Ik heb hetzelfde. Bij mij begint het om 13.00 uur en loopt met het uur op. De laatste paar dagen is het gelukkig wat minder aan het worden. Ging elke avond extreem vroeg naar bed om er maar geen last van te hebben. Ben ook even gestopt met warm eten en heb salades gemaakt. Koude pasta salade deed het prima!
Ik zit al de hele nacht beneden.. Ben zo misselijk en weer gewoon niet wat ik er tegen kan doen. T voelt echt alsof t vast zit in mn keel ofzo Het schijnt dat eten helpt maar ik durf t niet pff Slapen lukt niet dus ik zal straks wel helemaal brak wezen.
Echt heel naar voor je. Hoe gek het ook klinkt als je misselijk bent toch wat eten. Droge toastjes doen het goed bij mij, En eventueel HA bellen voor medicatie. Liefs
Balen donutlover! wel nog een beetje kunnen slaoen verder? Rustig aan! En anders toch even naar de huisarts inderdaad😱
Nee moest spugen tot een uur of 7 maar daarna was t weer over? Ben nu ook niet echt misselijk meer. Heb alleen pijn overal want ja de bank ligt ook voor geen meter en ben onwijs moe. Misschien is t wel buikgriep geweest? Ml komt zo vroeger thuis zodat ik kan douchen en lekker kan gaan slapen Maar ik ben nu zoooo bang voor aankomende avond/nacht
Oh jeetje dat is niet niks! ☹️ Gelukkig kan je straks even rust pakkend snap dat je je nu al zorgen maakt om vanavond, probeer rustig aan te doen en kleine beetjes te eten, misschien dat dat helpt om het te verminderen?
Normaal gesproken eet ik idd kleine beetjes vannacht probeerde ik dat zelfs nog maar lukte niet. Heb vandaag een half broodje met hagelslag gegeten en verder niet. Heb nu wel honger en ml is eten gaan halen we gaan sla eten met krieltjes en ga t ook gewoon proberen om nou weer maar een broodje te eten.. Ben verder na 7u totaal niet meer misselijk geweest.. wel moe natuurlijk maar heb lekker geslapen. Heb vooral heel veel pijn in mn benen en rug nu misschien spierpijn? Hoop dat t een griepje is en het eenmalig was dit spugen
Wie weet had je gewoon wat verkeerds gegeten! Dat kan hoor, je bent misschien wat gevoeliger gewoon nu ivm verminderde weerstand! Laat je niet ontmoedigen hoor, lekker blijven eten en proberen te genieten. Je kan het! En: als het vaker voorkomt direct huisarts bellen! Het is gewoon een rot fobie en mocht je echt last houden (als kwaaltje dus geen griepje) gelijk bellen. Je hoeft er echt niet mee rond te blijven lopen! Hoe waren de krieltjes?
Nee klopt! Ik zit nu ook steeds te denken van pff hoop dat het 'maar' buikgriep was en niet een kwaaltje wat elke nacht gaat terug komen. Zat er Zowiezo aan te denken de ha te bellen voor die medicatie gewoon door de fobie idd, mensen denken dan stel je niet aan maarja kan er ook niks aan doen Ik heb een paar krieltjes gegeten en daarna nog een half broodje met boter Ben nu niet misselijk heb eerder beetje honger en ben gewoon onwijs moe. Ga zo naar bed en dan heel erg duimen dat ik lekker kan slapen.
Ik heb niet alles gelezen, maar je stelt je niet aan! Beroerd zijn en moeten spugen is gewoon heel rot, of dit nu 's ochtends of 's avonds is. Ik heb net als jij (lichte) emetofobie, maar nu met deze zwangerschap is dat weg. Ik voel direct aankomen wanneer ik moet spugen en als het dan klaar is, ben ik er 'vanaf'. Ik snap dat het anders is als je de hele dag door moet spugen, maar misschien toch een beetje een troost.
Ook meestal aan het einde van de middag begin van de avond misselijk zo vanaf een uur of 3/4 misschien helpt het om dat s middags warm te eten en s Avonds brood.
Ik schaam me soms behoorlijk voor die stomme fobie haha Maar heel gek, na die hele nacht spugen voel ik me weer top! De dagen/wekendaarvoor was ik ook heel misselijk en verkouden, misschien zat ik er gewoon tegen aan te hikken al die tijd?
Ja dat deed ik ook steeds idd savonds een boterham ofzo Vanavond heb ik voor t eerst weer echt meegegeten met t avond eten
Hier ook in de ochtend en avond misselijk. Met vlagen, dat wel. Mijn eetlust is 's avonds ook helemaal weg.
Goed om te horen dat het goed is gegaan. Hier verdraag ik momenteel brood wat minder goed, valt zwaar op de maag en voelt niet fijn. Op mijn werk vind ik dat heel naar, krijg ik gelijk weer hartkloppingen en met een volle maag voelt dat heel naar. Gelukkig kan ik mezelf dan wel onder controle houden maar dan realiseer ik me weer dat ik nog zon last heb van de fobie. Vrijdag stond ik in de file en gelijk paniek! Ohjee wat als ik me nu niet lekker ga voelen? Dan kan ik geen kant op. Nou het zweet breekt me dan uit en dan krijg ik het direct benauwd en zo verstikkend is dat! Het is gewoon naar maar je kunt zo weinig doen! 😖
Oh ja naar he! Ik probeer mezelf altijd rustig te praten of te zeggen dat t tussen mn oren zit ect En heel herkenbaar die plekken waar je geen kant op kan ik heb t heel erg in de auto. Maaaaar ik moet zeggen na die helse nacht dinsdag denk ik: was het naar? Ja. Ben ik eraan dood gegaan? Nee. 🙈 Moet zeggen dat ik nu dan waarschijnlijk een periode heb dat t even goed gaat omdat ik het voor me gevoel iets heb overwonnen ofzo
Hoi allemaal, Ik weet niet of dit topic nog actief is, maar ik probeer het gewoon! Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en heb ook vooral 's avonds last van de misselijkheid. Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven, maar ben er wel heel bang voor. Ik heb namelijk, zoals een paar meiden hier, ook emetofobie. (Ik vond dit topic door te zoeken op 'emetofobie'.) Ben ervoor in therapie geweest vorig jaar en dat heeft wel een stuk geholpen, maar vooral de angst om zelf over te moeten geven is nog enorm aanwezig. En nu met de zwangerschap steekt ie juist weer heel erg de kop op natuurlijk... Hoe doen jullie dat? Wissel graag ervaringen uit!
Medicatie vragen bij huisarts als het niet meer te doen is, Veel kleine hoeveelheden eten, zorgt dat de misselijkheid langer wegblojft. Alleen eten waar je zin in hebt. Kleine slokjes water drinken, Ik kon op een gegeven moment niks meer verdragen zelf lezen, film kijken niks, heb toen voorleesboeken gedownload, voor beetje afleiding. En af en toe wanhopen hielp als ik dan brief schreef aan mezelf van me af schrijven. Dan is er nog het laatste en moeilijkste accepteren dat je eventueel gaat overgeven loslaten dus. Dit ging de ene keer beter dan de andere keer. Bij mij is mijn geest wel zo sterk van niet overgeven dat het me ook echt niet lukte. Wel heel de tijd gevoel dat je moet. Vreselijk! Ik hoop dat je er wat aan hebt en vooral ook moed krijgt hou vol, Angst is slechte raadgever