Mijn kleine man is de laatste maand ineens weer wakker 's nachts. Eerst was het rond 5/half 6 maar het kruipt langzaam terug naar 3/half 4. Terwijl hij al tijden doorsliep. Nu weet ik wel dat ze tijdens tandjes/sprongetjes slechter slapen maar er lijkt verder niks aan de hand. Hij heeft wel veel geleerd deze maand (kruipen, optrekken, zitten) maar is verder z'n gezellige zelf. Rond de 5/6 maanden had hij ook zo'n periode, toen hebben we hem rond 22.00 nog een klein flesje gegeven zodat hij de ochtend haalde. Nu is het ook echt 'honger', zodra hij de fles heeft gehad is het even knuffelen en weer slapen. Zal ik die late voeding weer introduceren? Hij zit nog op 4x150cc en ik moet dit eigenlijk afbouwen van cb naar 2x 150 en 1x100.. Iemand tips/trucs/ervaring? Ik wil graag weer slapen.
Herkenbaar! Ok niet zo vroeg wakker, maar eerst was het 07.00-07.15 en ineens 05.30/06.00. Ook ik merkte dat ze echt honger had. Ik was net die avondfles wat aan het afbouwen (van 150+5 naar 120+4), maar blijkbaar is dat nog geen goed plan. Ze is zich ook enorm aan het ontwikkelen en eet echt als een bouwvakker hihi. Ik geef nu gewoon weer 150 's avonds en de afgelopen 2 dagen was het 06.30 en vanochtend 07.00! Ik weet niet hoeveel jouw kleine overdag eet? Misschien kan je overdag wat meer vaste voeding geven en de flessen iets verkleinen en de avondfles 150 houden? Hier is het eetschema als volgt, misschien heb je er iets aan? 07.00 fles 150+5 09.30 fruit 2 stuks 12.00 2 boterhammen 13.30 fles 120+3 (slaapt ze lekker op) 15.30 rijstewafeltje/koekje 17.30 avondeten + yoghurt 19.00 fles 150+5
Hier is zoonlief ook 2 weken lang elke nacht wakker geweest. En dan niet even wakker, maar uren achtereen. Wij hebben een aantal nachten een nachtflesje gegeven, daarna viel hij uitgeput in slaap. Eindelijk vannacht weer doorgeslapen, wat kom je daar van bij zeg en hij ook! Hier krijgt zoonlief trouwens wel meer melk nog dan hij jullie valt me op! 07.00/08.00 180+6 09.30/10.00 fruit 12.00 boterham 13.30 180+6 (deze gaat niet op, dus gaan we verkleinen) 15.00 wat thee of water met een koekje 16.30 avondeten 18.30/19.00 180+6
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik hem inderdaad maar meer gewoon voedsel ga geven. Eigenlijk geef ik standaard 1 boterham, terwijl hij er misschien best 2 op kan.. Vanavond werd hij ineens wakker om 21.30 dus klein flesje gegeven, eens zien of hij dan weer doorslaapt. Manlief en ik werken allebei 4 hele dagen en die zijn best pittig als de nacht gebroken is. Hopelijk snel vooruitgang!
Eten aanbieden wat ze lusten, dus 2 boterhammen, s middags naast het koekje nog wat fruit. Bij elk moment water aanbieden en eventueel ipv de laatste fles een papfles?
Hier sliep ze in het begin van de week uit tot half 8. Gister erd ze rond 4 uur wakker en dan ook echt klaar wakker. Rond 6 uur sliepen we weer en moest vl gaan werken. Gisteravond sliep ze heel onrustig en werd rond half 12 huilend wakker maar even bij ons in bed. Weer in slaap gevallen, over gelegd. En nu was ze weer om 4 uur klaar wakker. Is nu door de slaapkamer aan het kruipen en klimmen hopelijk is deze fase snel voorbij en slaapt ze weer door.