Kindje van 8 maanden valt af

Discussion in 'Voeding' started by DV9813, Apr 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DV9813

DV9813 Nieuw lid

Apr 14, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik loop ter controle in het ziekenhuis met mijn zoontje voor zijn aardbeienvlekje. Hij krijgt daar medicatie voor en om de +/- 8 weken komt hij op controle en wordt hij gewogen om zo de medicatie hoeveelheid aan zijn gewicht aan te passen.

Nu was afgelopen vrijdag de controle weer. Nu bleek dat hij ruim 300 gram was afgevallen! Hier schrok ik erg van. De arts raadde mij ook aan om huisarts/cb te bellen. Allebei gebeld. Allebei vonden het niets ernstig na zijn 'eetschema' te hebben gehoord.

09.00/10.00 : papfles 220 ml
    12.00/13.00 : 2 broodjes + fruit
    14.00/15.00 : fruit + drinken
    16.30/18.00 : avondeten (220 gram) + banaan
    19.00/20.30 : papfles 220 ml

Nu heeft het cb me aangeraden iets meer te geven. Dus ik heb bij de ochtendfles een broodje extra gegeven, bij het avondeten ook nog wat yoghurt. Tussendoor krijgt hij ook nog water/diksap. Maar ik moet zeggen hij slaapt ook wel heel veel en is eigenlijk ook snel moe als hij gegeten heeft. Maar ik probeer hem soms wat langer wakker te houden, maar eigenlijk vind ik dat gewoon heel zielig!

Maar nu ik dus extra heb gegeven heeft hij vannacht alles uitgespuugd! Daar kwam ik vanochtend pas achter. Hij heeft niet gehuild vannacht.. Toch wel eng hoe veel het ook was. Er lagen overal grote hopen en het was ook overal vastgeplakt aan hemzelf.

Maar zoals altijd blijft hij mijn vrolijke vriendje..

Iemand hier ervaring mee? Hij is nu 8 maanden en weeg maar 6550 gr. Nooit een dikkerdje geweest, maar vind dit wel erg weinig!

2. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

Nov 17, 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Gedsie dat is schikken ja!
    Ons zoontje is 7,5 maanden en 3 weken te vroeg geboren maar weegt 9.5 kilo. En hij is niet dik! Wel een lange baby.

Vind het wel apart dat hij medicatie krijgt voor die aardbeienvlek.
    Heb er geen verstand van maar een collega van mij haar zoontje heeft ook zo'n aardbeienvlek en die is nu 4 en heeft daar nooit wat voor gehad! Ze hebben er toch geen last van.

Dat je zegt dat hij veel slaapt... tja de ene slaapt meer dan de ander. Is hij verder wel lekker druk af en toe en spelen enzo?

Mischien komt het door de medicatie?
    Als ik naar het eetschema kijk zie ik niet iets raars.
    Denk alleen wel dat mijn zoontje meer krijgt.

Ik zou gewoon een kinderarts er naar laten kijken.
    Laat ze maar een onderzoek doen. Goed voor jouw gemoedsrust en als er wat is dan weet je dat maar!

Succes en sterkte

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Welke medicatie krijgt hij?

En is hij de laatste tijd veel gaan bewegen? Als ze opeens gaan optrekken of tijgeren verbruiken ze veel meer en zie je ook dipjes in de groeicurve. Hij gaat vanzelf meer eten als hij daar behoefte aan heeft.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zou enkel meer opvolgmelk aanbieden. Hij eet wel flink bijvoeding, maar baby's tot 9 mnd groeien voornamelijk op melk.
    Onze kinderen lagen net als de meeste prematuren achter qua groei, en de voornaamste zorg tot 9-10 mnd is dan om voldoende melk te drinken voor de groei.
    Zo zijn we pas met 9,5 mnd overgestapt van 4 naar 3 flessen, en 2 flessen gaf ik pas met 1 jaar. Ander drinken is leuk, maar daar groeit een baby niet van.
    En 3x fruit is op zich ook niet nodig.

5. DV9813

DV9813 Nieuw lid

Apr 14, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Hoe zien jullie schema's eruit? Het cb zei dat hij opzich genoeg krijgt. Al hij wat vaker wakker zou zijn zou ik hem ook meer kunnen geven, maar hij heeft zijn slaap echt nodig

Ik scheen zelf tot 4 jaar veel geslapen te hebben, dus dat heeft hij vast van zijn mama

Hij is ook heel rustig verder. Wel laat met alles denk ik, rollen ook heel laat en ook enige wat hij doet. Wel af en toe kruipbewegingen maar daar blijft het bij. Ik ben blij als hij 2 uur wakker kan blijven overdag. Dus echt slaapkopje.

Ik kijk het aan tot mijn volgende cb afspraak of als ik merk dat hij nog meer afvalt. Komende weken even goed wegen. Anders wil ik inderdaad een doorverwijzing.

Hij krijgt trouwens medicatie voor zijn aardbeienvlekje omdat het op zijn oogje ging drukken. Je komt ook alleen in aanmerking als er ergens een bedreiging voor is. En normaal gesproken gaat het vanzelf weg, maar het ging steeds meer op zijn vlekje drukken vandaar.

Groetjes

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Van melk groeien ze het hardste, dus ik zou 1x fruit vervangen door een fles opvolgmelk. Hier ook niet zo'n grote, 7.5 kilo met bijna 9 maanden (en 68 cm). En roomboter op brood, scheutje olie of roomboter over de groenten. En volle yoghurt als toetje ipv banaan.

7. adi

adi Niet meer actief

Hier was het met 8 mnd:

- papfles 200cc
    - fruit (ong 1 stuk)
    - boterham met roomboter en fles 150cc
    - rond 16 uur fles 150-200cc
    - avondeten en volle kwark of Griekse yoghurt daarna
    - rond 20 uur fles 200cc

Deze menu was afgestemd op baby's die moeten inhalen qua gewicht.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier hetzelfde schema, alleen was de fles borst en dronk ze nog zeker 6 a 7 keer. Die kleintjes hebben echt hun melk nodig, zeker als ze afvallen.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hier met 8 maanden ook nog op 4 melk voedingen (bv) per dag. Afgebouwd naar 3 met negen maanden, maar op advies van cb tijdelijk weer naar 4 gegaan omdat hij bijna niet was gegroeid. Dus ik zou ook zeggen, meer melk en volle yoghurt & roomboter.

Share This Page