Avond eten anders benoemen dan ze daadwerkelijk heten ;-)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Debaky, 29 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    5.5 dus heeft dan idd goed door. Maar nooit stamppot lekker gevonden, geen enkele. Denk echt doordat de aardappelen en groenten al vermengd zijn. Dat het met de structuur te maken heeft.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja dat is behoorlijk laat om daarmee te starten. Mijn dochter is vijf en heeft het zoals gezegd ook wel door, maar gaat nog graag mee in de fantasie.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn oudste vindt het ook ontzettend grappig als we iets fout zeggen, niet eens bedoeld. Ik vroeg laatst een beetje afwezig 'willen jullie koffie', terwijl dat 'willen jullie een koekje' moest zijn, ik was in mijn hoofd met koffiezetten bezig. Je kon haar wel opvegen, ze had echt de slappe lach.

Dus als we aan tafel bij lange tanden de groenten of wat er dan ook op het bord ligt anders benoemen, is dat echt wel een succes. Dat houdt het ook wat luchtig, liever dat dan frustratie.

fafa, Jules! en Gizzie1983 vinden dit leuk.
  4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Toen Q klein was at ze erg slecht. Wat heel goed naar binnen ging was ‘pronsesseneten’ > rode kool met appeltjes en gekookte aardappelen. Inmiddels is het gewoon rode kool en zegt ze nog wel dat ze dat vroeger prinsesseneten noemde.
    Ik zeg niet altijd wat ik in het eten heb gedaan maar laat ze dan raden. Zo had ik een tijd geleden witlof met paprika geroerbakt, in wraps met kaas gedaan en nog even in de oven. Man en Q vinden witlof niet lekker maar vinden dit heerlijk. Dan zeggen ze daarna dat ze witlof op deze manier wel gewoon lusten.

Mijn zusje lustte vroeger echt geen aardappelen, erpel (ik weet niet hoe je het in het dialect schrijft) vond ze heerlijk..

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.391
    17.333
    113
    die hadden wij vroeger ook!

6. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik vind het echt grappig al die namen in de openingspost en lange en korte yoghurt :D
    Wij aten gisteren witlof, de kinderen dus helaas niet dus ik heb voor volgende week Kniplof beloofd.... speciale kinderwitlof. Ik ben benieuwd :rolleyes:

Tot nu toe zeggen we dat ze heel sterk worden van groenten. Bij iedere hap voelen we bij hun 'spierballen' en dan zeggen we 'ja hoor zooooooo ik voel je spierballen groeien'. Dan moesten ze lachen en keken heel stoer etc. Werkte goed maar raakt nu een beetje uitgewerkt.

7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Bij mijn neefjes (6, 8) werkt het nog door de spierballen van mijn vriend te showen. Ze vinden hem supersterk, altijd als hij komt moet hij hen optillen en rondzwaaien en zo.
    Dus dan vertellen we dat oom die grote spierballen heeft door elke dag heel veel groente te eten.
    En dan hebben ze een prachtig voorbeeld waar ze zich aan willen meten, dus dan gaat alles er weer in.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter lust geen kipfilet, salami en ham.
    Maar als ik vraag wil je kaas? En der vervolgens een plakje kipfilet geef eet ze en op.
    Nu vraagt ze zelf om kaas.. en bedoeld hier kipfilet mee :p

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Hier eten ze graag zelfgemaakte pizza. De basissaus op de bodem is van gestaafmixte groenten die ze anders nooit eten zoals aubergine, courgette, paprika, die bak ik met tomatenblokjes o.i.d en dan gaat de staafmixer erop.
    Over de pizzabodem, plakjes salami en geraspte kaas en ze smullen van een gezonde pizza

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zelf doe het niet, maar mijn moeder wel bij mij.
    Ik lustte absoluut geen bloemkool met aardappelen en kaassaus uit de oven. Dus kreeg ik altijd aardappeltjes met kaas. En dat vond ik toch heerlijk.
    Echter heeft ze het ook eens geprobeerd met andijvie door het spinazie te noemen. Maar dat ontdekten we direct ....

Deel Deze Pagina