Serieus een lege envelop dat is wel heel goedkoop! De personen die weinig hadden hebben een kleinigheid gedaan maar ik zei al dat hun gezelschap voldoende was.
Das juist een hint: vraag je om een envelop, krijg je een envelop. Het is niet bon ton om geld te vragen. Een huwelijkslijst of een omschrijving voor een wens zijn dan charmantere oplossingen. Ik vind het dus wel heel leuk, iemand die dan de ballen heeft om een envelop te geven. Bedragen verschillen. Voor bruiloften en promoties geef ik bij kennissen twintig euro. Bij vrienden en familie vijftig. En als er overnachtingen ofzo bij zitten wat meer. Als ik ook op een vrijgezellenfeest geacht word te komen rond ik het vaak naar beneden af: die zijn mij vaak te duur.
[QUOTE=Lousaa;18769996]Das juist een hint: vraag je om een envelop, krijg je een envelop. Het is niet bon ton om geld te vragen. Een huwelijkslijst of een omschrijving voor een wens zijn dan charmantere oplossingen. Ik vind het dus wel heel leuk, iemand die dan de ballen heeft om een envelop te geven. Bedragen verschillen. Voor bruiloften en promoties geef ik bij kennissen twintig euro. Bij vrienden en familie vijftig. En als er overnachtingen ofzo bij zitten wat meer. Als ik ook op een vrijgezellenfeest geacht word te komen rond ik het vaak naar beneden af: die zijn mij vaak te duur.[/QUOTE] Ben ik met je eens en ik vind het op zich ook wel geinig, maar dan moet je ook de ballen hebben om je naam op die lege envelop te zetten.
Wij zijn pas getrouwd en van goede vrienden kregen we 40 euro per stel en van wat verdere vrienden kregen we 20 á 25 euro. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je reëel vind om te geven en hoe dicht bij ze staan.
Dit wilde ik net zeggen. Ik heb hier nooit over nagedacht (nooit een bruiloft gehad) maar volgens mij is het bij ons in de familie gewoonte om 50 euro per stel te geven en als je de hele dag bent uitgenodigd 100
Bij ons is 35/50 euro per stel heel gebruikelijk op een avond bruiloft. Wij doen dat dan ook altijd wel (niet dat we zo vaak een bruiloft hebben...).
100.- voor een hele dag en 35,- tot 50,- voor een avond, afhankelijk van diegene die gaat trouwen.
Ik kijk nooit naar hoe lang we mogen komen of zo, maar naar hoe close we met die mensen zijn. Dan is het tussen de 20,- en 100,-.
Hmmm niks? Ik ben Belg en daar kozen we altijd iets van de huwelijkslijst. Nu woon ik ook al een aantal jaar in UK en hoor nu wel dat zelfs als je al een cadeau gekocht hebt van de lijst je ook nog geld moet geven. Dat snap ik dus helemaal niet. Het is het een of het ander, allebei vind ik toch wat te hebberig.
Probleem van zo'n huwelijkslijst is dat de meeste stellen al een tijd samenwonen voor ze gaan trouwen en dus ook al de uitzet bijeen hebben.
Wij kregen op onze bruiloft in april van de meeste daggasten 100,- per koppel en 50,- van de avondgasten per koppel.
Wij geven aan broer/zus/vader/moeder krijgen 100 euro. Vrienden en rest familie 50 en kennissen krijgen 25. Je moet gewoon geven waarvan jij vind dat het goed is. En niet gaan twijfelen of het wel genoeg is of andere wel meer geven. Pfff het is wat je kunt missen.