Hoi meiden (en heren), Ik heb in een aparte bui een avocado in de supermarkt gekocht, onder het motto: goh, eens kijken hoe het smaakt en een keertje wat anders! Maar ja, wat ís nou dat anders? Wat moet ik er dus mee? Kortom: wie weet er een lekker recept, dé tip waarvoor ik de avocado kan gebruiken?!
Volgens een vriendin van me moet je ze door de helft snijden (er zit een pit in het midden) en dan peper en zout er op en dan zo uitlepelen. Is volgens haar erg lekker. Anders kun je er misschien quacemole (? Schrijf je dat zo?, van die die dipsaus in ieder geval) van maken in een blender.
Heerlijk geprakt op een broodje met tomaat, zout en peper. In plakjes door de salade. Geprakt met mix voor guacamole (van die zakjes van Tex Mex geloof ik) en dan met taco chipt eten. In plakjes met tomaat, komkommer en verse blaadjes basilicum. Beetje olijfolie en citroensap erover en smullen maar. En anders kun je altijd nog ff googles natuurlijk.. Succes ermee, ik vind ze in ieder geval heerlijk!
Wat dacht je van een lekker avocadoschake? Wat heb je allemaal nodig? 2 personen 1 avocado 1 banaan 2 scheppen vanillie-ijs 1 theelepel kaneel 2 eetlepels citroensap 1 zakje vanilie 1 glas melk Alles wat hierboven staat gooi je door de blender heen en je hebt een lekkere shake Als het wat dikjes is, dan kan je er extra melk bij doen..
guacamole idd zelf maken ist lekkerst vind ik: sjalotje fijnhakken, tomaat ontveld prakken, avocado ofijnprakken, evt hard gekookt ei doorheen prakken maar hoeft niet is alleen dat t wat meer vult en je wat meer hebt beetje peper en zout lekker door een salade: gemengde sla met oa rucola erin mais uit blik gebakken spekjes zongedroogde tomaaatjes fijnsnijden avocado in kleine plakjes snijden en hiermee de salade garneren mmmmmm oh ja een dressing van wat mayo met wat sinaasappelsap en beetje peper
ik ben dol op avocado! je kan ze als plakjes op brood doen, super lekker je kan ook een lekkere avocado dip maken (mixen met wat mayonaise, uitje peper en zout) of je snijd ze in blokjes en doet ze door een salade met mais en bruine bonen, jammie!
Avocado's bevatten gezond vet. Ze bevatten veel vitamine C, Calcium en ijzer en heel veel onverzadige vetzuren.
Ik zag ze ook al liggen bij onze Appie Heijn Ik durfde er geen te pakken omdat ik inderdaad geen flauw idee had wat ik er mee moest haha.
Oooooh heerlijk, quacemole Avocado halveren, pit verwijderen en met een lepel het vruchtvlees eruit scheppen. Dit goed prakken (is lekkerder dan in de blender, dan krijg je pap). Peper en (voldoende) zout erover, snufje koriander, heel fijn gesneden uitje, fijn gesneden tomaatje en vooral erg belangrijk, knoflook! Besprenkelen met een beetje citroensap en alles door elkaar prakken. Dan lekker dippen met tortillachips (bijvoorbeeld Doritos)..
Sla met garnalen, plakjes advocado, geraspte peen, tomaatje en wat feta...wat olie eroverheen,peper/zout en smullen maar!
ena als je een stukkie over hebt,kan je het blenderen met een druppie olijfolie en je hebt een gezichts masker! 8)