HELP!!! matrasje voor wiegje

Discussion in 'Verzorging' started by noena, Nov 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    ik had dit ergens anders al geplaatst, maar volgens mij zit ik hier goed..

hey dames..

ik heb een wiegje voor mijn baby.. zo een kleine houten met spijltjes voor bij het bed..

heb een matrasje erbij, maar daar zit speling in, moet een dekentje oprollen en tussen mastras en bedrand doen, en dan is er geen speling meer.

zat op internet te kijken voor een passend matrasje, maarkan ik gewoon niet vinden.. of meet ik het verkeerd op?? heb van hoofd tot voet einde gemeten.. en van spijll naar spijl... en dan kom ik uit op 80 bij 45

maar zie van kleine matrasjes alleen 80 bij 40.. dus kom ik 5 cm te kort in de breedte

iemand?? help me

2. hamtaro

hamtaro Actief lid

Mar 31, 2009
    293
    0
    0
    Hoi Noena,

Wij hadden hetzelfde probleem omdat we de "oude" familiewieg gebruikt hebben. Hiervoor hadden we een soort van ovaal matrasje nodig. Bij de prenatal, maar ook andere goede babywinkels als bijvoorbeeld de kindercompagnie (trouwens helemaal een leuke winkel om rond te kijken) kun je matrasjes op maat laten maken. Dit kost tussen de 40 en 60 euro. Je kunt de bodem van het wiegje daar op laten meten of zelf met papier een soort van mal maken (tekenen hoe groot de bodem van het wiegje is) en dan zet je daar de maten bij. De desbetreffende winkel zorgt er dan voor dat er een matrasje op maat wordt gemaakt volgens de laatste veiligheidsnormen.

groetjes
    Hamtaro

P.s. ik zie ineens je banner en hoe ver je al bent... Er zit een paar weken levertijd op die matrasjes.... of je kan extra betalen voor een snelle levering. Nog een andere tip... wij hebben de bugaboo. In het matrasje van de bugaboo zit een airosleep. Deze hebben wij eruit gehaald en op het matrasje van de wieg gedaan. Zo hoefden we geen extra airosleep te kopen. Wandelen ben je namelijk zelf altijd bij en als het kindje echt gaat slapen in de wandelwagen is de airosleep snel weer teruggelegd.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je moet het bedje ook nog opmaken hè, dus er komt nog een molton, hoeslaken, laken en dekentje op, wat ook de ruimte waarschijnlijk wel opvult. Of heb je de ruimte over met het wiegje helemaal opgemaakt?

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    5cm is te veel spelingruimte, dit mag max 2 cm zijn. En die 2 cm is de instopruimte.

45 bij 80 is een afwijkende maat en zul je nergens vinden op voorraad. Bij veel babyzaken kun je een matrasje op maat laten maken. Sommige halen op de markt ook een stevig stuk schuim wat ze op maat laten snijden.

5. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    Is indd niet opgemaakt.. En die tip van extra schuim ertussen is denk ik het beste voor nu voor mij.. Mijn banner is mijn uitgerekende datum, maar krijg 22 nov, over 6 dagen dus al, een geplande keizersnede

6. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde probleem, een wiegje in een 'rare' maat. We hebben uiteindelijk een matrasje op maat laten maken bij babyxpress (even googelen)

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb toen een matrasje besteld precies op maat.voor de wieg 1 en voor de kinderwagen. ik weet helaas de site niet meer. die verkochten matrasjes in heel veel maten en je kon zelfs je eigen maat ook nog opgeven meen ik. misschien vind je ze als je even googled.weet echt de site niet meer...sorrie.

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Je kunt het laten maken bij veel babyzaken, de markt etc. Een andere optie is om een dunner matrasje bij de IKEA of zo te kopen en die zelf op maat te knippen.

Share This Page