avent via cups

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sweetlakecity, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik heb de bewaardbakjes van advent gekocht.
    Zie dat de bakjes steriel zijn klaar voor gebruik maar de deksels?
    Zeker niet he??
    Die zaten niet in een plastic zakje.

Iemand die deze dingen ook gebruikt zonder de kolf van advent?
    Gewoon met overgieten?
    Hoe bevalt het?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoi Sweetlakecity; Ik heb toen ik ze kocht beide gesterilliseerd, gewoon voor de zekerheid. Dus zowel bakjes als deksels.

Ik gebruik dan wel de kolf van Avent maar de melk krijgt ze altijd uit een avent fles dus dan moet ik alsnog van bakje naar flesje gieten.

Ik vind het ideale bakjes, je kan ze makkelijk stapelen in de vriezer waardoor ze niet super veel ruimte innemen. Daarbij gebruik ik ze nu ook voor Jamila haar fruit hapje en tot 4 weken geleden ook voor haar groente hapjes (maar de hoeveel avond eten wat ze nu eet past niet meer in zo een bakje ;)).

Heb in totaal volgens mij wel 30 van die bakjes :-D

(Jamila vind ze nu ook erg leuk om mee te spelen, stapelen of een balletje in het bekertje en dan lekker rammelen ;), maar goed daar is jouw meisje nog wat klein voor)

3. saartje32

saartje32 Actief lid

Oct 29, 2007
    287
    0
    0
    Ik gebruik ze ook en vind ze echt ideaal! Ik heb van allebei de maten 10 bekers in huis. In de grote bekers (240 ml) bewaar ik een hele voeding (nu nog 200 ml). In de kleintjes doe ik de restjes (50 of 100 ml). Ik heb het in het begin in ijsblokzakjes gedaan, maar dat vind ik maar een geknoei. Of ik gebruik de zakjes verkeerd, kan natuurlijk ook ;) .

De deksels heb ik in 1 keer even in de magnetron gesteriliseerd en ze liggen nu gewoon in la.
    2 keer in week gaat de hele boel even in de magnetron, potjes, flesjes en deksels. De gebruikte potjes laat ik namelijk op het flessenrekje staan totdat het weer magnetrontijd is.

Share This Page