Binnenkort twee verjaardagen van kinderen die resp. 11 en 14 worden. En wat staat er op het lijstje? Geld. Vind het nooit leuk om te geven, meestal wordt het uit de kaart gehaald en kan er amper een bedankje af en een doel is er vaak ook niet. Jammer dat het dan op een grote hoop lijkt te verdwijnen. Wat geven / zouden jullie geven aan bedrag?
Het feit dat er amper op gereageerd wordt zou me vele malen meer storen dan het feit dat ze geld vragen. Ronduit onbeleefd! En on topic... afhankelijk van wat je kunt missen, zou ik 7,5€ a 10€ doen.
Ik zou een briefje van 10€ vastmaken aan een klein kadootje. Een badeendje of een leuke pen ofzo. Als ze echt ondankbaar of verveeld reageren zou ik het volgend jaar gewoon thuisblijven.
ik doe altijd een spaarblik bij de zeeman hebben ze vaak leuke voor 1 euro,dan 10 euro erin,inpakken in folie leuke kaart erbij en klaar,vind ieder kind erg leuk!
Een zak snoep met geld er aan vast. Afhankelijk wat de relatie is hoeveel ik zou geven. 5 klinkt zo zielig, 7.50 max 10 ,voor familie zou ik afhankelijk van het contact meer doen.
Voor deze leeftijden zou ik €15,00 geven. Als het nabije familie is ( voor mij zijn de kinderen van broer/zus nabij) geef ik meestal totaal €50,- , (ongeacht leeftijd) dus bijv een cadeau waarvan ik weet dat ze het leuk vinden en daarnaast nog geld om ergens voor te sparen. Maar kinderen uit de buurt en van kennissen etc krijgen tussen €5,- en €15,-, wel afhankelijk van leeftijd en hoe vaak ik hen zie
Hangt van de relatie af met de kinderen of ouders. Hier zijn de leeftijden tussen 5 en 8jaar en we geven: - vrienden van kinderen: €10 (beste vriend €15) - kinderen van vrienden €25 - kinderen in de familie tussen €30 en €50 afhankelijk van het cadeau. Persoonlijk geef ik bijna nooit geld, dan liever een kado-bon.
Voor kinderfeestjes is het hier doorgaans een cadeaubon van 5 euro. Voor kinderen van vrienden 10-15 Voor nichtjes is het 20-50 euro.
Als kinderen geld vragen doe ik er meestal een klein kadotje of puntzak snoep bij om het een beetje leuk in te kunnen pakken. Ik zou zeggen geef wat je kunt missen en waar je je goed bij voelt. Bedragen hier: Kinderfeestjes van school 10 euro voor kindjes waar hij weinig mee speelt, 15 voor echte vriendjes. (Wel altijd in de vorm van kadobon). Kinderen van kennissen/vrienden/van onze neven en nichten: 20 euro Kinderen van beste vrienden en onze eigen neefjes en nichtjes: 100 euro.