ons kindje is nu 4 weken hij krijgt fv zijn ritme is 7-10-13-16 hij krijgt 6 a 7 flessen op een dag van 130ml maar hij heeft vandaag een voeding gemist. Wat adviseren jullie als een kindje ligt te slapen wakker maken voor de voeding of die zelf laten komen?
Wij hebben overdag op schema gevoed en de nacht op verzoek. Overdag 3-4 uur er tussen en kwam natuurlijk niet op een kwartier... Maar wel ritme erin...
Welke voeding heb je het dan over? Je kunt er ook voor kiezen op verzoek te voeden. Je kindje geeft aan wat ie wil. Wilde ik in het begin ook hoor, maar merkte dat Siem bij regelmaat er meer bij gebaat was op regelmaat te voeden
Je mag er minimaal 3-6 uur tussen hebben dacht ik me te herinneren. Onze kraamhulp zei ons in de nacht te voeden op verzoek met een Max van 6 uur na de laatste voeding Maar er is geloof ik ook een regel van gewicht x uur/ half uur dat ie mag doorslapen, maar dat weet ik niet zeker
Overdag zou ik na uiterlijk 4 uur wakker maken, zodat er niet snachts een voedingmoment bij komt. Voor snachts/s avonds na 7 uur; lekker laten liggen en laten slapen!
Als je kindje doorslaapt en er niet wakker van wordt is het echt niet erg dat hij een voeding mist. Ik weet nog dat ik in het begin ook zo gedetailleerd voedingen zat bij te houden maar uiteindelijk is het allemaal zo erg niet. Als hij wakker wordt, dan geef je een flesje en je telt er weer 3 uur bij voor het volgende flesje.
Poe dat jij al een ritme hebt zeg, hier met 9 weken is er dat echt niet. Als ik heel eerlijk ben weet ik niet eens hoeveel mijn kind binnen krijgt. Het enige dat ik weet is dat het genoeg is. Ze is in 4 weken 680 gram aangekomen. De ene keer drinkt ze 50 ml, de andere keer 150 ml. Als ze slaapt, dan maak ik haar vooral niet wakker. En soms komt ze na 2 uur weer en krijgt ze gewoon. Ik zal rond de 6-7 voedingen wel uitkomen denk ik, maar ook dat houd ik niet bij.