Opvolgmelk of dreumesmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door wizard, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Weet iemand wat beter voedt; gewone opvolgmelk of dreumesmelk? Iris eet op dit moment heel slecht haar vaste voedsel en wil alleen maar aan de fles. :confused: Nu had ik zelf het idee dat de dreumesmelk minder voedt, klopt dit?

Liefs Eva

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    nr2 melk zit inderdaad meer voedingsstoffen in, gewoon omdat het nog een redelijk deel van de dagelijkse voeding is.
    Nr 3 melk zitten wel wat bouwstenen in, maar inderdaad minder. Gewoon afgestemd op een kindje dat gemiddeld eet. Maar net even wat vitamientjes extra kan gebruiken.

Maar kindjes hebben altijd wel fases dat ze iets minder eten. Soms door een tandje, soms doordat ze doorkrijgen dat ze kunnen weigeren. Gewoon in de gaten houden, en er geen strijd van maken. De meeste kindjes gaan vanzelf weer eten. Als ze ook weinig drinkt, en bijv suf wordt, dan is het misschien wel slim om met de huisarts/CB contact op te nemen.. Ik geloof niet dat ik nr2 melk zou geven. Want als dat meer vult, krijgt ze ook geen honger en blijft ze aan die melk..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nadeel van beide soorten is dat het meer vult dan voedt. Er wordt zetmeel aan toegevoegd om het verzadingender te maken. Nadeel voor slechte etertjes is dan dat ze NOG slechter gaan eten, vanwege dat volle gevoel.

Als je wilt dat ze zin blijft krijgen in gewoon eten, dan kun je het beste gewone koemelk of yoghurt geven, want die geven niet dat volle gevoel.
    Qua voedingsstoffen voegen die nr 2 en 3 niet zo heel veel toe, en voor de vitamines kun je net zo gemakkelijk een vitaminetabletje geven.

Deel Deze Pagina