Het schema van ons zoontje was: 7.00-8.00 1e fles 10.30 14.15 18.00 22.00 Met een vorig schema (had toen nog 6 flessen) was de een na laatste fles om 19.00 en de laatste om 23.00. Hij slaapt overdag weinig, maar na de fles van 19.00 en nu 18.00 slaapt hij wel goed. Zijn avond begint dan zal maar zeggen. We maken hem dan nog wakker voor de laatste fles en dan slaapt hij prima verder. Nu lijkt hij steeds sneller te willen drinken. Gisteren kwam zijn een na laatste fles al om 17.15 (en zijn laatste dus om 21.15) Zijn avond begint dus steeds eerder. Overdag zijn de gordijnen gewoon open, maar na de een na laatste fles gaan ze dicht. Zijn nacht begint dan, zal maar zeggen. Nu begint zijn nacht dus steeds eerder.... Omdat hij zo moe was na de fles van 17.15 ging hij al vrij snel naar bed (hij lag er tegen zessen al in) Ik ben nu zo bang dat omdat de nacht voor hem steeds eerder begint, hij straks niet meer door gaat slapen omdat het dag/ nachtritme dan niet meer duidelijk is. Wat kunnen we hieraan doen? Ik kan proberen het te rekken door nog een klein flesje tussendoor te geven... of met water bijv.. Of moeten we het gewoon zo laten?
Tja..lastig.. Ikzelf ben er voor om het kleintje zelf te laten bepalen wanneer ze wil drinken..Het kan best zo zijn, dat je mannetje even wat meer slaap nodig heeft en daarom al eerder wil slapen..Het is lastig om hier het 'juiste' te doen..Ik zou zeggen, laat je zoontje bepalen wanneer hij wil drinken en slapen..Het lijkt me overigens ook niet zo, dat een kleintje zó snel weer uit z'n ritme is.. Succes!
maar je kan em toch gewoon laten slapen na 17u...maar gewoon een dutje...en dan doe na die voeding daarna gewoon een avond ritueel... mirza slaapt ook gewoon tussen alle voedingen...zijn nacht begint 20u (badje, voeden, slapen)....maar hij is ook al moe die voeding ervoor...zo rond 17u....en dan speelt ie maar heel kort...en wilt ie zo van 18tot 19u zeker nog even goed slapen...soms ook tot 1930...nog even spelen en dan begint zn avondritueel.. Ik denk dat hij nu gewoon aangeeft eerder moe te zijn...wil niet zeggen dat hij nu dnekt dat de nacht eerder begint...ik zou even kijken wat hij met de voedingen wilt doen... Mirza heeft het ook zelf steeds verschoven...van 23uur werd 22u...werd ineens 2130...en 21u en nu dus 20u
Ja, maar hij slaapt niet maar een uurtje, maar gelijk van voeding tot voeding wat hij overdag niet doet... Ja, misschien moet ik het dan maar zo laten. Op zich heerlijk hoor dat hij zo goed slaapt...
Je hebt best wel kans dat hij ondanks dat zijn nacht vroeger begint gewoon een hele nacht doorslaapt. Ayla zat vanaf 3 maanden op 4 flessen. Haar nacht begon dan al rond 20.00/20.30 ipv 23.00 uur maar ze heeft er 's nachts geen minuut korter om geslapen.
Ja, heb ik ook al aan gedacht.... Maar dan is 17.00 wel erg vroeg... Hij zal wel steeds eerder willen drinken, waardoor zijn laatste fles straks rond 20.00 uitkomt? We zien wel... Het is nu ook zo vroeg donker he, dus eerder avond voor hem.... Niks te klagen hoor hier