fruit om 15.00 uur?

Discussie in 'Voeding' gestart door Moppiepoppie, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hai allemaal!

Na een heleboel gepuzzel met voedingsschema's lijkt het bij mij het handigst om fruit om 15.00 uur te geven. Heb ook al om 11.00 uur geprobeerd (had ze geen trek) en om 11.30 (nog steeds geen trek). Bovendien komt ze dan pas tegen 14.30 voor de fles omdat ze tegen 13.00 uur een middagdutje doet, terwijl de fles ervóór om 07.30 was. Dat is dan dus wel erg lang zonder fles. Aangezien de lunch ooit brood met melk moet gaan worden, leek het mij dus logischer om fruit om 15.00 uur te doen. Dat is dan ook een mooi tussendoortje tussen de middagfles en het avondeten van 17.30 (groente). Heb dit in eerste instantie gedaan en dat liep lekker, maar omdat het me niet praktisch leek ivm dat ik vaak weg ben rond dat tijdstip en ik nog niet buitenshuis fruit kan geven omdat ze nog in de wagenbak slaapt (en dus niet in een wagen ligt die rechtop kan), ben ik het gaan verplaatsen naar 11.00. Maar dit lijkt dus niet te werken. Het valt me alleen op dat iedereen verder wel fruit 's ochtends geeft. Waarom is dat? Is het raar om fruit in de plaats van de fles om 15.00 uur te geven? Dan zit je toch juist lekker meteen op 3 flessen ipv 4, en ze hoeft niet de gebruikelijke vier uur met dat fruit omdat om 17.30 toch avondeten (groente) is. Ze accepteert het in ieder geval wel! Of loop ik later tegen problemen aan als ik fruit om 15.00 uur geef?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iedereen doet het anders geloof ik. Wij geven het fruit in beetjes bij het ontbijt en bij de lunch (ik eet zelf ook geen twee / drie stukken fruit achter elkaar en dat doet het mannetje wel over de hele dag)
    We gaan nu (na overleg met het CB) naar dit schema:

8:00 pap (optie: met fruit)
    9:45 beetje sap (rijstewafel of cracker soms)
    12:00 lunch: een boterham, fruit en een bekertje melk (opvolgmelk / karnemelk ongeveer 100ml)
    15:00 thee en een koekje / rijstewafel / cracker
    18:00 avondeten: warme maaltijd met een beetje water / sap + zuiveltoetje
    19:30 flesje 150 ml/5
    20:00 naar bed

Hij moet volgens het CB ongeveer een halve liter zuivel:
    200 (pap), 100 bij de lunch, 100 als toetje, 165 in de avond (565 ml)

Dan zou hij nog ongeveer 235 ml vocht (totaal 800 ml) binnen moeten krijgen via fruit, groenten en sap. Dat lukt meestal wel.

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hé moppiepoppie!

Leuk je toch nog hier tegen te komen :D
    Zelf geef ik nu ook nog fruit in de middag. Kyano zit nog steeds op 4 flessen en krijgt na zijn middagdutje een portie fruit. Dit is ongeveer tussen 13.30 en 14 uur. Ik heb geen problemen met het weg gaan. Meestal krijgt hij het net voordat we weggaan.
    En als ze straks wat ouder zijn, kun je gewoon stukjes fruit geven dus dan is het helemaal handig.

4. Wij geven ook 's middags het fruit. Alleen op vrijdag, op het KDV krijgt ie 's ochtends fruit, omdat dat nou eenmaal hun schema is (en van de meesten eigenlijk wel inderdaad).
    Jelle is vaak zo tegen 8 uur wakker, daarom is het ook allemaal wel erg dicht op elkaar als we tussen zijn ontbijt (1-2 sneetjes brood) en zijn lunch (2 sneetjes brood) ook nog eens het fruit moeten stoppen. Ik vind het wel ideaal zo.
    En zoals Wupje al zegt, hoe ouder ze worden hoe handiger het is. Als we weggaan een banaan mee of een paar mandarijntjes, en dan is fruit geven zo gebeurd nu.

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Gewoon lekker je ukje volgen en dan komt het vanzelf goed. Ivy krijgt haar fruit de ene keer na haar brood en als ze geen trek meer heeft na haar avondeten. Halverwege de middag krijgt ze al een fles (die wil ze niet bij haar brood) dus dat lukte niet en 's morgens slaapt ze bijna altijd. Als ze het maar binnen krijgen toch en wanneer en hoe laat maakt niet uit.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het werkt, gewoon doen..

Wij wisselden vanaf een maand of 8 soms ook wel die dingen om. Hij kreeg dan het ene moment (10.00 of 15.00) een rijstewafel met sap, en het andere moment zijn fruit. Als we 's ochtends ergens heen moesten kon het fruit 's middags, en andersom..

Maar meestal wel 's ochtends, omdat we 's middags vaker op pad waren. Mijn zoontje at het ook gewoon goed om 10 uur..

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Iedereen kiest echt zelf wat het makkelijkst is voor hun kind! Geen probleem dus om 15u fruit als je kleintje dat goed opeet!

Wij gaan proberen fruit sochtends rond 11u te plannen. En dan groenten savonds rond 18u. Maar dat kan natuurlijk volledig anders uitdraaien ;)

Deel Deze Pagina