avond/nachtdiensten, en zo ontzettend moe!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kattevrouw, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    Hey dames, ik zit met een groot dilemma
    Morgen ben ik 14 weken zwanger en ik ben zo ontiegelijk moe dat als ik het bed uit kom ik het gevoel heb weer terug te moeten.
    Ik heb een jaarcontract en die verloopt half maart, beetje rond dezelfde tijd dat ik met verlof zou kunnen gaan. En ik hoop dat ze mijn contract verlengen want heb me baan echt nodig. Maar ik werk om de week de dagdiensten en daarna de avonddiensten (van 16.30 tot 01.30 maar dat loopt eigenlijk altijd uit tot 03.00 uur)
    maar ik ben zo moe dat ik het bijna niet trek. En ik durf mijn werk eigenlijk niet te vertellen dat het te zwaar voor me is omdat ze heel gemakkelijk mensen uit het bedrijf vegen en aangezien me contract verloopt op t moment dat ik met verlof ga ben ik gewoon heel bang dat ik straks werkloos ben met een kindje! En ik weet dat ze je niet mogen ontslaan wegens zwangerschap maar heb vaker verhalen gehoord dat ze mensen om andere redenen ontslaan terwijl dat niet de echte reden is.

T is een beetje een onsamenhangend verhaal maar ik moest het even kwijt omdat ik het niet meer weet.

2. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    Wat een gekke tijden!

3. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    Ja ik werk in een slachterij waar er in 2 shifts word gewerkt. Vandaar de rare tijden

4. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Meid, luister aub naar je lichaam. Je draagt een kindje, een leventje waar jij verantwoordelijk over bent. Ik snap dat je bang bent om je baan te verliezen, maar zoals je zelf al zegt is dat bedrijf heel makkelijk in het mensen laten gaan. Gebeurt het nu niet, dan vlak voor je verlof of whatever. Ik had een hele leuke baan, kinderopvang in een herenhuis (3 verdiepingen trappen lopen mét kinderen en zware wasmanden etc) Mijn contract is niet verlengd omdat ik niet meer functioneerde, ik was oa te lui (ik mocht niet tillen) terwijl ik 4 dagen in de week aanwezig was van 7.15 tot 18.00...
    Ik zag het niet aankomen hoor dat t contract niet werd verlengd!
    Ik heb in mn verlof een andere baan gevonden, er is altijd wel iets. Het is lastig maar je hebt toch meestal wel recht op ww? En kan je vanuit daar evt iets anders zoeken...

5. sannejet

sannejet Lid

15 okt 2014
    51
    0
    0
    Luister inderdaad naar je lichaam, zelf zou ik open zijn naar mijn werkgever. Maar dat is gemakkelijk gezegd omdat ik goed contact heb.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Volgens mij is wettelijk vastgelegd dat je als zwangere geen nachtdiensten hoeft te draaien en dat ze je dus voor dagdiensten in moeten roosteren.
    Maar ja, makkelijk gezegd als je tegen het eind van je contract aanloopt.. ik zou het toch eens aankaarten, uiteindelijk is het belangrijkst om goed voor je kindje en jezelf te zorgen nu :)

7. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het is wettelijk vast gelegd dat je na 12 weken geen nachtdiensten (dacht dat avond er ook onder viel) meer hoeft te draaien.

Ik denk dat het heel belangrijk is om naar je lichaam te luisteren. Het is heel normaal dat je het niet meer trekt om tot 3 uur 's nachts te werken. Geeft dit gewoon eerlijk aan. En probeer je niet al te druk te maken om je baan (als zwangere ben je gelukkig goed beschermt), maar zet je kindje op de eerste plaats.

8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Is er geen bedrijfsarts of arbo verbonden aan jouw werk?
    Lijkt me lastig idd met onregelmatigheid, dat probleem ga ik ook krijgen in de toekomst. Ik zou je aanraden toch in gesprek te gaan met je werk, vroeg uitvallen heeft niemand iets aan!

Deel Deze Pagina