Haj Lucas was altijd een heer makkelijk mannetje, sinds dat ie 2 weken oud was sliep ie door. Met 4 mnd een keer een hapje fruit gegeven maar dit ging niet van harte dus gewoon gewacht tot hij 6 mnd zou zijn. Toen hij 6 maanden was is hij opgenomen geweest in het zkh voor 10 wegens t rotavirus. Dus iets later begonnen met bijvoeden. Vanaf dat moment werd ie elke nacht wakker voor een fles, en net zo lang huilen totdat ik de fles geef. Dan nam ie geen genoegen met 90,120 of 150 nee hij wilt een volle fles van 180. Daarna was t vaak goed en ging ie slapen. Ik dacht dat dit kwam omdat ie in t zkh 24u sondevoeding kreeg. Maar van de week begon ik me te bedenken dat t misschien aan de bijvoeding kon liggen. Nu heb ik een paar dagen geen bijvoeding gegeven en meneer slaapt helemaal door, gewoon weer 12 uur aan 1 stuk. Geef ik bijvoeding word ie gewoon weer overstuur wakker. Ik denk dus dat hij gewoon pijn heeft door die bijvoeding. Iemand hier ervaring mee? Ik kan maandag pas terecht bij de huisarts omdat ie gaat verhuizen. Groetjes
Waar ben je mee begonnen? Hier alles een voor een gedaan ivm koemelkallergie en mogelijk reacties op andere dingen maar zo kan je zien waar het aan ligt. Gaf je elke dag iets hetzelfde?
Zou dan gewoon iedere dag 's morgens bijvoeding geven en dan iedere soort een paar dagen. Niet meteen 's morgens én 's avonds, dat is denk ik toch teveel geweest voor die kleine darmpjes... Als je steeds iedere 3 dagen iets anders aan bied (puur, dus niet mengen met andere dingen) dan kun je overdag zien waar hij op reageert... Geef je 's avonds iets nieuws, dan heeft hij er dus inderdaad 's nachts last van! Misschien eerst een aantal soorten fruit, daarna een aantal soorten groenten en zo steeds verder uitbreiden.
Ik zou het eerst even op alleen s ochtends houden, groente is vaak milder dan fruit. Een soort gelijk, evt een paar dagen achter elkaar. Eens dus met Kristel