Goedemorgen, mijn dochter van 8 week nu bijna 5 kilo komt maar voor 4 flessen, ik vindt dit te weinig. Ze krijgt om 17 uur de fles en daarna komt ze niet mee uit zicht zelf. En wakker maken heeft geen zin, ze slaapt dan naar twee keer zuigen alweer.Ze slaapt dan door tot 6 uur. Ik heb haar afgelopen nacht om 3 uur wakker gemaakt, ze had maar 510 ml gedronken die dag dit is te weinig. Ik zou graag om ongeveer 21.00 uur nog een fles geven. zodat ze dan zat en voldaan kan slapen. Wie heeft er tips en kan me helpen? Gr petra
4 flessen is wat weinig, dus ik snap je vraag. Wat gebeurd er als je terug gaat naar 120/4? Dan geef je in principe wel hetzelfde, maar wordt ze dan wel wakker voor de 5e fles? Want dan kun je proberen in dat ritme te komen endan weer op te hogen naar 150/5. (Die dan niet leeg hoeven) Wat gebeurd er als je slapend voed? Accepteert ze een droomvoeding?
Hier hetzelfde probleem gehad: zoontje liet met 7 weken ineens de nachtfles en late avondfles vallen. Dus ineens van 6 voedingen naar 4 op een dag. Dit heb ik een paar dagen aangekeken, maar het zat me niet lekker. Toen besloten om overdag maar weer om de 3 uur een fles te geven. Het cb adviseerde om wel om de 4 uur te blijven voeden en dan om 23.00 uur wakker maken voor een late fles. Dit zag ik zelf niet zitten, omdat hij slecht drinkt als hij wakker wordt. Overdag slaapt hij toch niet vaak van voeding tot voeding, dus dan is hij gewoon goed wakker en drinkt de fles gewoon rustig op. Wat ik wel jammer vind is dat ik graag op zijn verzoek wilde voeden, maar naar mijn idee geeft hij na 3 uur nog geen hongersignalen (vind het lastig om de verschillende signalen te herkennen, dus zeker weten doe ik het niet), maar belangrijker is natuurlijk dat hij voldoende binnen krijgt. Hoop dat je er wat aan hebt!
Kan je voeden om bijv 6 / 9.30 / 13.00 / 16.30 / 20.00 en dan 150? Zo deed ik het ook, elke 3,5uur. Heeft ze voldoende aan gehad! Werkte prima en de late fles is eraf. Gaat ze echt om 17.00 slapen? Of heeft ze dan haar laatste fles gehad? Je kan haar bijv om 17.30 een uurtje op bed leggen, dan douchen, bad etc, knuffelen en om 20.00 de laatste fles en dan de nacht in.
150 ml vind ik veel voor 8 weken. Waarom geef je niet 120 cc en dan een paar keer meer per dag? Mss is 150 cc wel veel voor haar en drinkt ze 120 cc wel beter? Mss drinkt ze dan ook wat meer. Persoonlijk zou ik op 8 weken nog om de 3 uur voeden.