mantelzorg compliment

Discussion in 'De lounge' started by Happy, May 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    iemand de brief ook al gehad?
    mijn zwager wel maar wij nog nier

2. p1982

p1982 Niet meer actief

me moeder ook.voor 2013 .mijn naam.ingevuld mAar krijgen t geld pas in november

3. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    ja dat is altijd in november.. normaal had ik de brief ook al.
    ga van de week maar even bellen

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, hier kregen wij hem ook van de week, maar ik vond het al raar, aangezien hij afgelopen maand al uitbetaald is, ik snapte hem al niet, maar lees nu dat het in november weer uitbetaald wordt? 2 x dit jaar, dat klopt toch niet?

5. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Wat houdt dat compliment in?

Mijn vader is namelijk ook een mantelzorger...

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Degene die mantelzorg krijgt, ontvangt een brief waarin staat dat je iemand voor wilt dragen voor het mantelzorg compliment, als dank je wel zeg maar. Die persoon ontvangt dan 200 euro, die belastingvrij geschonken wordt, alleen als het aan de partner wordt geschonken moet je geloof ik wel belasting betalen, maar dat laatste weet ik niet zeker.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

meestal in november... ik mag het elk jaar weggeven en diegene krijgt het in november ( op de landelijke dag van de mantelzorg), en zoon mag het elk jaar december weggeven en krijgt het in januari ( en dus niet in november)

Het hoeft dus niet perse alleen in november te zijn, maar kan ook in andere maanden

8. SeaShell

nee, dan ook niet :)

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daantje: jij weet nog weleens wat, hoe komt het dat ik de brief 2 x heb gekregen? is het compliment wat vorige maand is overgemaakt van vorig jaar of zo? Ik vind het zo gek dat ik de brief weer binnen had gekregen namelijk?

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Vorige maand voor zowel 2011 als 2012 maar niets over 2013. Deze week zijn de bedragen uitbetaald. Kwam mooi uit want ik had een zorgrekening waar je u tegen kon zeggen.

11. nono

nono Niet meer actief

Ik heb de brief anderhalf maand terug al gekregen ofzo. =)

12. SeaShell

je moet even goed naar de beschikking kijken..

bij het onderwerp staat : een compliment voor uw mantelzorger over het jaar .....

ik kreeg in oktober 2012 een brief dat ik het compliment over 2012 mocht geven, en diegene kreeg het in november 2012 gestort

als je begin 2013 een brief krijgt van het SVB is dat hoogstwaarschijnlijk het compliment over 2012 aangezien de complimenten over 2013 pas rond oktober de brieven over worden verstuurd aangezien 2013 net pas is begonnen

Maar ik de brief staat dus over welk jaar het gaat :)

Zoon kreeg in januari 2013 een brief dat hij het uit mocht delen, maar dat ging dus ook over 2012 omdat 2013 dus net begonnen is

13. SeaShell

over welk jaar? geen 2013 neem ik aan?

14. SeaShell

op de SVB site kijken kan nooit kwaad ;)

mantelzorg over 2013 krijg je dus pas in NOVEMBER en niet eerder.. degene die dus een brief hebben is van 2012 of zelfs 2011 of eerder ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke, dan moet ik nog eens de brief bekijken, zit nu in Limburg voor mijn caravan :)
    Bedankt voor je antwoord trouwens, ik wist wel dat jij het wist!;)

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ja heb de brief al binnen

17. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    oh en heb even gekeken, maar onze brief gaat wel over het compliment van 2013

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

nooit geweten, ook lekker belangrijk denk ik dan, zorgen voor mensen om mij heen doe ik zoiezo wel hoef ik geen erkenning voor te krijgen behalve een smile van de mensen zelf.. ik had wel 2000 euro minimaal rijker kunnen zijn dus, heb minimaal 10 jaar voor mijn oma gezorgd (gewassen, boodschappen, huisje e.d.) maar goed deed het graag en het was zeer dankbaar.. maar nooit geweten dat dit bestond joh..

19. SeaShell

Ja maar dan moet je bijv wel een indicatie hebben ergens van zoals bijv een AWBZ/CIZ/PGB indicatie. Als je gewoon voor bijv je oma zorgt en schoonmaakt krijgt je oma geen brief van het svb om het compliment uit te delen.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

dat soort dingen doen wij zoiezo niet omdat dat niet nodig hoeft te zijn binnen een gezin, dat doe je gewoon, dingen aanvragen zijn voor mensen die geen hulp / familie hebben vind ik dan altijd.

Ze heeft wel in een tehuis gewoond maar daar kreeg je geen zorg was meer aan aanleunwoning waar je alarmcentrale had zeg maar in nood en omgeschakeld kon worden naar zorg maar ook niet nodig gehad want toen waren wij er ook gewoon, zelfs een lampje verwisselen savonds wilden ze niet doen (pfff)

Share This Page