Hallo dames, Ik kom er zelf via internet niet uit. Ik ben erover aan het nadenken om straks, na mijn verlof, een dag per week ouderschapsverlof op te nemen, zodat ik 3 of 3,5 dag kan werken (heb min/max contract). Nu vraag ik me af of je werkgever je in een andere functie mag plaatsen (lagere functie) als je minder werkt wegens ouderschapsverlof? Kan daar niets over vinden... wie helpt mij ?
in sommige functies wordt inderdaad aangegeven dat je die bijv niet in minder dan 4 dagen zou kunnen uitvoeren (veelal managementfuncties) Maar in principe zou je gewoon in je normale functie terug moeten komen.
Thanks voor je reactie! Ik moet het maar even goed overleggen met mijn werkgever. Die wil dat ik inderdaad 4 dagen beschikbaar ben voor mijn huidige functie..
In principe mag dit niet. Ouderschapsverlof is een recht en een werkgever moet van hele goede huize komen om te bewijzen dat jij je functie niet kan uitvoeren dan. Ze kunnen het wel aangeven maar je recht is je recht. Ik ben om deze reden uiteindelijk met een zak geld weggegaan bij mijn werkgever.
Houdt er wel rekening mee dat je waarschijnlijk vanaf volgend jaar geen ouderschapsverlofkorting meer terug krijgt (die 4, nog wat per uur)