Te veel voeding?

Discussion in 'Voeding' started by Sandravds, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandravds

Sandravds Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn baby is 3 maanden oud en krijgt zowel borst- als flesvoeding, waarvan 2x borstvoeding en 4x flesvoeding. Ze heeft zo'n 200 ml per keer nodig om het ongeveer vier uur vol te kunnen houden (behalve op de borstvoeding van 200 ml, daar houdt ze het maar drie uur op vol). Nu vraag is me af of dat ik haar dan niet te veel voeding geef. Qua gewicht zit ze goed, precies op de middellijn.
    Nu is het ook wel zo dat ze de flesvoedingen (nutrilon standaard) nooit in één keer opdrinkt. Op de helft tot driekwart van de fles heeft ze er genoeg van en wil ze dus niet meer. Een half uurtje later drinkt ze dan de rest nog wel op. Doe ik dat niet dan wil ze dus na 2,5 uur weer een voeding.
    Als nachtvoeding krijgt ze overigens nutrilon forte (100ml), en daar houdt ze het dan van 11 uur tot half 8 mee vol.

Is dit normaal, of krijgt ze te veel voeding binnen en kan ik beter overstappen op nutrilon forte?

Ik zit overigens ook te twijfelen of ik over zal stappen op Friso, is iets goedkoper, maar wel net zo goed heb ik me laten vertellen. Maar wel weer lichter verteerbaar, dus dan wil ze misschien nog meer voeding?

Groeten, Sandra

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn schema was (met Nutrilon Forte)
    8:00
    11:00
    14:00
    17:00
    20:00
    23:00
    5 voedingen met gemiddeld 3 uur ertussen.. snap jouw verhaal dus niet

Maar goed... ik zal wel iets verkeerd lezen :oops:
    Ik zou zeker over stappen naar een zwaarder variant. Je kindje krijgt niet teveel te eten hoor maar 6 voedingen is wel aardig wat. Je wilt toch wel graag (zeker als ze goed doorslaapt) naar 5 voedingen. Als je goeie ervaringen hebt met Nutrilon zou ik niet overstappen naar een ander merk voor een paar kwartjes.
    Hoe doe je dat eigenlijk 6 voedingen in 16 uur met 4 uur als tussenpoze?

3. Sandravds

Ze krijgt nu:

07:30 bv 200 ml
    10:30 fv 200 ml
    14:30 fv 200 ml
    18:30 fv 200 ml
    20:00 bv 200 ml
    Slapen
    23:00 fv forte 100 ml

Dus niet iedere keer vier uur, 's avonds clustert ze altijd.

Dan kom ik dus op een totaal van 1100 ml. En ik lees overal dat dat te veel is gezien haar gewicht (5500 gram), vandaar.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje was echt een veelvraat en zelfs voeding voor hongerige babies mocht niet baten.
    Hij heeft echt onwijs lang op 6 voedingen gezeten en dat was volgens CB niet erg, hij dronk gewoon wat hij nodig had.
    Met 4 maanden ben ik Nutrix door de laatste fles gaan doen en toen ging hij langzaam over naar 5 voedingen.. Dat heeft hij tot bijna 6 maanden nog gehad, toen ben ik de laatste fles ook weg gaan laten en nu red hij het dus op 4 voedingen.
    Voorheen was het altijd:
    7 uur
    11 uur
    15 uur
    19 uur
    23 uur (deze kwam pas rond 5,5 maand te vervallen toen hij fruit en groente goed at)
    3/4 uur (die kwam toen de vervallen met 4 maanden door de Nutrix in de fles van 23 uur)

Zou me dus niet al teveel zorgen maken, 3 maanden is echt nog te jong hoor om op "dieet" te zetten. Forumvriend mocht ook gewoon over de liter heen van de kinderarts.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja en ze krijgt 2 x BV en dat geld niet als 1000ml maximum hoor.
    Dus dan zit ze gewoon netjes kwa hoeveelheid.

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ja dat wilde ik ook zeggen die 2x BV is niet hetz als 2x FV dus maak je geen zorgen het is een mooi schema en niet te veel! En zelfs àls je voll fv zou geven en je kwam op 1100ml dan is dat nog geen ramp hoor, 100ml meer ;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah nu snap ik het...
    3 uur, 4 uur, 2 uur, 1,5 uur en 3 uur.. dat is wat anders dan om de 4 uur...
    1100 ml is niet te veel hoor. Kolf je trouwens? Je weet zo precies wat ze drinkt met de bv... Ik denk trouwens dat als je de BV van 20:00 vervangt door een fv van 210 om 21:00 dat je dan als snel kunt gaan praten over slapen van 21:00 tot de volgende ochtend... :)

8. Sandravds

Thanks allemaal voor de reacties! Was een beetje onzeker over de hoeveelheid voeding, maar nu ik dit lees, hoef ik dat dus echt niet te zijn :D , en zit het gewoon goed.

Zat idd zelf ook te denken aan een fv ipv bv 's avonds. Moet om 23.00 al moeite doen om haar wakker te maken, laat staan er wat in te krijgen. En aangezien ik het badje ook om 19:30 doe, denk ik dat ik de avondvoeding af probeer te bouwen en de bv langzaam ga veranderen in fv.

Share This Page