Wat te doen bij vervelende buurman?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn buurman gedraagt zich sinds een paar maanden als een regelrechte *insert-naar-woord-voor-een-naar-persoon-hier*. Ik woon hier nu ongeveer anderhalf jaar en in het begin was het contact erg goed, als in bij elkaar eten, spullen lenen aan elkaar en gewoon elkaar iets gunnen.

Op een gegeven moment is er iets fout gegaan met een grasmaaier die wij van hem hadden geleend, waarbij er een wieltje afbrak. We hebben geprobeerd dit wieltje te herstellen (en dit lukte niet) en vervolgens de grasmaaier geretourneerd met excuses en uitgelegd hoe of wat. Verder uiteraard verteld dat we de kosten zullen vergoeden, mocht dat nodig zijn. Nu is buurman handige Harrie en wist hij het euvel binnen twee seconden te repareren door er een pinnetje in te zetten en klaar was het.

Wij zijn niet zo technisch, of althans; anders technisch - computertechnisch. Dit steekt buurman schijnbaar omdat hij wel eens heeft aangeboden om iets in huis te repareren (tegen vergoeding van een maaltijd of materiaal waarmee hij zelf kon klussen), en hij roept dan dat een man die niet goed met zijn handen is, compleet waardeloos is, met een macho-blik naar mijn vriend. Buurman heeft verder geen werk, zit hele dagen thuis en heeft naast zijn uitkering diverse marktplaatshandeltjes waarbij ik mij soms wel eens afvraag in hoeverre dit legaal is. Van de gemeente moet hij soms solliciteren maar op dat soort momenten valt hij per ongeluk van zijn motor af en heeft hij een gescheurde spier in zijn schouder, enkel, of whatever zodat hij toch niet aangenomen kan worden of iets dergelijks. Ondertussen zie je hem dan wel onder de auto liggen van een buurman verderop, met zijn pijnlijke schouder, waarbij hij bijklust voor centjes. Het zal mij werkelijk een zorg zijn, maar wij werken (of nou ja, werkten - ik ben op dit moment te zwanger) allebei voor ons geld en hebben nou simpelweg niet de tijd/energie/zin om te klussen. Vandaar dat we in het verleden zijn hulp wel eens gevraagd hebben.

Vanaf het moment dat ik zwanger ben geraakt is het contact verslechterd. De buurman ging zich overal mee bemoeien, als in: dat kan niet, het huis is te klein, hoe ga je dat nou doen, waar zijn jullie mee bezig, jullie zijn hier veel te onvolwassen voor ( :(), ik ga niet jullie hele huis verklussen hoor (alsof we daarom gevraagd hebben?), en deed net alsof hij alles beter wist wat betreft de opvoeding van kinderen omdat hij af en toe op het zoontje van zijn zus past en dat kleine jochie soms wel eens een weekendje bij 'oommie' logeert. Dus hij vind zichzelf een kinderexpert (mijn inziens zijn de meningen daarover verdeeld - maar dat is mijn zaak verder niet). Hij vind de hele zwangerschap 1 grote vergissing, waarbij ik zoiets heb van: dat vond jouw moeder van jouw hoofd ook en toch ben jij ook geboren, grrrr! :x Dit soort dingen zeg ik dus overigens niet. Ik doe gewoon normaal, slik af en toe gedachtes in voor de lieve vrede, maar ik begin het zat te worden. Wanneer wij visite hebben en in de tuin gaan zitten kan hij het ook niet laten om zich met sommige gesprekken te bemoeien vanaf de andere kant van de schutting.

Wanneer ik in de achtertuin loop - zoals bijvoorbeeld gisteravond toen ik de container buiten zette voor de vuilniswagen vanmorgen - begon hij weer flinke rotopmerkingen te maken aan het adres van mijn vriend. Dat ik 'daar' een vent voor had om het vuilnis buiten te zetten, waarbij ik duidelijk heb gezegd dat mijn vriend even niet beschikbaar is, en hij het nodig vond om te zeggen: of nou ja, een jongetje in jouw geval. Waarbij ik toch mezelf in hou om uit mijn slof te schieten en mijn tanden op elkaar bijt. "Nee hoor, ik heb een echte vent", was daarop mijn antwoord. Waarbij hij vervolgens ook nog zei: het is maar wat je onder de definitie van een echte vent verstaat! Waarop ik haarfijn heb uitgelegd dat ik die definitie toch echt wel onder de knie heb en hem hardhandig een fijne avond heb gewenst en de achterdeur heb dicht geslagen. Maar ik word er echt stikchagrijnig van. Laatst vond hij het ook al nodig om mijn vriend te commanderen om de heg te snoeien (terwijl hij er zelf geen pest aan doet).

Het liefst pak ik een brute bijl en sla ik op buurmans hoofd in met deze zwangerschapshormonen en heb ik echt zin om te roepen dat hij maar eens een baan moet gaan zoeken wanneer hij de behoefte heeft om andere mannen 'geen echte vent' te noemen en dat hij zelf nog een pestjochie van dertig is met een bad attitude die altijd maar teert op de zak van de staat. Maar aan de andere kant zou ik de band - die dus nu al niet meer goed is - echt permanent beschadigen. Het voelt alsof wij ons telkens moeten verdedigen en/of verantwoording naar hem af moeten leggen. Ja wij krijgen een kindje waar we dolblij mee zijn, ja wij zijn (voor het eerst) een weekje naar Frankrijk geweest, ja wij kunnen soms nieuwe dingetjes kopen als we goed met ons geld om gaan, ja wij hebben het leuk samen. Is dat een reden om nou telkens zo debiel te doen?

Hoe zouden jullie hierop reageren? Aanvallend of negeren? Ik heb echt het gevoel alsof ik vandaag of morgen ontplof tegenover hem en helemaal de pan uit flip door zijn stompzinnige gedrag. Ik vraag mij af waar het over gaat? Alsof wij er iets aan kunnen doen dat wij wél een leven hebben, werk en elkaar. Is dit jaloezie? Iemand iets niet gunnen? Of wat? En ja, ik weet dat enkel de buurman deze vragen kan beantwoorden, maar ik probeer er wel bij stil te staan in de hoop mijn woede te relativeren.

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hoe moeilijk het ook is,negeer hem!!! Hoe meer jij hapt hoe meer hij er zal van genieten!

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oeff! Eerlijk gezegd zou ik gewoon vragen waar het probleem nou echt zit.. Wat was het moment dat hij ineens om ging slaan va helpende buurman naar uhm een grote eikel?
    Zou toch proberen op een rustige manier eens proberen te praten ermee want wie weet hoelang jullie nog naast elkaar wonen. Verder zou ik die rare opmerkingen gewoon negeren, op moment dat je terug gaat reageren verergert het probleem alleen maar

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hij is gewoon jaloers. Ik zou denk ik zeggen:
    Als je niet normaal kunt doen dan praat ik niet meer met je.

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou het dus niet negeren. Ik zou eerst eens duidelijk zeggen als hij weer eens een opmerking maakt van; Nu is het genoeg, je houd je commentaar voor je, hier zijn wij niet van gediend, wij hebben ons leven, jij het jouwe en daarmee is het klaar. Wil je kinderachtig gaan doen prima maar ik kan jouw het leven ook zuur maken met je zwart werken.

Uit je slof schieten is soms eens nodig voor bepaalde personen.

6. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik zou ook negeren en vol blijven houden!

Het kan misschien even duren maar vaak gaat het daarna over. Zoals je zelf al zegt: '' Jullie hebben wél een leven. Werk, elkaar en een beebje op komst ''

Geniet hier lekker van en besteed je aandacht aan je vriend/man en baby dan aan zo'n mafkees aan de zijkant!
    Misschien is het moeilijk maar zoals ze zeggen; '' ene oor in en het andere oor direct weer uit ''

Die man is zelfs geen oogcontact waardig. Laat het lekker rusten. even niks geen contact en wie weet gaat het in de toekomst beter als die man volwassen is geworden. (mocht dat ooit nog gebeuren)

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hee meis,

Ik zou het negeren ;) ik denk dat die vent er alleen maar lol in heeft als je er op reageerd, en krijg je alleen maar meer frustraties..
    Is even lastig maar gewoon net doen of je het niet hoort.
    Wie is hij om te beslissen of jullie wel volwassen genoeg zijn om een kindje te verwachten?
    Als je je afvraagt waar die nare gedrag vandaag komt kan je het hoogstens even aan hem vragen, hij zal zich waarschijnlijk (zogenaamd) niet bewust zijn van zijn gedrag, en er geen antwoord op kunnen (lees: Willen) geven..
    Ik denk toch dat het een stukje jaloers gedrag is.. Hoe oud is hij dan??

Je moet zoveel mogelijk proberen te ontspannen, en vooral niet teveel met zo'n zielig persoon bezig zijn :) (mijn onderbuurvrouw probeert zich ook te bemoeien met mijn zwangerschap) je weet zelf beter, en je eigen gezondheid en die van de kleine zijn toch wel ietsjes belangrijker :)
    Heel veel succes xxx

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Heeeel irritant, ik zou ook gewoon vragen van gast, wat is nou je probleem?? En verder gewoon compleet negeren, op goedemorgen na. Ook als hij zich in gesprekken met jullie visite mengt, gewoon helemaal negeren..
    Sterkte ermee!!

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Negeren, althans niet boos ingaan op zijn opmerkingen, gewoon poeslief doen ( bijv.: Goedemorgen buurman, hoe is het vandaag? met een brede smile) en ondertussen denken: ga lekker fietsen.
    Daar kunnen dat soort mensen vaak niet tegen, want jij laat je niet op de kast jagen.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat het jaloezie is, ik zou inderdaad gaan negeren. Hoe meer je erop reageert hoe erger hij gaat doen waarschijnlijk.

Ik denk dat als je hem geen woord meer zegt en net doet alsof je het allemaal niet hoort hij op een gegeven moment (kan misschien wel lang duren met zo'n pestkop) ermee ophoudt. Ook je vriend moet hem volkomen negeren.

Als hij merkt dat hij jullie daarmee raakt of dat jullie kwaad worden dan gaat hij door en heeft er plezier in.

Volgens mij kun je er verder gewoon niks mee doen en als je echt gemeen tegenover hem wilt zijn moet je bewijzen verzamelen dat hij zwart werkt en dat naar de uitkeringsinstantie toesturen, dan moet hij vanzelf gaan werken en is hij minder thuis. Die band tussen jullie is nu al stuk dus zal er sowieso niet beter op gaan worden. Maar dat zou ik alleen doen als hij, ondanks dat je hem negeert en je vriend ook, toch na maanden nog zo vervelend doet. Dus echt bij hoogste uitzondering.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

#11 Joycey, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2013
    Wat een lieve reacties - en al best snel. Jullie zijn actief 's ochtends ;) Dank jullie wel!!!

Ik probeer hem te negeren, dit doet mijn vriend al een tijdje. Mijn vriend zit er verder ook niet mee, wat ik best knap van hem vind, want ik kan mezelf er echt over opvreten. Ik snap niet dat mijn vriend zo rustig kan blijven en erboven kan staan terwijl de buurman met modder blijft gooien. Maar ik vrees dat dat aan mijn opvliegende karakter ligt. Ik heb inderdaad de neiging om snel te happen en zit snel op de kast. VL is niet zo snel onder de indruk.

@Drieka; ik ga hem niet verlinken ofzo. Ik vind het geen eerlijk gedrag in ieder geval, wil er verder niks mee te maken hebben, en voor de rest probeer ik er geen mening over te hebben (of die althans voor mijzelf te houden ;)). Als hij denkt dat hij zo om moet gaan met andermans belasting, zegt dat meer over zijn karakter dan over werkend-Nederland, waar hij vaak op afgeeft. Hij vraagt regelmatig aan mij of we vrienden/kennissen hebben die interesse hebben in een motorpakken, horloges of weetikveel, maar dan verzeker ik hem dat we die niet hebben - terwijl er gerust wel eens een motor op onze parkeerplaats staat hier.

Het negeren is lastig, maar ik zal het toch maar proberen. Ik vind het echter wel ultiem frustrerend. Ook wanneer er weer eens een kat binnen komt rennen die een bak water over zich heen heeft gekregen (waarop zijn kat die hier binnen vaak mee staat te eten naar huis gestuurd wordt) en meer van dat soort treiterijen. Zaterdag vroeg hij zelfs of WIJ zijn bezem gebruikt hadden en in onze eigen schuur hadden gezet. Serieus, natuurlijk niet. Wat moeten wij nou met zijn bezem? Ik heb zelf een bezem en dat heb ik hem ook verteld. Ik steel niet en al zou ik dat wel doen, zou ik op de eerste plaats geen bezem stelen (ik kan mij wel leukere dingen voorstellen) en op de tweede plaats niet van mijn buren stelen (das niet slim als hij mij kan zien vegen). Ik vond heel het idee al kansloos toen hij het uitsprak - laat staan dat hij ons ervan verdacht. Maar goed, dat geeft aan hoe krom zijn gedachtegang is.

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik zou het negeren maar ik krijg het gevoel erbij dat hij erg jaloers is op jouw man! Hij zou denk ik graag in zijn schoenen staan en alles voor jou willen doen....misschien heeft ie een oogje op je en vind daarom dat hij het allemaal beter voor jou zou kunnen doen....misschien zeg ik iets geks hoor maar dit is het gevoel wat ik erbij krijg.

13. Hoe moeilijk t ook is om je in te houden tegen zon randdebiel.. Zou ik het ook negeren. Dan is voor hem de lol eraf

14. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou hem echt niet negeren. Ik zou het niet eens kunnen..
    Zodra hij weer begint zou ik gewoon zeggen: 'Ja ja, buurman nou weten we wel dat je jaloers bent.' De volgende keer: 'Weet je wat jij moet doen, zoek je lekker een eigen vrouw en ga je met haar bemoeien.' Etc etc. Denk dat hij dan snel genoeg zijn mond houdt.
    Ik ga me toch niet van binnen opvreten voor een ander :)

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dat gevoel kreeg ik nu ook al.

Laat hem lekker doen, hij is het niet waard. Bij zo iemand komt er nooit een einde aan als je er op in gaat, geniet lekker van je laatste weken zwangerschap en van jullie leven. Dat is het belangrijkste!

En idd er zijn wel leuker dingen om te stelen dan een bezem, als je dan toch iets zou moeten stelen haha

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej meis,

Hier ook even mijn reactie.. Ik herken het wel een beetje dat 'gezeik' .. ik heb een bovenbuurvrouw, die is 40 jaar.. geen partner (tot zover ik weet) geen kids dus denk dat ze erg jaloers is.., wel een baan. Het is hier heel erg gehorig, dat ben ik met haar eens, maar kunnen wij met alle bewoners nou eenmaal niet al teveel aan doen.. Sinds wij hier wonen, hebben we ons netjes aan iedere buurman in onze portiek voorgesteld van Hallo wij zijn nieuw blabla.. zo ben ik opgevoed.. eerst kennis maken, weet je ook wie er naast je of boven je woont..nou prima, niets aan de hand.. Ik heb haar ook verteld dat ik aan 1 oor geheel doof ben en aan 1 oor slechthorend en minder dan 50% hoor en daardoor de tv/muziek soms net ff iets harder staat dan gemiddeld toen ze een keer kwam klagen dat het te hard stond.. toen was het van: "Ow sorry wist ik niet blabla.." Nou prima, kan je ook niet meteen weten natuurlijk.. toentertijd leefde onze hond ook nog.. zoals ieder normaal mens weet, is een hond heel erg waaks.. hij was geen dier wat de godsganse dag ging blaffen, maar als er iemand in de portiek kwam (hij hoorde de voeten op de treden) of in het tuintje (de voeten op het grind) of de deurbel ging, hij kreeg eten, hij ging naar buiten kortom dat soort momenten, ging ie vaak blaffen, maar da's in mijn ogen normaal (als ik dat mis heb, hoor ik het graag..) nou en elke keer als die hond dan ook maar 1 kik gaf ging ze stampen op haar vloer.. eerst dacht ik : Zal wel de stoelendans aan het doen zijn weet ik veel.. maar later zagen ik en mijn vriend dat ze dat steeds deed op momenten dat de hond blafte of de tv/muziek net ff wat harder stond (niet eens overdreven hard, want dat vraag ik altijd aan vriendlief) programma's die ik kan ondertitelen, doe ik aan met ondertitels, niet ieder programma heeft dat, dus dat programma zet ik dan net ff wat harder, maar wil nog wel normaal communiceren met vriendlief, dus hij staat ook niet knoerthard..plus in de reclames gaat ie altijd een stuk zachter, want reclames zijn 20 x zo hard opgenomen lijkt t wel..

In onze voortuintjes (het zijn algemene tuintjes, dus niet eens van ons) staan heggen.. dit is al ter sprake geweest bij de VVE vergaderingen.. (mevrouw gaat daar nooit heen, want die kan op de 1 of andere manier nooit..pff..) eerst snoeide vriendlief dat altijd, omdat we altijd dachten : Deze tuin hoort bij ons huis omdat ons huis op de 1e verdieping is en dat tuintje daaraan grenst.. Zij zet wel ALTIJD haar fiets in die tuin.. dus moet regelmatig in dat tuintje zijn. Dus ik zei: Sorry maar zou je je fiets ergens anders willen zetten..want dit is niet jouw tuin.. " Jawel dit dat zus zo.. dus wij nagecheckt bij de VVE en volgens de VVE is het dus inderdaad de tuin van ons allemaal. Nou prima, sorry buurvrouw heb me vergist.. het is idd niet alleen onze tuin blabla.. maar die heg is altijd een discussiepuntje over het snoeien daarvan.. zegt die troela: "Ja als ik de heg moet snoeien moet je het maar zeggen hoor!" Dus ik dacht: Zie je dat zelf niet dan dat dat een oerwoud gaat worden??? Toen heb ik bij de VVE de optie 'schuttingen' op tafel gegooid, want veel bewoners vertikken het in onze straat om de heg te snoeien.. of hebben daar geen tijd voor whatever.. ik dacht: Schutting is neerzetten en klaar is kees.. Neeeee schuttingen zijn duur dit dat zus zo... de heggen blijven staan en er is een heggensnoeischaar ter beschikking bij buurman die en die.. Nu is die heg weer volgroeid.. en vriendlief zei al van: Ik ga het niet weer doen rot op.. doe het elk jaar al 2 x ofzo.. Dus ik zei: Ja groot gelijk.. ze weet dat je een auto ongeluk hebt gehad, been en rugklachten hebt waardoor dat werk niet zo makkelijk te doen meer is.. enz. Ook al vaak aangeboden het met zijn 2en te doen, staan w quite, nee mevrouw heeft geen tijd en elke keer komt d'r pappie voor dat soort klussen.. het is zelfs zo erg dat d'r pappie en mammie haar huishouden doen! O my god.. kijk als je nou in verwachting bent, tijdelijk even niet kan lopen vanwege bijv. een ongeval of whatever OKEE.. maar zij kan alles nog..

Aangezien ik heel erg gevoelig ben voor 'dril geluiden/ hakken' heb ik ook al tig keer aan haar gevraagd of ze alsjeblieft d'r schoenen uit wil doen als ze thuiskomt want ik hoor haar heel erg op d'r hielen lopen, oftewel d'r hakken. Als iemand nou even naar de keuken hopt.. OKEE..maar zij loopt de godsgaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanse avond op die krengen! Ook om half 1 in de nacht bijv. dan denk ik van: mens wat ben je in vredesnaam aan het doen?? Je huis is net zo groot als die van ons.. net als het huishouden overdag.. is ze soms uuuuuuuuuuuuuuuuren bezig.. en dat 3x per week ofzo. (wat pa en ma dan voor huishouden moeten doen..GEEN IDEE) .. ik woon op 55 vierkante meter..dus groot is het niet.. alles is gelijkvloers.. ze heeft geen huisdieren, geen kids..woont alleen..

Maar nu komt het.. vorig jaar was er weer eens een vergadering van de VVE.. nou vriendlief in gesprek met haar.. en kwam ook ter sprake dat we een kinderwens hadden.. zegt ze: "DAT KIND GAAT TOCH NIET RECHT ONDER MIJN SLAAPKAMER SLAPEN HE?" Ik zo: Ehm.. waar anders? :D JA DAN WORD IK WAKKER VAN DAT GEJANK! Ik Ja daar zijn het baby's voor he..die kunnen niet meteen praten.. "JA MAAR JE HOND BLAFTE OOK DE GODSGANSE DAG!" Ik zo: Da's niet waar, want dat heb ik nog gecheckt bij overige buren want je overdrijft.. alleen als er een bel ging ofzo.. en ja daar is een hond voor he.. die blaft, een kat miauwt, een kind huilt, een mens praat.. Ja maar tv staat ook vaak hard blabla.. Ik zo: Ja je weet dat ik een wat minder gehoor heb, heb ik al vanaf begin af aan tegen je verteld en het is niet zo dat dat ding de godsganse dag aan staat en wat harder staat, alleen als ik bijv. een programma wil zien waar ondertitels niet op in te stellen zijn. En ik hoor jou ook vaak genoeg lopen, dus niet zeuren. "Ja als dat zo is, waarom kom je dan niet naar boven om dat te zeggen?" Ik zo: Ja dan kan ik wel de hele dag naar boven lopen, heb wel wat beters te doen, en ten 2e ben ik niet zo kinderachtig als jij dat je om elk wissewasje gaat lopen zeuren..

Als ik voorbij loop in mijn 1tje zegt ze geen boe en geen bah meer..als ik met vriendlief loop of hij loopt alleen is het altijd :D Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! :D Ga je eigen vent zoeken b*tch..!

Maar nu negeer ik haar ook..beste wat je kan doen.. ik zei wel tegen Ed: Als dat kind een keer midden in de nacht jankt, laat ik het lekker even een uur krijsen want dan krijgt ze het 3 x zo hard terug STOM WIJF..! Maar ik geef er ook geen aandacht meer aan, hoe het ook doordringt in mijn hersenpan.. (net als een boormachine, getimmer, wasmachine die centrifugeerd enz..maar toch..) wat de mensen hierboven ook al zeggen.. dat vinden ze alleen maar leuk. Maar je kan ook vriendelijk vragen van: Joh wat is nou je probleem? Heb ik je iets misdaan waarom je zo doet? Leg het uit.. misschien kan ik er wat aan doen.. etc.. en doet ie daarna nog zo dan in jezelf denken: Joh zak lekker in je eigen stront.. !

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Zoveel mogelijk proberen te negeren.
    Verder denk ik, als ik je verhaal zo lees, dat hij jaloers is.
    Ik denk zelfs dat hij jaloers is omdat hij jou leuk vind ?
    Misschien toch eens vragen waarom hij ineens zo omgedraaid is sinds dat jij zwanger bent.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

@Fief, jemig wat een pin! Die bovenbuurvrouw... Zoals je weet hoor ik zelf ook niet zo goed (en zet ik vrijwel nooit muziek op) en dat bevalt mijn happy-hardcore-liefhebbende buurman aan de andere kant naast mij prima doordat hij zijn muziek iets harder aan kan zetten dan normaal :D

Ik vind 'geluidsoverlast' echt niet zo snel overlast - enkel 's avonds na elf uur wil ik wel eens gaan klagen, als het echt te erg is ofzo, maar iedereen met gezond verstand denkt daar gelukkig net zo over. Gewoon de baby flink knijpen midden in de nacht :p

Maar goed, dat is misschien flauw, whaha.

Of de buurman mij leuk vind: ik heb werkelijk geen idee. Het is in ieder geval niet te merken!!! En mocht dat wel zo zijn; dan 1. weet hij dat verdraaid goed te verbergen en 2. is dat gevoel niet wederzijds.

Als hij jaloers is op mijn vriend: zwaar terecht. Hij ziet er goed uit, heeft een goede baan, een leuke familie, geen schulden, ziet er verzorgd uit en weet ook nog eens een meisje met extreme PCOS spontaan zwanger te maken, lol. Dus daar mag menigeen jaloers op zijn - ik zou alleen niet inzien waarom je dan perse zo vervelend zou moeten doen. Ik ben soms ook wel een beetje jaloers op iemand, maar meer omdat ik 'insert-ding' ook wel zou willen, niet omdat ik het die persoon niet gun. Hij lijkt mijn vriend gewoon wel gigantisch te haten ofzo en mij te gedogen.

Ik begrijp dat niet zo goed. Het 'lullig doen tot aan kinderachtig aan toe' is voor mij gewoon onbegrijpelijk. Je bent iemands buur, gedraag je dan ook zo - denk ik dan. Zeg hallo, hoe gaat het, doeg en get over it. Wees vriendelijk, help elkaar waar het kan of laat elkaar verder met rust, mij om het even.

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Volgende keer als ie weer zegt dat je vent geen vent is zeg je hem gewoon: "En toch ben ik zwanger van hem ondanks de PCOS :p"

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Haha ja dat zou ik inderdaad kunnen doen; ik denk alleen niet dat hij weet wat PCOS is (of dat wel wilt weten). Wij zijn meer 'belezen' mensen en hij is meer een praktijkmens dat met zijn handen werkt. Niet om op hem neer te kijken of iets, maar dat is wel gewoon heel anders. Wanneer hij daar nooit mee in aanraking is geweest, is de kans klein dat hij spontaan weet wat dat is.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :D !
    Ik probeer het iets los te laten.

Deel Deze Pagina