8 maanden en geen groente willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door 2schatjes, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Mijn dochter is nu 8 maanden en weigert alle soorten groenten.
    Vanaf 6 maanden zijn we heel langzaamaan met fruit begonnen (nu zit ze op zo'n 80 gram). Ze krijgt nog bv en we lopen met haar bij de kinderarts voor haar darmpjes. Ze heeft veel krampjes en kan soms moeilijk poepen. Hiervoor hebbne we nu Forlax junior en nu gaat het eindelijk goed.

Nu ben ik met 7 maanden met groenten begonnen, maar ik krijg er gewoon niks in. Na de eerste hap draait ze haar hoofdje weg en wil niets meer. Eerst gewoon pure groentes geprobeerd zoals wortel, broccoli, bloemkool en boontjes. Later ook geprobeerd met aardappel erbij. Ook geprobeerd om groente en fruit om te draaien (groente rond een uur of half 11) maar niets lijkt te helpen.
    Naast haar fruithap krijgt ze verder dus borstvoeding en verder nog helemaal niets.

Hebben jullie de gouden tip voor ons?

Groetjes Nantens

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat vervelend! Ik las laatst ergens, dat je de groente ook wat kunt mengen met haar eigen melk. Ik weet niet of je BV kolft, anders zou je bijv. haar worteltjes met wat melk kunnen mixen, zodat het wat romiger/zoeter wordt. Kan trouwens ook met andere groente hoor!
    Of anders ff mengen met wat gepureerde appel om het wat te zoeten. Als ze het dan beter gaat eten, dan doe je er steeds wat minder appel in tot ze dus volledig groente eet. De potjes bruine bonen zit standaard appel in, dus die is al wat zoeter. Heb je die weleens geprobeerd?

Hopelijk heb je er wat aan!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Heb je al eens geprobeert om gewoon een stronkje brocolli of een sperzieboon te geven?

Jamila moest helemaal niets van weten van potjes/geprakt eten ze wilde alles zelluf doen ;), op het begin ging er naturlijk niet veel naar binnen maar dat werd steeds meer.

Deel Deze Pagina