hallo, Mijn zoontje is nu 7 maanden de eerste 3/4 maanden dronk hij alle flesjes leeg. Hij zat met zn groei boven de Gemiddelde lijn (gewicht en lengte) na de 3/4 maanden werd het steeds minder met het drinken hij liet steeds meer staan van zijn fles, eerst 30cc toen 60cc langzaam werd het 100cc nu drinkt hij misschien nog maar 40 50cc per fles (fles van 200cc) Op het consultatie bureau hebben ze me aangeraden om andere voeding te proberen dus van nutrilon ha ging ik naar nutrilon standaard. 1,2 dagen dronk ie zn flessen leeg en toen begon het weer, dronk misschien 30 40 50cc en duwde de fles weg van nutrilon standaard naar nutrilon voor hongerige baby`s dat ging ook een paar dagen goed en weer hetzelfde daarna hebben ze me gezegd dat ik johannesbroodpitmeel in de voeding moest doen, ging 4 dagen goed en weer hetzelfde liedje (ik heb ook alle soorten en maten flessen en flessenspenen geprobeerd van alle merken) consultatiebureau dacht toen misschien aan koemelkallergie dus ging ik over naar de nutrilon pepti, dat ging 4,5 weken goed totdat hij dagen niet meer at. in het ziekenhuis beland om hem te observeren, maar ze zijn wel dezelfde dag met andere voeding begonnen.. terwijl ik heb verteld dat telkens als ik met andere voeding begin hij een paar dagen goed drinkt en dan weer terug bij af ben.. ze zijn toch op andere voeding overgestapt(friso) en ja hoor meneer dronk een week super goed al zn flessen leeg dus het ziekenhuis dacht weeeer zo`n overbezorgde moeder die vind dat haar kind te weinig drinkt intussen heeft hij in het ziekenhuis het (rs) buikvirus opgelopen sinds dien dronk hij ook niks meer dus hebben ze m sonde voeding gegeven (5 dagen) na die 5 dagen dronk hij weer uitstekend en we mochten de volgende dag naar huis (waar ik het zeker niet mee eens was!!!!) maar ze konden niks vinden, waarop ik heb geantwoord dat ze ook nergens naar gezocht hebben geen onderzoeken niks!!! afijn wij naar huis en de eerst volgende twee weken gingen super goed hij at 5 flessen van 200cc een fruitpotje van 200 en groentepotje van 200... je voelt m waarschijnlijk al aankomen, weer terug bij af alleen nu spuugt ie ook (dat beetje wat ie eet)..... heel af en toe hoor niet bij elke voeding maar toch Kan iemand mij IETS van advies geven of zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt ik maak me nogal grote zorgen zn groei gaat achteruit en als ie zo doorgaat zal ie ook nie veel groeien hij is nu 7 maanden weegt 7950 gram en is 74,5 cm lang normaal hoort een baby(jongetje) rond de 9 kilo te zitten met deze leeftijd...
Hoi! Harstikke vervelend dat je zo loopt te tobben met je zoontje zijn voeding! Veel voedingswisselingen die geen effect hebben en een ziekenhuisopname klinkt erg heftig. Wat naar dat je je zo'n zorgen maakt. Als je zo zijn gewicht zegt, gaan bij mij nog geen alarmbellen rinkelen. Het kan namelijk heel erg verschillen per kindje en bijna 8 kg bij deze leeftijd kan prima zijn. Wat veel belangrijker is, is zijn groei. Hoe gaat dat nu? Je zegt dat het achteruit gaat, maar valt hij af? Hoe gaat zijn lijn? Wat zegt de arts/ consultatiebureau daarvan? Hoeveel eet en drinkt hij nu op een dag, zodat ik een beeld heb wat hij echt binnen krijgt? Groetjes Linda