Sinds kort eten we trouwens wel 'lange' en 'korte' yoghurt. Gewone yoghurt lust ze ook wel, maar deze is natuurlijk veel lekkerder Gewoon het pak wat hoger houden voor lange yoghurt en vlakbij het bakje voor korte yoghurt.
Bekijk bijlage 544848 Je weet dat er serieus kookworst bestaat? No kidding. Had het laatst een keer in een gerecht. Zelfs mn schoonouders geloofden me niet toen ik vertelde welke vleessoort erin zat!
Wat een leuk topic als afsluiter van een drukke werkdag. Nooit zelf op het idee gekomen om ‘vieze’ groenten of gerechten een andere benaming te geven. Creatief zijn met eten is niet meteen mijn ding, verder dan een gezichtje maken met een worstje, een kerstomaatje en twee hoopjes aardappelpuree ben ik nog niet gekomen. Echt een leuke tip om te onthouden.
Gelukkig eet mijn dochter zonder probslen alle groente- en fruitsoorten die wij haar voorzetten. Wel weet ik dat de moeder van een vriendje van mij op de basisschool spruitjes hulkies noemde. Spruitjes vond haar zoon vies. Hulkies at hij allemaal op.
Maar hoe komt dat dan? Wie heeft ze dan aangeleerd dat witlof vies is als jij het van kleins af aan al knitlof noemt? Ik probeer het te begrijpen, want herken het probleem niet.
Geen idee waar ze dat vandaan hebben, zo hoor je toch vaak kinderen zeggen dat Witlof, Spruiten, Hutspot en weet ik veel wat '' vies '' is, als een vriendje ze dat verteld dan geloven ze dat. En nogmaals, het is geen probleem, we maken er gewoon iets leuks van.
Vind ik toch ook aardig creatief hoor hihi, zover ben ik dan nog nooit gekomen hahaha. Ik hou het wel bij gekke/grappige namen verzinnen
@Pepijnn Ik probeer trouwens oprecht te begrijpen waarom jij aan zoiets onschuldigs en vooral grappigs een negatief iets kan maken. Als je op deze manier je kinderen die '' vieze '' groenten kan laten eten waarom niet? Is toch alleen maar leuk als je het op een speelse wijze in de mondjes kan krijgen?
Mijn moeder zei altijd dat ze sinaasappelsap perste zonder vitamines. Want o, wat vonden wij vitamines vies :-D De middelste noemt alle vlees en vis kip, en dan gaat het ook zo naar binnen.
Dit aten wij altijd op brood Over rookworst gesproken: mijn broer maakte (en maakt ) altijd hetzelfde grapje als we rookworst gingen eten. "Wat is rookworst zonder r?" "Ook worst." "Nee, ook wost." Als ik het zo typ, slaat het nergens op, maar o wat moesten we hier om lachen. Maar hij maakte sowieso altijd grapjes als: "ork ork ork, soep eet je met een..."
Ik vind m wel grappig bedacht Die ork ork ork ken ik ook van huis uit Laatst hadden we een lepelaar op t werk. Dus ik appte mn moeder een foto van de lepelaar en eronder typte ik: ork ork ork, soep eet je met een... lepelaar Lekker droog
Waar maak ik er iets negatiefs van? Ik zou er zelf alleen voor kiezen om de oorzaak aan te pakken en proberen te voorkomen dat mijn kinderen bepaalde typische voedsel vies gaan vinden.
Stap 1 in dat plan: je kinderen niet meer laten optrekken met anderen? Hier komt dat soort ideeën namelijk meestal van vriendjes die gezegd hebben dat vis vies is... Gekke namen bedenken is hier overigens niet alleen om ze dingen te laten eten. Het is ook een beetje creativiteit stimuleren. Iets bijzonders laten zien in iets alledaags. In die optiek vind ik het eigenlijk een beetje jammer voor kinderen waarover in dit topic gezegd wordt dat dat bij hen niet werkt. Zo weinig fantasie? Mijn dochter weet goed genoeg dat rode kool niet echt prinsessenpatatjes zijn, maar ze gaat er met alle plezier in mee.
Omdat je berichtjes negatief overkomen. Als ik alleen maar lees dat je het een '' probleem '' noemt en dat je niet begrijpt dat mensen dit moeten doen om hun kinderen toch die '' vieze groentes te laten eten dan denk ik, snap je het wel? Zoals @Shakes ook al zegt, het is gewoon een vorm van creatief zijn, de fantasie de vrije loop laten. Hoe leuk is om piraten saus te eten of prinsessen erwten ( bijvoorbeeld ) dat is toch leuk dat kinderen het dan EN opeten EN nog eens de lol er in hebben omdat ze iets '' speciaals '' eten. Dus nogmaals, het is geen probleem wat hier aangepakt moet worden. Smaken verschillen nu eenmaal en dat is met kinderen ook zo. Wij zijn gewoon creatief, maken graag een lolletje en houden van fantasie. Maar als kinderen dan toch iets eten wat ze niet lekker vinden als je de naam veranderd, dan is het '' probleem '' ( om in jouw woord keuze te blijven ) toch opgelost? Ze eten de groentes dus klaar.
Nou mijn dochter heeft een heleboel fantasie hoor. Ze heeft hier regelmatig 'dieren' in de tuin die ze 'voert' en pas heb ik bijna de denkbeeldige eekhoorn omver gereden. Alleen qua eten werkt het gewoon anders.
Nou ik heb een hele leuke naam gegeven aan de eerste stamppot boerenkool van dit seizoen vandaag, maar mijn dochter trapte er echt niet in hoor. Ze ziet dat het hetzelfde is, ook al noem ik het anders. Met moeite een klein beetje erin, maar echt met tegenzin hoor... Dus hier werkt het echt niet
Maar hoe oud is je dochter? Als je daar 'laat' mee begint, kan ik me voorstellen dat ze daar echt niet meer in meegaan. Je moet een zevenjarige ook niet voor het eerst vertellen over sinterklaas die alle kindjes cadeautjes brengt he.