goede tips tegen kuitkramp?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linda26, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Wie o wie heeft tips tegen kuitkramp. Ik heb er zoveel last van, vooral 's nachts heel erg. Vaak in twee benen tegelijk en dan voor en achterkant :x

Alle tips zijn welkom, magnesium doe ik al...

2. fafje

fafje Niet meer actief

bananen oftewel Magnesium!

sommige zweren bij een bepaals stuk zeep...

en veel water drinken

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    voor het slapen gaan je kuiten strekken
    dit doe je door tegen de muur te duwen met je armen
    en eerst een been naar achter strekken
    en dan het andere been naar achter strekken

's morgen even rekken en strekken is ook lekker

(hoop dat het een beetje duidelijk is)

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hier nog een die zweeeeeert bij magnesium !!!

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb ook gehoord dat een stuk zeep in bed zou moeten helpen. Heb er zelf gelukkig geen last van, dus heb het nog niet uit kunnen proberen. Sterkte ermee!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Een stuk zeep in bed? Huh, ha ha!
    En dan even op je hoofd gaan staan en een dansje erbij zeker?

Het klinkt heel onlogisch maar ach waarom zou je het niet proberen? Je bed ruikt in elk geval wel lekker...

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ook ik zweer bij de magnesium.
    1 tablet voor het slapen gaan en je hebt nergens last meer van

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    voeteneind omhoog helpt ook!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mijn fysio vertelde me wat vaker hakken en platte schoenen af te wisselen, toen ik vertelde dat ik 's nachts zo vaak kramp in mijn kuiten had. Werd er echt gillend wakker van en dat zeker 3x per week. Sindsdien geregeld mijn pump aan het afwisselen met gympen, platte laarsjes en bijv. blokhakken moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit meer last van heb gehad.

10. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Dat van een stukje zeep had ik ook ergens gelezen....en omdat ik ook last van kramp heb en niks hielp heb ik dus inderdaad maar een stukje zeep onder mijn laken gelegd bij het voeteneind. En écht, ik heb geen kramp meer gehad!

11. Ja, die zeep, klinkt heel gek, maar ik ben er ook superblij mee. Heb al maanden een stuk zeep in bed liggen ondertussen, en zo eens in de 2 weken ofzo nog wel eens een keertje kramp... maar voordat ik die zeep in mijn voeteneind stopte was het nacht na nacht raak, een nacht of 6 achter elkaar. En ach, als het niet helpt is er nog niks aan de hand toch?

Ik heb geen schoenen met hakken, dus om die nou ineens te gaan afwisselen met platte schoenen lijkt me in mijn geval niet echt aan te raden :p

En magnesiumtabletten... tja, ik hou er gewoon niet zo van om allerlei pilletjes en middeltjes te gebruiken, als ik het enigszins kan vermijden.

12. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Gini drinken. Zou ook helpen, heeft bij mij geholpen na mijn knieprothese operatie, (krampen, zijn krampen)

13. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat van dat stukje zeep helpt echt veel mensen.
    Op het werk doen met name oudere mensen dat veel.
    Daar dus de tip maar overgenomen. Succes

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik zweer bij magnesium tabletten.
    Slik ze nu een paar weken en heb heel af en toe nog een nacht kramp maar niet meer elke nacht als eerst.

15. Hello

Hello Lid

29 jun 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had er bij m'n vorige zwangerschap ook vreselijk veel last van!
    Stuk zeep in bed heb ik nooit geprobeerd :) Hihi
    Zal dat ook eens gaan proberen als ik er nu weer last van krijg!

Wat ik altijd deed was lekker insmeren met een benen/voeten creme van de Hema, speciaal voor zwangeren. Met zo'n menthol/eucalyptus geur, was erg fijn!

16. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Bedankt voor de tips, laat ik eens gek doen en vanacht een stuk zeep in bed leggen dan! :p Moet het nog een bepaald merk zijn ofzo? Ik heb nog een dove zeep liggen. (ruikt zo lekker)
    Heb gisterenavond een warm bad genomen en manlief m'n onderbenen laten masseren want alles was echt helemaal verkrampt. Moet zeggen dat het vanacht stukken minder was. Maar ja, om dat nou elke avond te doen...
    Ik probeer gewoon alles uit.

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Het is ook zijn kind waar je zwanger van bent,
    dan moet hij ook wat er voor over hebben ;)

18. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    De ouderwetse Sunlight zeep schijnt het beste te helpen.
    Heb zelf nooit kuitkrampen gehad..

19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ha ha dat van die zeep, ik dacht dat dat iets plaatselijks was of zo hier maar zo te horen zijn er heel veel mensen mee bekend. Mijn vader zweert erbij, ik heb het nooit zo serieus genomen, maar goed baad het niet...

Voor de dames die magnesium gebruiken, wat is een werkzame en toch veilige hoeveelheid om te nemen?

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had die toen ook niet.. Was zomer en droeg aldoor gympen, had alleen laarzen met een hak die ik 's winters aanhad. Fysio zei toen dat het echt hielp om af en toe hakken te dragen, aangezien de spierspanning in je kuit dan afgewisseld wordt. Weet niet meer precies hoe ze dit zei, maar zorgde voor verschillende spanning en daarmee 'training' van je spieren, waardoor dus minder kramp zou moeten optreden. Natuurlijk niet meteen hele dagen op torenhoge hakken gaan rondlopen, maar zo af en toe schijnt echt goed te zijn voor de spieren in je kuiten.

De tip van de zeep kende ik nog niet, mocht ik toch weereens last krijgen houd ik hem in gedachten! :)

Deel Deze Pagina