we zitten sinds 2 weken met een probleem en hopelijk kan iemand me hier helpen... myrthe wordt zondag 1 jaar oud en heeft altijd heel goed gegeten.... tot 2 weken terug.... ze wil helemaal geen avond eten...ze begint dan als een gek te krijsen als ze de lepel al ziet aankomen.... we hebben al geprobeert om haar dan zelf te laten eten maar dan beland het bordje meteen op de grond.. haar toetje daarin tegen eet ze wel op... en de boterham smorgens en smiddags gaat iedere keer helemaal op.. ik heb ook al geprobeert om haar smiddags geen tussendoortje meer te geven zodat ze savonds echt honger heeft maar nee... ook kan ik niet ontdekken dat er een tand of kies aan zit te komen en ze is niet ziek... wat moet ik nu doen? wel haar toetje geven? ze heeft dus al 2 weken geen warme maaltijd meer gehad.... wie o wie kan ons helpen of heeft tips?
Ik zou haar in ieder geval niet dwingen. Gewoon aanbieden 's avonds....probeer haar aan te moedigen en te stimuleren, maar wil ze niet eten, jammer dan. Het toetje zou ik wel gewoon geven. Maar goed, ik heb makkelijk praten, onze Rick eet totnutoe nog alles. (wij zullen die fase ook wel krijgen) Ik denk dat het vanzelf wel weer overgaat. Sterkte in ieder geval.
Ik zou gewoon wat eten voor dr neus zetten en d´r wel gewoon aan tafel laten zitten... eet je pasta dan gewoon wat voor dr neus neerleggen (evt. zonder saus dan is het ook niet zo'n knoeiboel) Blijven aanbieden maar niet dwingen en verder geen aandacht aan geven. Toetje krijgt mn dochter altijd wel omdat dat ook weer gezond is, maar verder wel consequent blijven dus niet dan maar wat extra's van iets anders geven.. (koekje ofzo)