenzij er iemand is die me kan overtuigen hahahha

gr Jose

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, gelukkig ;)!
    Ik weet wel dat ze weleens gebruikt worden om de kindjes in te leggen en dan zo de fles te geven. Maarja ik vind dat niet prettig ;) ik geef liever de borst/de fles wanneer ze lekker bij me liggen ;)!

Ben eigenlijk ook benieuwd naar de antwoorden, houd dit topic even in de gaten! Misschien dat ik nog een goede rede kan vinden om er toch een te kopen voor onze purk ;)!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wippertjes/ wipstoeltjes zijn erg handig bij spugende baby`s! Onze dochter spuugde erg veel na de voeding, dus weleens handig om niet ondergespuugd te worden ;)

Ze kon ook al erg snel draaien naar haar buik en dat is bij een volle buik en een makkelijke spuger ook geen geschikte combinatie.

Dus hier iemand die ze wel erg handig vindt!

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb wel een wippertje en ik vind het niet zo groot.
    ik gebruikte het vooral vanaf 6 maanden als ze moest eten en daarvoor als ze wat rechterop wilde zitten.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier vind ie het geweldig, hij gaat nu de hele kamer door, hij gaat zo hard met zn armen heen en weer dat die stoel schuift _o-

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb wel altijd een wipper gebruikt, nooit spijt van gehad. Vooral tot de 6 mnd gebruikt overigens

9. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Hier ook positieve ervaringen met het wippertje. Mijn zoontje vindt het fijn om ook eens een beetje meer rechtop te spelen. Bovendien kan hij er dan ook gezellig bij komen zitten. (onze box staat achterin de kamer)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij hadden wel een wipper maar amper gebruikt, ik vind het bewegingsbeperkend (kan bij een snel spugend kindje dan wel weer een voordeel zijn idd) maar qua ontwikkeling vind ik het tegenhouden, onze zoon negon al te zitten met 3-4 maanden en wippers zijn niet meer veilig als ze al zelf kunnen gaan zitten, zoiezo zijn ze alleen veilig op de grond gezet of in de box gezet. Maar eerlijk is eerlijk wij hadden een polly chicco stoel en kon hem dus met eten daarin zetten (kan even plat als een wipper maar dan WEL veilig) en dan meteen als stoel ze gebruiken tot een jaar of 2 dus vond ik makkelijker..

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik had er 2 gekregen. (1 is dus naar oma gegaan.) En hier is de wipper veel gebruikt. De eerste 3 weken heeft ze er behoorlijk veel gebruik van gemaakt. Ik vond haar dan nog wat klein voor de box, dus dan konden we haar daar eens inzetten om 'erbij' te zitten. Verder was haar ritme die eerste periode omgedraaid nog, dus zaten wij tot 4 uur snachts op met haar. En vaak zat ze dan ook een hele tijd in de wipper op de platste stand. Dan lag ze wat om zich heen te kijken of naar de tv te staren (mijn man heeft de hele lord of the rings serie gekeken in die nachten en heel wat andere dvd's) . Af en toe viel ze inslaap in de wipper, maar als je haar dan eruit haalde na 10 minuutjes om in haar bedje te leggen, was ze klaar wakker..

Na die eerste weken hebben we hem ook regelmatig gebruikt, ze speelde met rammelaars en doekjes en ontdekte haar handjes in de wipper.
    En nu kijkt ze bijna iedere dag een half uurtje naar haar babydvd, van uit de wipstoel.

Verder hebben we vanaf 4 maanden in het stoeltje haar fruithap gegeven, omdat ze toen nog niet in de kinderstoel kon.

Dus ja, bij ons was het een krijgertje -dus dat scheelt enorm, anders had ik er misschien ook geen gehad- maar hij wordt -nu nog- ontzettend veel gebruikt. Ook simpelweg ter afwisseling van speelplek. Fae heeft overigens altijd weinig geslapen overdag. Alleen maar hazeslaapjes van max 3 kwartier. En dat een keer of 4 , 5 op een dag. (inmiddels 2 tot 3x)

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben er wel een, maar om deze reden gebruiken wij hem dus eigenlijk nooit. Ik denk dat ze er 3x ingezeten heeft, hij ligt nu stof te happen onder de box. Misschien dat we hem straks gaan gebruiken tijdens de bijvoeding.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vind ik wel wat inzitten idd, je kindje word toch in een bepaalde vaste positie vastgezet, en kan niet veel meer dan wat rondkijken ;)!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Niet erg bevordelijk voor de vloer dus eigenlijk ;)! Haha!

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier is de wipstoel ook amper gebruikt en ga er nu helemaal geen aanschaffen, ook vanwege de ruimte. Mijn zoontje heb ik heel veel in de voedingskussen gelegd op de bank, tot ie kon rollen dan. Daarna legde ik hem tussen de voedingskussen in de box of op en kleed op de grond.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja bv omrollen en met koppie omhoog op hun elleboogjes leren ze veel sneller als ze dus niet in een wipper worden gezet (dan hoeven ze geen moeite doen) ik vind wel goed als ze (door iets graag te willen zien) een beetje moeite moeten doen om iets te zien..

Dean was zoiezo niet zoveel wakker als sommige babies, gewoon verschonen, flesje, knuffelen en daarna weer terug naar bed, ik zie heel veel kindjes echt uren wakker maar daar ben ik ook niet zo voor, vind dat erg onrustig maarja DAT verschilt natuurlijk WEL per kindje...

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Het is maar hoe je het bekijkt. Als je kindje continu in een wipstoeltje zit, beperk je hem/haar waarschijnlijk wel in het leren omdraaien.

Maar..... als je een wipstoeltje met een speelboog hebt (of je zet er een speelboog boven), leren ze wel goed omhoog grijpen. Ons meisje begint haar stoeltje steeds leuker te vinden, nu ze de speeltjes kan aanraken en ze probeert ze echt te pakken. Verder vindt ze het geweldig dat ze door te spartelen met haar beentjes de boel in "werking" zet. Hoe harder zij beweegt, hoe harder dat ding heen en weer gaat en hoe sneller ook de speeltjes bewegen. Ze ligt dan echt te kraaien van plezier!

Voordeel van een wipstoeltje vind ik ook dat je het makkelijk mee kunt nemen als je op bezoek gaat.

En ik zie aan ons meisje dat ze behoefte heeft aan afwisseling. Ze vindt het echt leuk in de box en ze vindt het ook geweldig om op haar speelkleed met boog te liggen. Allebei plekken waar ze alle ruimte heeft om te leren omdraaien. Maar ze vindt het stoeltje dus ook heel leuk. Waarschijnlijk ook omdat ze dan ietsje rechterop zit en dus meer kan zien. Ze is namelijk heeeeeel nieuwsgierig :)

In het begin vond ze er trouwens niets aan, we dachten echt dat het onze grootste miskoop was. Maar waarschijnlijk kwam dat doordat de speeltjes wel heel snel voor haar ogen langs flitsten en ze had natuurlijk niet in de gaten dat ze alleen maar sneller gingen als zij bewoog. Dus dat was een drama. Gelukkig kan zo'n boog ook naar beneden :)

Al met al ben ik blij dat ik er eentje heb!

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben er ook een en ik ben er erg blij mee.
    Soms gebruiken we 'm om in te eten, toen Milan nog niet zelf kon zitten, maar dat was echt maar een 2 weekjes ofzo.
    Maar hij wordt hier vooral gebruikt als ik ga douchen met Milan. Dan leg ik 'm eerst in de wipstoel, en ga ik zelf douchen, haren wassen, etc. En als ik dan klaar ben pak ik Milan erbij onder de douche. Daarna leg ik 'm weer terug in de wipper, zodat ik eerst mezelf af kan drogen, en daarna Milan. Erg handig! En ik zet 'm er wel eens bij in de keuken als ik bijv. aan 't koken ben.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij ons staat de wipstoel in de keuken. De keuken is nogal ver van de woonkamer vandaan en zo is hij er toch gezellig bij lals ik kook/afwas etc.
    Hij heeft het in z'n wippertje reuze naar z'n zin.

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ben het helemaal met Hinke eens!
    Je kindje leert op een andere manier spelen. En op een gegeven moment, rond 5 - 6 maanden, willen ze veel zitten, maar dat mag nog niet. Dan is een wipper een goede oplossing. Ze liggen niet plat op hun rug/buik, maar kunnen er gezellig bijzitten. En idd handig als je ergens naartoe gaat.

Deel Deze Pagina